Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuodeosastoetiketti synnytyslaitoksella?

Vierailija
28.06.2013 |

Parin viikon päästä olisi TOIVOTTAVASTI aikani lähteä pökäisemään ensimmäinen vauvani maailmaan. Toki odotetun mussukan ensikohtaaminen jännittää, mutta eniten otsahikeä nostattaa synnytyksen jälkeinen osastolla olo, kun samassa huoneessa köllöttelee kaksikin muuta äityliä (vierailuaikaan perheineen?).

Olen kovin itsenäinen ihminen enkä ole tottunut kovin tiiviiseen kanssakäymiseen edes läheisten ystävien, saati vieraiden ihmisten kanssa. En halua tinkiä omasta mukavuudestani, mutten missään nimessä myöskään loukata ketään.

Oiskos antaa vinkkejä osastolla olemiseen ja kertoa kokemuksia kanssakäymisestä?

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kumma juttu, mutta ainakin minulla rinnat muuttui eroottisista objekteista vauvan ruokkimisvälineiksi sillä hetkellä, kun vauva ekan kerran rinnalle nostettiin. Joten vaikka huonekaverin aviomies saattoi jopa nähdä vieraan tissin vilahtavan, niin eipä haitannut yhtään mitään. Se, jota kamalasti haittaa, voi tosiaan pitää sitä verhoa tiukasti sängyn ympärillä, toivoa sänkyä lähimpänä ikkunaa eli kenenkään toisen vieraat ei silloin pyöri siinä oman sängyn ympärillä. 

Tosiaan, vierailijat ei saa tulla sinne huoneeseen, vain kunkin äidin oma mies ja lapset. Itse ainakaan en toisten miehistä häiriintynyt, sairaalassa on oikeesti tosi tosi tylsää, joten minusta oli vain kiva, jos siellä kävi joku muukin kuin mun oma mies. 

Vierailija
62/68 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsiisus, miten voidaan näin yksinkertaisesta asiasta tehdä niin vaikeaa :-0

Ei siellä synnyttäneiden osastolla tarvitse olla kuin pari kolme päivää, kyllä sen nyt luulisi kestävän vaikkei olot ihan kotia vastaisikaan. Sairaala on sairaala, ja siellä pitää sietää tiettyyn rajaan asti sietää muiden perheet ja kännykkäpuhelut. Luulisi, että lapsen syntyessä on isompiakin asioita mietittävänä kuin huonekaverin isommat lapset. Ja totta kai niitä rintoja täytyy koskeakin jos esim. halutaan oikeasti auttaa vauva rinnalle. Mun piti esikoisen synnyttyä pyytää apua imetyksessä ihan jokaisella syötöllä. Hyvä, että pyysin, imetys alkoi sujua.

Kuulostaa jotenkin oudolta ja ällöltä, ettei synnytyksen jälkeen menisi suihkuun, mutta jos on huonossa kunnossa niin ei siihen varmaan pysty.

Terv. kolmen lapsen äiti, lapset -99, -03 ja -05 syntyneet Jorvin sairaalassa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2013 klo 17:44"]

Sairaala on sairaala, ja siellä pitää sietää tiettyyn rajaan asti sietää muiden perheet ja kännykkäpuhelut. Luulisi, että lapsen syntyessä on isompiakin asioita mietittävänä kuin huonekaverin isommat lapset.

[/quote]

Minä ymmärsin että tässä ketjussa alkuperäinen kyselijä on nimenomaan ihminen jolla ei ollut sairaalakokemusta, ja että hänen lapsensa ei vielä olisi syntynyt joten nämä triviaalimmat asiat varmaan vielä mietityttävät kun lapsi ei tosiaan ole vielä sitä huomiotaan viemässä.

Empatiakykyä kokemattomammille, kiitos!

Ja ap: voit ihan reilusti pyytää kännyyn huutajaa puhumaan vaikka käytävällä jos vaikka yrität nukkua. Kyllä kaikki siellä ymmärtää ottaa huonekaverinkin huomioon.

Vierailija
64/68 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2013 klo 17:44"]

Tsiisus, miten voidaan näin yksinkertaisesta asiasta tehdä niin vaikeaa :-0

Ei siellä synnyttäneiden osastolla tarvitse olla kuin pari kolme päivää, kyllä sen nyt luulisi kestävän vaikkei olot ihan kotia vastaisikaan. Sairaala on sairaala, ja siellä pitää sietää tiettyyn rajaan asti sietää muiden perheet ja kännykkäpuhelut. Luulisi, että lapsen syntyessä on isompiakin asioita mietittävänä kuin huonekaverin isommat lapset. Ja totta kai niitä rintoja täytyy koskeakin jos esim. halutaan oikeasti auttaa vauva rinnalle. Mun piti esikoisen synnyttyä pyytää apua imetyksessä ihan jokaisella syötöllä. Hyvä, että pyysin, imetys alkoi sujua.

Kuulostaa jotenkin oudolta ja ällöltä, ettei synnytyksen jälkeen menisi suihkuun, mutta jos on huonossa kunnossa niin ei siihen varmaan pysty.

Terv. kolmen lapsen äiti, lapset -99, -03 ja -05 syntyneet Jorvin sairaalassa

[/quote]

Niin, se mulla olikin kysymyksenä että missä se menee se mainitsemasi raja mihin asti pitää sietää ne muiden perheet ja kännykkäpuhelut? Kun en ole ennen ollut? Kiitos kun jaksoit vastata!

Ja tosiaan, en ole kotioloja vaatimassa vaan kyselen ihan uteliaisuuttani näitä asioita kun olisi kiva tietää mihin varautua. Esimerkiksi en ollut tiennyt että huoneissa on verhot sänkyjen välillä ja nyt kun tiedän, odotan tulevaa levollisemmin.

Olen tosi pahoillani että tämä ketjuni on loukannut niin monia teistä. Tosin ihan hyvä että tiedän nyt tämän myötä miten ymmärtäväisiä kanssaäitejä siellä sairaalassa voi huonekavereiksi osua.

-Ap

Vierailija
65/68 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhee valitus asiallisten kysymysten jälkeen :( Tsempit sulle ap!

Mulla vähän samat ennakkoajatukset kuin sulla ennen synnyttämään menoa, mutta osastoaika meni ihan nappiin. 2 h huoneessa olin ja meillä sai isovanhemmatkin käydä n. tunnin verran päivässä muistaakseni. Omaa yksityisyyttä oli, kun verhot sai eteen. Huonetoveri otti hyvin huomioon eikä ollut mikään papupata onneksi, kun en mäkään ole :)

Vierailija
66/68 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

porukkaa piisaa enemman kuin rautatieasemalla ruuhka-aikaan ja kurkkivat verhojen raoista niin etta tuskin mitaan jaa salaiseksi, sita on turha toivoa

Vierailija
67/68 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytin viikko sitten Kättärillä, joten tuorein tieto on se, että huoneissa verhon saa sängyn ympäri ja isät ja sisarukset saavat hengailla huoneessa koko päivän välillä 9-21. Ei tarvitse siis isien mennä päivähuoneeseen, vaan saavat olla äidin ja lapsen kanssa vuoteen vierellä. 

Huonetoverien kanssa ei tarvtse jutella, eikä oikein se ole luontevaakaan jos pitää verhoja kiinni. Muutaman sanan juttelin. 

Pyllynpesupaikka on huoneessa, mitään vauvalaa ei ole.

Vierailija
68/68 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toivot palvelijaa sitä et tietenkään saa (moni luulee, että palvelija kuuluu hintaan). Kerro vuodeosastolle mennessäsi mitä haluat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi