Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei ota vastuuta yhteisestä lapsestamme :/ huoh!

Vierailija
28.06.2013 |

Päivät käy töissä 10-18 välillä, kotiin tullessa tekee mielummin kotitöitä kuin hoitaa vauvaa. 1-2 kertaa illan/yön aikana vaihtaa vaipan ja syöttää, nekin yleensä jää kesken! Esim. mies käy pesemässä vauvan pyllyn vessassa ja jättää tämän jälkeen vauvan sängylle odottelemaan että minä menen ja kuivaan, puen ym! Kun mies syöttää vauvaa, hän saattaa istua samalla koneella ja valittaa kun kirjoittaminen ei onnistu vauva sylissä.. Voi jestas sentään menee hermo!

Eilen illalla sitten mieheni ilmoitti että aikoo juoda tänään koska on perjantai! Sanoin takaisin että ei todellakaan juo, vaan kyllä se aika sulla menee ihan vauvaa hoidellessa. Jonka jälkeen mies sanoi että viedään VAUVA HOITOON?!? Aina kun olisin jonnekkin menossa tai yritän että mies hoitaisi vauvaa, hän haluaa tyrkätä vauvan vanhemmillensa hoitoon.. -.- 
Mies tietää että olen väsynyt ja en varmasti jaksa katsella mitään juomisia! Ehdotti myöskin että laitetaan vauva hoitoon niin voidaan sitten nauttia olutta vähän reippaammin... Niin.. HÄN VOI!!

Onko teillä ollut vastaavaa? :( kokemuksia kaipailisin..

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin, unohdin mainita vielä että lapsemme on vasta vähän alle 2 kk vanha

AP

Vierailija
2/14 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavapiirissä on tuollainen pariskunta. Tosin niissä alun perinkin nainen on enemmän halunnut lasta ja miehet on aika nuoria/huithapeleita, jotka ei oikein osaa keskittyä lastenhoitoon. Tilanne kyllä helpottaa kun lapsi on isompi ja sen kanssa voi tehdä muutakin kuin pakolliset ruokinnat ja pyllynpesut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin helpottaa? Enpä usko. Penää vastuuta. Käy iltaisin pienillä kävelyillä, jolloin vauva jää isälleen väistämättä. Ei kai noin pientä oikein voi hoitoon jättää, ellei ole korvikevauva.

Vierailija
4/14 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ehtinyt jo harkita eroakin tässä vakavasti, kun on alkanut niin pistämään vihaksi miehen käytös! En todellakaan jää odottelemaan että lapsi kasvaa ja sitten sen kanssa voi kyllä olla ja leikkiä, mutta ihan pienenä vauvana kun on tosi vaativaa ja koko ajan pitäisi olla syöttämässä ja nukuttamassa, niin ei voida evästään liikauttaa asian hyväksi!

Kaikista eniten vituttaa tämä että mies on aina laittamassa lasta hoitoon, kun pitäis olla vähän kauemmin aikaa sen kanssa. Voi kunpa mäkin voisin vaan jättää vauvan miehelle ja sanoo että heihei mä menen nyt sinne mihin huvittaa! Mutkun mies pistää vastaan ja tiedän että jos vauva jää kotiin kahdestaan miehen kanssa, mies ei reagoi heti vauvan huutoon joten se huuto vaan pahenee ja sit valitetaan kun vauva vaan huutaa, eikä saa hiljenemään..

ap

Vierailija
5/14 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa odotella hetki, meillä ainakin miehen kiinnostus alkoi pikkuhiljaa herätä ja ns syttyi hitaasti isyyteen. Kun vauva alkoi hymyillä, kääntyvillä, nauraa ja liikkua niin mies innostui enemmän. Tai sitten vaan lähdet ovesta ja pakotat itsesi luottamaan miehen kykyyn vahtia lasta sen aikaa. Itse en myöskään päässyt ensimmäiseen kolmeen kuukauteen mihinkään, mies tuli usein vasta puoliltaöin kotiin ja muina päivinä kun tuli aikasemmin ei jaksanut hoitaa.. Meillä myös miehen ratkaisu asiaan usein oli että "viedään vauva hoitoon", mutta itse en niin pientä halunnut viedä mihinkään ja odotin myös isän osallistumista OMAN lapsensa hoitoon. Nyt kun mies on "joutunut" (olen joskus vain ilmoittanut että lähden kauppaan tms, enkä jäänyt neuvottelemaan asiasta)  vahtimaan lasta, niin huomaa että kiintymyssuhde hänellä on kasvanut lasta kohtaan suuresti. No, tiedän ettei tämä tuossa turhautumisessa paljon auta, mutta en heittäisi kokonaan toivoa menemään. Tsemppiä!

Vierailija
6/14 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kompata edellisten vastaajien vinkkejä tosta että välillä vaan jätät vauvan hetkeksi isän kanssa kotiin ilman mitään neuvotteluja. Lähet vaan esim. Kävelylle yksin ja kerrot tarvittavat tiedot vauvasta (milloin syönyt yms), ja kerrot että vauvan itkuun on aina vastattava!  

Oon huomannut että meillä ainakin jos annan isälle tavallaan toisen vaihtoehdon tai kysyn jotain vauvan hoitoon liittyvää kuten "vaihtaisitko vaipan" ei mee yhtä hyvin läpi kun kunnok kehotus! "Vaihda vauvan vaippa se on varmaan kakannut" jos tulee jotain kommenttia niin kerron vaan että kuinka monta mä olen sen päivän aikana vaihtanut :D

Vierailija
7/14 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen voi ihan oikeasti vaikea luoda suhdeta vauvaan joka ei vastaa vielä kuin itkemällä. miehet on naisia tyhmempiä siinä(kin) mielessä.  Sun pitää antaa niille tilaisuuksia olla kahdestaan ja sillonkun oot paikalli niin annat opetella hoitamaan vauvaa omalla tavallaan, ei niin että sinä neuvot koko ajan vieressä. Jos mies jättää lapsen sängylle ilman vaippaa niin eikö se vauva kohta ala huudella isän perään että jotain jäi kesken, ei sun tarvi siihen väliin mennä. Sano meneväs vaikka viemään roskat.  Miestä varmasti jännittää vauvan hoito ja senki takia mieluummin jätää sen sulle mutta ei se opikkkaan jos ei saa tilaa harjoitella. 

Tietty sunki täytyy hyväksyä se että sinä oot vauvan pääasiallinen hoitaja ja suhun vauva on eniten kiintynyt kun isä kerta on töissä. Ja se tarkoittaa sitä että lapsi ei niin helposti tyynny isän syliin. Mutta ei se vauva siitä rikki mee jos joskus  itkee isän sylissä. 

Vierailija
8/14 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies sanoi, ettei osaa olla pienten kanssa, sitten kun ne ovat nelivuotiaita tai siinä iässä, niin sitten kyllä...

Yks kaks huomasin, että kotona on kaksi koululaista, joiden isällä oli aina parempaa tekemistä kuin olla perheensä kanssa. Lähinnä se liittyi viinaan.

Vierailija
9/14 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pitäähän sen joku tähänkin heittää, eli eiks tosiaan tullut mieleen nämä asiat ENNEN sitä lapsentekoa? Puhuitteko koskaan esim vastuunjakamisesta, juomisesta, jne? Mitä hän sillon sanoi?

Vierailija
10/14 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä voi olla edes todellista (eikä varmaan olekaan) :'D Ja tosissaanko teidän mielestä tuo on huono mies ja isä, joka käy töissä, sen jälkeen tekee kötitöitä, syöttää vauvaa (mitä väliä vaikka olisi samaan aikaan tietokoneella?), pari kertaa illan/yön aikana syöttää/vaihtaa vaippaa. .? Ai niin, ja haluaa joskus ottaa olutta vastapainoksi.

Minun lapsen isä oli töissä tyyliin 24/7 kun meillä oli vauva. Kävi kotona vain nukkumassa ja suihkussa. Hoisi se vauvaa ehkä 3-4 kertaa ensimmäisen vuoden aikana niin, että en ollut kotona kun oli pakollisia menoja. Ja meillä kun ei ollut pullolla vauva missään vaiheessa niin kyllä minä sen syötin ja sen kanssa yöheräilyt hoidin ne alkukuukaudet. Marmatin kyllä, mutta siitä ei ollut mainittavaa hyötyä.

Kannattaisiko AP ottaa huomioon ne miehenkin tarpeet ja päästää vaikka joskus oluelle ja lopettaa tuo tyhjän nipotus... Tai saattaa käydä niin, että se onkin MIES, joka EROAA SINUSTA :o

Vierailija
11/14 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2013 klo 16:28"]

Ei tämä voi olla edes todellista (eikä varmaan olekaan) :'D Ja tosissaanko teidän mielestä tuo on huono mies ja isä, joka käy töissä, sen jälkeen tekee kötitöitä, syöttää vauvaa (mitä väliä vaikka olisi samaan aikaan tietokoneella?), pari kertaa illan/yön aikana syöttää/vaihtaa vaippaa. .? Ai niin, ja haluaa joskus ottaa olutta vastapainoksi.

Minun lapsen isä oli töissä tyyliin 24/7 kun meillä oli vauva. Kävi kotona vain nukkumassa ja suihkussa. Hoisi se vauvaa ehkä 3-4 kertaa ensimmäisen vuoden aikana niin, että en ollut kotona kun oli pakollisia menoja. Ja meillä kun ei ollut pullolla vauva missään vaiheessa niin kyllä minä sen syötin ja sen kanssa yöheräilyt hoidin ne alkukuukaudet. Marmatin kyllä, mutta siitä ei ollut mainittavaa hyötyä.

Kannattaisiko AP ottaa huomioon ne miehenkin tarpeet ja päästää vaikka joskus oluelle ja lopettaa tuo tyhjän nipotus... Tai saattaa käydä niin, että se onkin MIES, joka EROAA SINUSTA :o

[/quote]

Naisen tarpeitako ei tarvitse huomioida? Entäpä jos nainen lähteekin sinne oluelle, mikä show siitä syntyy? :D

Vierailija
12/14 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantii kysellä siltä mieheltä etukäteen haluaako lapsen. Ihan sama, päätä sä -vastaus ei riitä. Miehen pitää itse ottaa asia esille ja kertoa kuinka aikoo arjen järjestää kun lapsi syntyy. Nyt tietenkin liian myöhäistä. En osaa auttaa :(

Vierailija
13/14 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Eikö lapsenhoito ole ihan normaalisti alkuajat naisen vastuulla kun nainen on äitiyslomalla? Sun mies on päivät töissä, eli tuo leivän taloon, jonka lisäksi tekee kotitöitä ja satunnaisesti hoitaa vauvaa. Mitä ihmettä valitat? Tuosta jos eroat niin silloin voit ainakin olla varma että saat jatkossa tehdä kaiken yksin! Lisäksi riistät lapselta isän ja ehjän kodin. Ihmeellisiä nipottajia nykymaailmassa.

Vierailija
14/14 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehesi nuori? Ehkä pelottaa ettei osaa hoitaa vauvaa "oikein"? Keskustele miehesi kanssa rauhallisesti asiasta, ei syytellen! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän