Vierailija

Virkailija tuntui tietävän kaiken paremmin kuin minä. Mielestään tekniikan maisterille on hyödyllistä olla puoli-ilmaisena pyöränkorjaajana tai vastaavana kuin etsiä aktiivisesti oman alansa töitä ja etsiä mahdollisia lisäkoulutusmahdollisuuksia jotka parantavat hakijan työllistymismahdollisuuksia. Oli kyllä melkoinen tyranni ja uhkailija. Pitää varmasti kaikkia työttömiä yhtenäisenä massana. Vartiaisen opissa luultavasti ollut. Mikähän noiden koulutus on kun ovat olevinaan niin tietäväisiä tuntemattoman ihmisen tilanteesta ja hänen tarpeistaan? Vieläkin puistattaa tuo puhelu.

Sivut

Kommentit (369)

Vierailija

Tiedätkös, että asiattomasti käyttäytyvästä virkailijasta tai virkailijan epäillystä virkavirheestä voi viime sijassa tehdä kantelun oikeusasiamiehelle?

Vierailija

Niinpä, sellaista se on.

Minulla oli työtodistus väärin kirjoitettu (siinä ei lukenut työsuhteen päättymistä oikein) ja virkailija vain opasti minulle "kuluttelet tässä karenssin pois". Työsuhde ei päättynyt minusta riippuvista syistä, että eipä sitten tullut karenssiakaan.

Töitä löysin ihan omin avuin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

En vastaa enää mihinkään työkkärin, kelan, sossun jne. puheluihin, jos tulee joku 4,65% leikkuri niin siinä tulee. En jaksa enää stressata tai miettiä asiaa.

Mielummin leikkaan käden irti lusikalla kuin olen enää missään tekemisissä näiden paskaviranomaisten kanssa. Ehkä joskus tulevaisuudessa tulee järkevämpi systeemi jossa olemassaoloaan ei tarvitse anoa joltain 80äo sosiopaatilta.

Vierailija

Nyt todella on kansalaispalkan aika! Miksei voida myöntää että tarpeeksi monelle ei ole töitä (jollei niitä jaeta useammalle, tunteja lyhentäen).

Jokainen ansaitsee perustulon jolla tulee toimeen. "Työttömyyskorvaus" vain pakottaa ihmiset uhrin asemaan ja pompottaa tarpeettomasti. Paperia kuluu kun raportteja kirjotellaan ja lähetellään. Typerää! 

Vaadin kansalaispalkan NYT!

Vierailija

Minulle tuli kurja olo työkkärin puhelusta. Olen osa-aikatyössä ollut kohta vuoden, tuon puhelun aikaan olin ollut puoli vuotta. Kokoaikatyötä etsien, mutta hyvilläni kuitenkin että on edes se osa-aikainen duuni. Kunnes tuli tuo puoli tuntia kestänyt painostava puhelu jonka aikana virkailija antoi ymmärtää, että ihan yks pskanhailee ja turha tuollainen pienituntinen työ.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En vastaa enää mihinkään työkkärin, kelan, sossun jne. puheluihin, jos tulee joku 4,65% leikkuri niin siinä tulee. En jaksa enää stressata tai miettiä asiaa.

Mielummin leikkaan käden irti lusikalla kuin olen enää missään tekemisissä näiden paskaviranomaisten kanssa. Ehkä joskus tulevaisuudessa tulee järkevämpi systeemi jossa olemassaoloaan ei tarvitse anoa joltain 80äo sosiopaatilta.

Täysin samaa mieltä. Nykyinen systeemi on TYPERÄ.

Vierailija

Jaa Anne soitti sulle varmaan? Oliko Tampesterin toimistosta käsin tämä puhelu? Se niiden pomo oli aika kova täti kyllä hänkin. Ei puhunut kuin itsestään , eikö antanut kyllä suunvuoroa muille edes yrittää puhua mistään muusta.. Työasioissa tapasin kerran.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tiedätkös, että asiattomasti käyttäytyvästä virkailijasta tai virkailijan epäillystä virkavirheestä voi viime sijassa tehdä kantelun oikeusasiamiehelle?

ja mikähän olisi kantelun peruste - no kun en tykännyt ollenkaan?

Kuulimmekohan koko stoorin?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ja sinä olit miellyttävä ja yhteistyökykyinen asiakas?

Mitä tarkoitat yhteistyökykyinen? Onko yhteistyökykyä se, että toinen uhkailee ja pakottaa toisen hänelle epäedullisiin toimiin vain koska on siinä asemassa, että voi näin tehdä? Työtön on myös ihminen ja työttömyyden syyt moninaiset.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Olet saanut vastaavantasoisen henkilön auttamaan sinua

Vierailija

Tiesittekö, että TE myös hävittää kirjaamoon lähetettyjä dokumentteja säännöllisesti nykyään. Harkitsin itse jonkin valituksen tekemistä, mutta eipä siitä mitään apua kai ole.

Vierailija

Vai oliko niin, että tulkitsit kerrotut asiat uhkailuksi ja lyttäämiseksi? Virkailijan velvollisuus on kertoa vaihtoehdoista sekä siitä, mitä VOI seurata, jos ei esim. osallistu tarjottuun palveluun.

Jos koit saaneesi asiatonta palvelua, ota yhteys virkailijan esimieheen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

"4,65%"
Aktiiivimalli loppui jo. Nyt on vuosi 2020. Niskoittelusta sun tukia voidaan kyllä leikata, mutta se on enemmän kuin tuo.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä olit miellyttävä ja yhteistyökykyinen asiakas?

Mitä tarkoitat yhteistyökykyinen? Onko yhteistyökykyä se, että toinen uhkailee ja pakottaa toisen hänelle epäedullisiin toimiin vain koska on siinä asemassa, että voi näin tehdä? Työtön on myös ihminen ja työttömyyden syyt moninaiset.

Ei työkkärin virkailija voi pakottaa ketään yhtään mihinkään. Mutta hänen on kerrottava mitä saattaa seurata, jos tarjouksista kieltäytyy. Asiat ratkaistaan tapauskohtaisesti ja asiakas saa antaa oman selvityksensä.

Vähän tolkkua nyt näihin juttuihin...

Vierailija

Se on lähtökohtaisesti vähän vaikea asetelma se keskustelu: työtön itse on oman tilanteensa asiantuntija, tietää kaiken itsestään koulutukseltaan ja töistään.
No virkailija on taas ministeriön lakien ja ohjeiden asiantuntija. (Pitäisi olla). Hän kertoo työttömälle mikä on toimiston johtajan ohje, ministeriön ohje ja valtakunnan hallituksen ja eduskunnan näkemykset miten työttömyyttä maassa hoidetaan. Myös siis juuri tämän yhden työttömän kohdalla.
Että vähön vaikea sen on sua miellyttää, tsori siitä. Ei voi mitään oikein , näin se menee.
Eduskuntaan sitten vaan yhteyttä jos haluat muutosta, siellä ne lait säädetään joita työkkärissä seurataan.

Vierailija

Minä olen taidokas yhteiskunnan kyykyttäjä ja tieten työtön. Nyt on neljä kertaa putkeen vaihtunut ensimmäisen tapaamisen jälkeen TE-virkailija. Viimeisimpää vertasin keskítysleirivartijaan puhelimessa puhuessamme. En suostu mihinkään ehdotettuun, eivätkä heillä riitä eväät antamaan sanktioita, sillä saikutan heti masennuksesta ja ahdistuksesta sellaisten uhkien edessä ja he tietävät sen. Pelleporukkaa. Kansan kyykyttäjiä. Alhaisista alhaisimpia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tiesittekö, että TE myös hävittää kirjaamoon lähetettyjä dokumentteja säännöllisesti nykyään. Harkitsin itse jonkin valituksen tekemistä, mutta eipä siitä mitään apua kai ole.

Mitään ei työkkärissä vihata niin paljon kuin sitä että Ministeröstä otetaan toimiston johtajaan yhteyttä ja halutaan selvitystä ja lausuntoa jostain asiasta mistä joku asiakas on ministeriöön valitellut ja juorunnut!
Johtaja oli pahalla tuulella päiväkausiksi ja ohjeisti vittumaisrlla äänellä vastaamaan kyselyihin.
Ajjai sentään kun työministeriöstä tai vaikka Avi:sta tulee noottia.
Laittakaa ihmeessä valitusta ja selvityspyyntöjä. Asiat pitää voida aina selvittää ja perustella kunnolla.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat