Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

e-pillerit ja tosi niukat kuukatuiset

Vierailija
30.06.2013 |

Heippa. Onko muilla tälläistä? Olen syönyt Mirelle-pillereitä (24 + 4) noin vuoden verran ja viimeisten kuukausien aikana vuoto on ollut todella niukkaa. Vuoto alkaa yleensä neljännen "lumepillerin" kohdalla tai sitten taas kierron ensimmäisen pillerin kohdalla. Verta tulee pyyhkiessä, mutta harvoin suojaan asti.

Lääkäriin olen ottanut yhteyttä ja hän sanoi, että pillereissä olevan vähäisen hormonimäärän vuoksi tuo on ihan tavallista. No ihan kivahan tämä vuoto on verrattuna mitä on tosiaan joskus ollut, mutta jotenkin mietityttää voiko tämä oikeasti olla normaalia...? Ikää 34 vuotta.

Kiitos jos joku viitsii vastata :)

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuohan on aivan ihannetilanne. Minulla sama juttu kun otin hormonikierukan, kuukautiset on aivan olemattomat.

Vierailija
2/7 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän Qlaira -pillereitä, ja niissäkin noin 15% käyttäjistä voi kuukautiset jäädä kokonaan pois. Eli uusimmilla pillereillä ihan normaalia. Ja positiivinen asiakin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Siis tosiaankin positiivinen asia, mutta kun vuoto on ollut aina tosi runsasta, ei voi vaan käsittää... :)

ap

Vierailija
4/7 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten joku ei tykkää kuukautisistaan? kuukautiset on terveen ja hedelmällisen naisen merkki. mulla on kuukautiskipuja mutta rakastan kuukautisiani.

ehkäisypillerit sekoittaa hormonitason, älkää käyttäkö niitä. ei tässä muuta voi sanoa, ne jotka käyttää niin tekee kuitenkin oman pään mukaan. miksi ihmeessä suostutte jatkuvaan lääkitykseen omasta tahdosta? lapsen saanti on elämää ja se kundi voi käyttää kondomia. miksi syödä hormonilääkkeitä. mutta jokainen päättää sen asian itselleen. abortti ei ole tietysti ehkäisykeino. mutta ajatelkaa mitä hormoneja muuttava lääkitys voi tehdä keholle, ei se ole sen arvoista, mielellään jättäisin srksin kokonaan pois jos raskaus ei sovi tilanteeseni tiettynä aikavälinä ja kundi valittelisi kondomeista. mutta tietysti tilanteita on erilaisia enkä vähättele kenenkään päätöstä, kunhan toivon että jos mitenkään mahdollista älkää syökö niitä.

Vierailija
5/7 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten joku ei tykkää kuukautisistaan? kuukautiset on terveen ja hedelmällisen naisen merkki. mulla on kuukautiskipuja mutta rakastan kuukautisiani.

ehkäisypillerit sekoittaa hormonitason, älkää käyttäkö niitä. ei tässä muuta voi sanoa, ne jotka käyttää niin tekee kuitenkin oman pään mukaan. miksi ihmeessä suostutte jatkuvaan lääkitykseen omasta tahdosta? lapsen saanti on elämää ja se kundi voi käyttää kondomia. miksi syödä hormonilääkkeitä. mutta jokainen päättää sen asian itselleen. abortti ei ole tietysti ehkäisykeino. mutta ajatelkaa mitä hormoneja muuttava lääkitys voi tehdä keholle, ei se ole sen arvoista, mielellään jättäisin srksin kokonaan pois jos raskaus ei sovi tilanteeseni tiettynä aikavälinä ja kundi valittelisi kondomeista. mutta tietysti tilanteita on erilaisia enkä vähättele kenenkään päätöstä, kunhan toivon että jos mitenkään mahdollista älkää syökö niitä.

Vierailija
6/7 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne aiheuttaa veren hyytymistä, mielestäni hormonilääkkeitä käyttäville täytyy ainakin kerran vuodessa tarkastaa verenarvot, onko veritulppariskiä, ei ne lääkärit itse ehdota jos et ota asian omaan hallintaan.

Vierailija
7/7 |
30.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön yhdistelmäpillereitä enemmänkin hormonaalisen aknen takia kuin ehkäisyn. Akneni on sitä sorttia, että edes Roaccutanista ei ole pysyvää apua (kolme kuuria olen sitä syönyt). Pillereiden avulla elämänlaatuni on niin paljon parempi kuin aknen kanssa, että hyväksyn riskit. Toki käyn vuosittain gynekologilla. 

Eli ei kannattaisi arvostella toisten pillereiden syömistäkään tietämättä mitä siellä on taustalla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän