Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

5v lapsella tänään jo kolmannen kerran hikka.

Vierailija
02.07.2013 |

Hänellä joskus päiviä että hikka useamman kerran päivässä. Onko kellään muulla samaa tai tietoa mistä voisi johtua?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen ihmeenpää tietoa, mutta hikka on pallean tai mahalaukun ärsytyksestä tuleva oire. Maitoallergisen lapseni yksi oire on hikka. Kun hän juo tai syö maitotuotetta, vähän ajan päästä alkaa hikka. Muitakin oireita tulee vähän myöhemmin.

Vierailija
2/5 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla voi olla useammankin kerran päivässä hikka. Monta kertaa viikossa tulee syönnin jälkeen tai nopeasta juomisesta (siis veden) hikka, joskus ihan tyhjästäkin. Olen vain äärimmäisen hikka-altis. Todella rasittavaa, mutta minkäs teet. Kunhan ei ole mitään refluksin oireita, että tulisi mahahappoja ylös, en näkisi vaarallisena. Olen 26-vuotias nainen.

Ainoa minuun toimiva hikankarkoituskeino on muuten juoda lasi vettä rauhallisesti, nenästä kiinni pitäen, ts. hengitystä pidättäen. Aina ei toimi tämään, silloin on vain odoteltava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tytöllä hikka kestää aina n vuorokauden kerrallaan, eli jos aamulla hikkailee, teidetään, että koko päivän kärsii siitä. Näin on ollut jo odotusaikana, nyt tyttö on 16v ja sama meno jatkuu.

Vierailija
4/5 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse huomasin esikoisen ollessa vauva että hikkaan (ainakin hänellä) oli kaksi syytä. Hikka alkoi jos oli vähän kylmissään tai puklasi maitoa (oli maitoallergikko). Molempiin auttoi kun kietoi lämpimän peiton sisään. Loppui alle viidessä minuutissa.

Kokeilepa sitä.

Vierailija
5/5 |
02.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini mukaan hikka johtuu jostain hämärästä syystä siitä, että on jano, ja jos syö jotain juomatta samalla, saa väistämättä hikan. En kyllä täysin allekirjoita, mutta joskus tosiaan auttaa se, että juo enemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kolme