Aito vai kopio desing tuote?
Salliiko sun omatunto ostaa kopiotuotteita vai oletko mielummin ilman kys. tuotetta jos rahat ei riitä aitoon?
Kommentit (13)
En halua tukea teollisuutta, joka perustuu kopioiden tekemiseen ilman että töiden suunnittelijat saavat korvausta työstään.
Nooh, minä en ole merkkien perään mutta jos joku tuote sattuu miellyttämään silmää niin ostan sen. Mutta koska rahaa ei liiemmälti ole ja merkkituotteet kalliita niin kyllä omatunto antaa periksi ostaa kopion, joka luonnollisesti on halvempi.
Kopioiden ostaminen on niin noloa. Jos ei ole rahaa aitoon, olen ilman.
Jos et osaa designia kirjoittaa oikein niin kannattaa varmaan tyytyä kopioihin...
[quote author="Vierailija" time="28.06.2013 klo 03:30"]
[/quote]
allekirjoitan tämän täysin, vaikka x 3. Ystäväni tyttärellä on kopiovuitton ja kävelee sen kanssa niin kuin omistaisi koko maailmaan. Joskus mullekin on näyttänyt katso mun kaunista laukkua. Olen ollut hyvin hiljaa. Itselläni kun aitoja on kaapissa.
Nämä huonekalukopiot ovat ihan yhtä huonoja. Laatu on huonoa ja sitten kuvitellaan että ollaan hienompia kuin muut.
Olen saanut vanhemmiltani artekin satulatuoleja, jotka uudelleen laitatin ne nyörit. Ystäväni kun tuli katsomaan, kysyi heti mitä maksaa ja näkeehän niistä että tuolit ovat tosi vanhat. Kuvittelin että tarkoitti sitomista ja sanoin 100 euroa kpl ja tämä alkoi ylistämään mua että olen tullut järkiini. Ostimme viime keväänä kattolampun, joka maksoi yli 5000 euroa. Ystäväni kun näki sen tiesi heti mikä se on ja paljonko se on maksanut.
Olin kuulemma niin tyhmä syksyllä, mutta nyt kun olin ostanut 100 euron tuoleja, olen taas fiksu.
Jokainen saa rahoillaan tehdä mitä haluaa.
Mulla on sellainen ongelma, että kopiot on mielestäni myöskin jotenkin noloja, mutta aitojakaan en ikipäivänä ostaisi. Niidenkin kanniskelu olisi jotenkin noloa tällaiselle peruspulliaiselle.
Ostan aidon/kopion sen mukaan, mistä pidän ja mikä on rahatilanne. Ennen ostin vain kopioita (enkä minkään designin takia vaan jos satuin pitämään tuotteesta), koska rahaa ei ollut muuhun. Nyt ostan myös aitoja esim huonekalujen kohdalla, koska esim pidän jostain Muuramen kalusteista, mutta Ikean kopiot eivät ole sama asia. Ennen olisin tosin tyytynyt Ikeaan. Edelleenkään en pidä silti kopioiden ostajia noloina...nolompaa on ylivelkaannuttaa itsensä liian kalliiilla design ostoilla! Oli kyseessä sitten vaate, asuste tai huonekalu.
Miksi pitäis tukea kv-rikollisuutta ostamalla laittomia kopioita.
Ostan vain aitoja tuotteita.