Kaksi viikkoa mummolassa päättyi kolmen päivän jälkeen :(
Ihan karsea matka, olen aivan poikki. Ok meillä on kaksi pientä lasta, molemmat tosi vilkkaita, yksi on erityislapsi ja siksi olemme ehkä hieman rasittavampi perhe olla kellään kylässä, varsinkin kalliomaastoisessa merenrantamökissä mutta äitini tietää tämän. Silti kutsui meidät koska tarvitsi mieheni apua mökkinsä rempassa. Selitin äidilleni ennen tuloani että en voi olla kahden lapseni kanssa yksin näin haastavassa ympäristössä, vaaroja kun on niin paljon ja ovat todella vahinkoalttiita, siksi tarvisin apua heidän hoidossa jos aiomme tulla, mies kun olisi rempassa kiinni. Äitini suostui ilomielin, sanoi ettei hänellä ole mitään omia töitä siellä ja vuorotellen sitten kokataan ja hoidetaan lapsia. Ja että ei tarvitse tuoda ruokaakaan kun hän kuitenkin kokkaa muillekin remppaan osallistuville. No, ensimmäinen päivä ja hän laittamassa kakille ruokaa, oli jo on valittamassa minulle kuinka mun pitäisi kyllä kokata omalle porukalleni, kuinka hänelle on rasittavaa että olemme täällä ja että hänellä olisi omiakin hommia! Siis aivan täysin eri tietoa mitä hän puhelimessa antoi. Kun yritin puolustautua ja sanoa että miksi kokkaisit kaikille muille paitsi mun miehelle (joka siis on vapaaehtoisena lomallaan hänen mökkiään rakentamassa) sanoi että emme me nyt voi odottaa että hän täällä raataa ja me vain lomailemme! No, sanoin että mies onkyllä täällä ihan töissä, ja minä puolestani voin hyvinkin kokata jopa kaikille mutta sitten hänen pitää hoitaa lapsia, kun vaarantavat itseään niin helposti ja näin oli puhelimessa alunperin sovittu. No, suostui sitten siihen mutta kuulemma oli koko seuraavan päivän valittanut veljelleni kuinka hänen, vanhan ihmisen, pitää olla kahta kauhukakaraa hoitamassa ja hän ei pysty ollenkaan nauttimaan lomastaan. No, tässä nyt aluksi, muutakin tapahtui, oli siis täys uhri ja marttyyri koko vierailumme ajan vaikka mun mielestä asioista oli jo tosi selvästi etukäteen sovittu. Sanotaan nyt näin ja kolmen päivän päästä mieheni heitti hanskat naulaan, sanoi rumasti äidilleni ja nyt sitten tultiinkin kotiin. Tosi kiva kesä loma ja paska olo. Tässä nyt vuodatus, kun en tutuille edes kehtaa tästä kertoa. :(
Kommentit (77)
Siis ap ei pärjäisi yksin kahden vekaransa vahtimisessa, mutta äitinsä pärjäisi? Jokin hajahtaa nyt yhtälössä.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 23:47"]
Siis ap ei pärjäisi yksin kahden vekaransa vahtimisessa, mutta äitinsä pärjäisi? Jokin hajahtaa nyt yhtälössä.
[/quote]
Idiootti. Ap ei pärjäisi yksin kahden lapsensa kanssa _samalla_ kun laittaa ruokaa. Mökkioloissa ymmärrän tämän hyvin, vesi lähellä, kalliotontti jne.
Oma mieheni nauraisi vain räkäisesti, jos äitini erehtyisi ehdottamaan hänelle lomatekemiseksi palkatonta remonttityötä. Palkatkoon ammattilaisen ja vähentäköön perinnöstä, hän varmaan sanoisi. Ja salaa olisin samaa mieltä, vaikka en varmaan saisi omaa suutani auki. On hirmu hyödyllistä seurustella epädiplomaattisen ihmisen kanssa.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 18:03"]
[quote author="Vierailija" time="05.07.2013 klo 18:00"]Kappalejako.[/quote]
Rakentava keskustelu. Asperger?
[/quote]
No, en minä ainakaan jaksa lukea pötköön kirjoitettua tekstiä, kun sen helpottaminen edellyttäisi vain ja ainoastaan paria sormenliikettä näppäimistöllä. Taisi olla ap sen verran kiihdyksissään, että ei muistanut selventää tekstiään.
Jospa sitten ensi kerralla?
Ei, ei aspergeria eikä bespergeria, ihan vain tavallinen nettipalstan lukija.
Talkoot ovat näköjään nykyiseltä nimeltä orjatyö...voi tätä tyhmää nykyaikaa.
Jokin muistisairaus alkamassa? Agressiivinen käytös viittaisi siihen.
Meneekö porukalla pää tilttiin parin rivin välein? Vaikka onkin helpompi lukea oikein kirjoitettuna niin herran jumala kyllä tosta normaalin ihmisen on selvittävä. :D
Miten ap:n kirjoitustyyli ja kappalejaottomuus viittaavat pariin muuhunkin ketjuun, joissa aina valitetaan miten joko oma äiti sitä ja tätä tai sitten anoppi..?
Jännä ettei jotku jaksa lukea juttua KAPPALEJAON takia. Pistää miettimään kumpi on typerämpi. Se joka unohtaa kappalejaon, vai se joka vaatii täydellistä tekstiä kyetäkseen lukemaan!!!???
Just ,sellaistahan on,tuo remontti on ihan turha,tilaus äitis remonttimiehwi itse ja laittais kotitalousvähennykseen kulut,kuten minun äitini 73 v mökill
Täällä ap. Kuten sanoin, ei ole pakko lukea tekstiä jos kappalejako niin häiritsee. Kysymys on uuden puhelimen käytöstä, sori. Kuitenkin hassua kun tästä aloituksesta on tullut melkein ainoastaan kappalejaon puiminen. Se ei ollut ollenkaan tarkoitus.
(KAPPALEJAKO) :)
Äitini on tämän jälkeen soittanut, räyhännyt ja ollut todella epäjohdonmukainen ja lopuksi sanonut että on laittanut tililleni rahaa miehen remonttiavusta ja että oli koko ajan olettanut että hän maksaa siitä. Mies haluaa että palautan sen välittömästi, äitini rumaa käytöstä kun ei rahalla korjata. Tästä tulee varmasti pitkäaikainen riita.
Kuitenkin, kiitos kaikille tsempeistä ja asiallisista kommenteista ja nyt kesän viettoon muualla kun mökillä! Ajattelin että lapsille olisi kiva olla mökillä ja että sieltä tulisi kivat lapsuudenmuistot mutta tällä menolla näyttää siltä että sieltä tulee vaan muistoja riidoista. Ei sen arvoista eikä minunkaan mielenterveytenikään tuollaista kestäisi. Mukavaa kesää teillekin!
[quote author="Vierailija" time="06.07.2013 klo 08:39"]
Jännä ettei jotku jaksa lukea juttua KAPPALEJAON takia. Pistää miettimään kumpi on typerämpi. Se joka unohtaa kappalejaon, vai se joka vaatii täydellistä tekstiä kyetäkseen lukemaan!!!???
[/quote]
Juuri näin, valitusteksti kyllä jaksetaan kirjoittaa vaikkei lukemaan pystytä..Ihme porukkaa.
T: ei ap
Minulla on samanlainen marttyyriäiti. Mitään ei anna tehdä ja sitten kuunnellaan jatkuvaa virttä siitä kuinka hän on tiskannut niin ja niin monta kertaa ja lihasoosiakin keitteli yöllä kahteen asti ja metsässä auttanut pappaa niin on puita tehty ja väsyttää jne jne
Ja sitten pitäisi kehua kuin a sää olet nii-in viitseliäs
Kummasti ei tu pahemmin käytyä kotosalla
Alan ymmärtämään miksi täällä palstalla puolet ihmisistä ovat melkoisia ääliöitä. Joka toisella kun on ERITYISLAPSI. Käytöshäiriöt kun perityvät. Onneksi meidän lapsi on erityinen vain isän ja äidin silmissä ja vain positiivisella tavalla. Toki tossahan se koko ajan touhuaa ja perään pitää katsoa... Kai sitä joku diagnoosi pitäisi hakea.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2013 klo 10:07"]
Alan ymmärtämään miksi täällä palstalla puolet ihmisistä ovat melkoisia ääliöitä. Joka toisella kun on ERITYISLAPSI. Käytöshäiriöt kun perityvät. Onneksi meidän lapsi on erityinen vain isän ja äidin silmissä ja vain positiivisella tavalla. Toki tossahan se koko ajan touhuaa ja perään pitää katsoa... Kai sitä joku diagnoosi pitäisi hakea.
[/quote]mullakin on erityislapsi. hänellä on liikuntavamma, kehitysvamma, puhevamma, vaikeahoitoinen epilepsia, skolioosi ja autistinenkin hän on. onko sulla jokin ongelma asian suhteen? =)
ja ap:lle, hyvä, kun lähditte kotiin. nauttikaa loppulomasta äläkä pariin päivään vastaile äitisi puheluihin. eiköhän tilanne siitä rauhoitu.
Ettekö tule äitinne kanssa toimeen. Itse oon yleensä kuukauden ja huumorilla otan äidin jotkut asiat jotka tavallaan ärsyttää. Nauretaan paljon ja jutellaan. Syödään vähän eri aikaan koska nukun poikani kanssa pitkään.