Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuodeosastoetiketti synnytyslaitoksella?

Vierailija
28.06.2013 |

Parin viikon päästä olisi TOIVOTTAVASTI aikani lähteä pökäisemään ensimmäinen vauvani maailmaan. Toki odotetun mussukan ensikohtaaminen jännittää, mutta eniten otsahikeä nostattaa synnytyksen jälkeinen osastolla olo, kun samassa huoneessa köllöttelee kaksikin muuta äityliä (vierailuaikaan perheineen?).

Olen kovin itsenäinen ihminen enkä ole tottunut kovin tiiviiseen kanssakäymiseen edes läheisten ystävien, saati vieraiden ihmisten kanssa. En halua tinkiä omasta mukavuudestani, mutten missään nimessä myöskään loukata ketään.

Oiskos antaa vinkkejä osastolla olemiseen ja kertoa kokemuksia kanssakäymisestä?

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2013 klo 13:18"]

Milloinkahan nro 11 on synnyttänyt Naikkarilla?

Minulla synnytykset siellä vuosina - 96 ja 99. Vaihtelevasti potilashuoneessa 4-6 tuoretta äitiä. Kyllä siellä oli silloin verhot vuoteiden välissä, ei siihen olisi mitään sermiä tarvittukaan. Verhot menivät ympäri potilasvuoteen.

Samoin vauvojen pyllyjä ei pesty eikä vaihdettu vaippoja potilashuoneessa. Sä valehtelet!

Siinä on ihan synnyttäneiden osaston vieressä ollut jo vuosia ns. "vauvala", johon äidit voivat jättää vastasyntyneen hoitoon, jos haluavat itse nukkkua. Hoitaja tuo vauvan sovittaessa imetykseen ja vierihoitoon. Ja tässä huoneessa myös pestiin vauvat ja vaihdettiin vaipat.

Tuo, että ap väittää, alapäänsä tutkittiin kaikkien näkyvillä, ei yksinkertaisesti pidä paikkaansa. En ymmärrä, miksi joku haluaa levittää tällaista valhetta ja p...aa Naistenklinikasta.

[/quote]

Aika hurjaa, että syytät toista valehtelijaksi vain sen takia, että hän on kokenut Naikkarilla erilaista käytäntöä kuin sinä.

Mutta tietysti täytyy ottaa huomioon, että av:lla vain MINUN kokemukseni ja ajatukseni ovat niitä AINOITA oikeita.

Vierailija
2/68 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on murheet.

Siellä osastolla ollaan yleensä korkeintaan pari päivää, siinä ei kauheasti ehdi keskittymään kuin vauvanhoitoon. Meillä ei ollut edes verhoja eikä yhtään haitannut, ei niiden huonetovereiden miehet siellä käy teidän tissejänne kyyläämässä, kyllä niitä oma vauva yleensä enemmän kiinnostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri Naikkarilla ja synnytyksen jälkeen meitä oli kolme äitiä samassa huoneessa. Sänkyjen välissä on verhot, mutta tietenkin jokaisen asioita kuulee väkisinkin.. Minusta etiketissä olisi mukava huomioida, ettei ole ns. kuulevinaan toisten keskusteluja hoitajien kanssa, eikä ala tuputtaa mielipiteitä tai näkemyksiä. Kunniota toisten rauhaa! Ystävällinen ja kohtelias kannattaa olla ja huomioida yhteisten tilojen (suihku, vauvanhoitopöytä ym) käyttö siivoamalla kunnolla kaikki omat jälkensä.

Vierailija
4/68 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä aloituksesta muistui mieleen huonekaveri Kättärillä reilu vuosi takaperin. Vieläkin ärsyttää se lätisijä ja sen juntit sukulaiset. Arggh! Olin ihan helvetin väsynyt, kun en saanut yhtään levätä tuolla.

http://www.vauva.fi/keskustelu/1611147/ketju/vierailuajat_synnytyssairaalassa

Vierailija
5/68 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska huomata, kun Taysia usein haukutaan, että siellä vaikuttaisi olevan hhvät oltavat! Neljä olen siellä synnyttänyt ja minusta sairaala on kiva ja turvallinen paikka viettää uuden vauvan kanssa kahdenkeskistä tutustumisaikaa. Hyvät ruuat valmiina, lähes hotellitason 2hlön huoneet, joissa vauvanhoitopaikat ja naapurihuoneen644 kanssa yhteinen kylppäri, jota siis käyttää 3-4 äitiä. Hyvät verhot oli sänkyjen ympärillä.

Tsemppiä ap!

Vierailija
6/68 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

66 lisää vielä, että käytä ap rauhassa hellittelysanoja (äityli, köllötellä). Suurin osa meistä tavallisista äideistä ei menetä hermojaan niistä. Kieli on rikasta ja hyvä niin! ;-)

Vierailija
7/68 |
29.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kättärillä ei päästetty sektion jälkeen suihkuun kun vasta puolentoista vuorokauden kuluttua. Näin 2011. Anteeksi etten mennyt heti suihkuun kun lääkkeistä jalat eivät kantaneet. Vielä enemmän olen pahoillani siitä, että minut kärrättiin hätäsektion jälkeen huoneeseen, jossa toinen äiti yritti vauvoineen nukkua ja minä ja itkevä vauvani heidät herätettiin. Tämä toinen äiti oli minulle hyvin vihainen. Tosi hyvä fiilis jäi.

Eikö meillä kaikilla ole omanlaisemme tarinat?

Vierailija
8/68 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun aikani meni ainakin hyvin tiiviisti omaan vauvaan keskittyessä. Vessaan mennessä toki hymyilin kauniisti huonetoverille, mutta sen suurempaa tarvetta keskustelulle en kokenut. Nautin vaan pikkuisesta, miehestäni ja eteentuodusta ruuasta. :) 

Vierailija
9/68 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinne mitään vieraita saa tulla. Vain isä ja sisarukset, mutta mitään vierailu aikaa ei ole. Ja heitäkin tavataan mielellään yleisissä tiloissa, ei siellä huoneessa.

Vierailija
10/68 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo aika turpa rullalla porukka ruukaa niissä olla. Kaikilla väsyttää ja kaikki keskittyvät siihen oman vauvan hoitoon... poikkeuksia tietenkin on mutta tuo ihan yleisesti ottaen omasta kokemuksesta ja ystävien. 

Vierailija
11/68 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

apua, saako sinne huoneeseen tulla mies?? Siis tosi kiva jos ite just tissit paljaana sielä tai just veret lorahtaa lattialle ja siinä huonetoverin mies näkee kaiken! Mä olin esikoisen aikaan perhehuoneessa ja sitä verta kans tuli, nyt kun syksyllä toista lähen synnyttää niin jos joudun jakamaan huoneen toisten äitien kanssa niin siinä luulossa olen kyllä ollut ettei sinne saa muita tulla, että ne puolisot ja muut lapset tavataan jossain sielä huoneen ulkopuolella.. En tykkää kyllä nyt yhtään :( 

Vierailija
12/68 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2013 klo 12:27"]

Ei sinne mitään vieraita saa tulla. Vain isä ja sisarukset, mutta mitään vierailu aikaa ei ole. Ja heitäkin tavataan mielellään yleisissä tiloissa, ei siellä huoneessa.

[/quote]

Onko ihan yleinen käytäntö että toivotaan etteivät tule huoneeseen? Huonekaverin mahdolliset vilkkaat vanhemmat lapset on yksi suurimpia jännityksen aiheitani.

Vierailija
13/68 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te nyt tommosia murehditte? Eihän siellä viikkotolkulla yleensä olla. Ja vetää verhon eteen halutessaan omaa rauhaa. Tai pyytää huonetoveria vieraineen päiväsaliin seurustelemaan.

Vierailija
14/68 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli aika inhottavaa pikkupojalle, joka siellä synnärillä joutui näkemään kun mun jalat oli ihan veressä ja muutenkin aika näky. Toivottavasti ei jäänyt traumoja. He tulivat juuri hakemaan kotia äitiään ja pikkusisarustaan ja minä en ollut vielä ehtinyt edes suihkuun synnytyksen jälkeen. 

Vierailija
15/68 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2013 klo 12:36"]Mitä te nyt tommosia murehditte? Eihän siellä viikkotolkulla yleensä olla. Ja vetää verhon eteen halutessaan omaa rauhaa. Tai pyytää huonetoveria vieraineen päiväsaliin seurustelemaan.[/quote]

No kauhia jännitys tässä kolmikymppisellä ensikertalaisella päällä :D

Tuo oli hyvä tieto että huoneissa on sentään verhot jotka vetää näkösuojaksi!

-Ap

Vierailija
16/68 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen ap oikein olet? Siis PÖKÄISEMÄÄN 1. vauva?

Aivan hirvitttävä ja ruma verbi tässä yhteydessä! Mitä v....n murretta tämä lienee?

Joo, niiden vuoteiden välissä on verhot. Ja suoraan sanoen, sun asiasi ei vähempää voisi vieruskaverin omaisia kiinnostaa. Luuletko olevasi joku hemmetin julkkis, jonka tekemisiä kaikki potilashuoneessa kävijät kyttää?

781

Vierailija
17/68 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naistenklinikalla olin viiden hengen huoneessa kuudentena. Kun lääkäri tuli tutkimaan alapäätäni, niin siinä oli toosa levällään kaikkien vieraiden nähtävänä (niillä muilla äideillä kun oli koko ajan perhettä paikalla), ei ollut edes sermiä, ei mitään. Ja kiireestä johtuen ei saanut mennä mihinkään muuallekaan tutkittavaksi.

Ja äidit pesivät lastensa pyllyt siinä sänkyni vieressä, missä oli ainoa lavuaari.

Ei koskaan enää Naikkarille.

Vierailija
18/68 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, samassa huoneessa kaksi muuta "äitilyä"? Mikä hemmetin "äitily"?

Suurissa keskussairaaloissa voi samassa huoneessa olla jopa 6 tuoretta äitiä.

Etkä halua "tiiviiseen kanssakäymiseen" kahden muun äidin kanssa - mistä ihmeestä olet saanut päähäsi, että tätä vaadittaisiin?

Vierailija
19/68 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta jo ensi alkuun tuo "lässyttäminen": Äityli, mussukka, köllöttelee. Susta tulee pennullesi todellinen lespaaja.  

Vierailija
20/68 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha mitä mammoja täällä :D

12 vois opetella lukemaan ja 10 käydä aina silloin tällöin ulkona. En yhtään ihmettele että ap:ta jännittää joutua tällaisten huonekaveriksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän