Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Onko sinulla ollut koskaan punkkia ihossa kiinni?

Vierailija
28.06.2013 |

Minulla on melkein joka kesä, lapsista ainakin yhdellä kesäisin myös. Punkkipihdit kulkevat lomalla mukana, enkä osaa pelätä.

Mites sinä?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monestikin, ihan lapsesta lähtien.

Enpä oikein noita punkkeja pidä enää minään. 

Vierailija
2/17 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut. Samoin lapsella pari kertaa. Kissalla niitä on ollut joka kesä monta. En mäkään jaksa stressata, nypin pois tav. pinseteillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin. Yksi piti poistaa lääkärin toimesta kun punkin pää jäi ihon alle ja puremakohta tulehtui.

Vierailija
4/17 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut ja lapsella myös. Itse irrotettiin. Pelkään kyllä vähän, tuttavalla on ollut punkin aiheuttama aivokuume, ja olikin pitkä tauti.

Vierailija
5/17 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran lapsena punkki oli korvakäytävässä,en muista miten se pois  saatiin.sen muistan että kyllä se punkki siellä kutitti.ei onneksi ole sen jälkeen punkkeja meillä ollut kun koirassa.

Vierailija
6/17 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmeniä, lapsissa myös. Näin meillä maalla.

Vierailija
7/17 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamia ollut lapsena, nyt aikuisena olen saanut muutaman kävelijän kiinni. Lapsissa on ollut muutamia myös.

Vierailija
8/17 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut ja lapsissa myös. Eipä nuo pelota, etenkään nyt kun aivokuumerokotukset on.

Vierailija
9/17 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena on kerran olkavarressa ollut punkki. Sen jälkeen ei itsessä eikä perheenjäsenissä, paitsi koirissa. 

Vierailija
10/17 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ikinä, eikä lapsellakaan, ja kyllähän ne vähän pelottavat. Olen maalta, mutten ole koskaan ollut mikään heinikoissa räpiköijä.

Vierailija
11/17 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsuuden jälkeen.

Silti mulla on viimeisen vuoden ajalta 4 punkinpuremaa ja 2x borrelioosiarvot koholla ja antibiootit. Nyt jännätään parhaillaan "paraniko" tämänkeväinen tartunta

Vierailija
12/17 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei itselläni koskaan, tietääkseni. Olen aina asunut maalla enkä ole koskaan "suojautunut" mitenkään. Paljain jaloin ja säärin kuljen heinäisessä pihassa ja metsässä. Kissassa ja koirassa on joka päivä ainakin yksi. Jotenkin tänä kesänä olen alkanut suihkussa tarkastella tarkemmin, onko jossain punkkia, ennen en uhrannut ajatustakaan.

Pari vuotta sitten lokakuussa poikani löysi punkin kainalostaan, vaikka oli jo niin kylmä, että oli paksut vaatteet yllä.

Vierailija
13/17 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Ahvenenmaalla. Punkkeja sesonkiaikaan (joka alkaa maaliskuun puolivälissä ja loppuu joulukuussa) muutama viikossa meissä aikuisissa ja lapsissa. Irtonaisia kävelijöitä sitäkin enemmän. Koirassa ja kissoissa punkkiaineista huolimatta päivittäin. Vielä muutama vuosi sitten toimivat aineet paremmin mutta nyt on teho laskenut pariin viikkon. Aivokuumerokotukset otettu jo 90- luvun lopulla. Borrelia ollut jo lähes kaikilla tuttavilla ja naapureilla, eräällä innokkalla sienenpoimijalla jo 17 kertaa. Odotamme koska kolahtaa omalle kohdalle. Kummallisia kolotuksia ja lihasärkyjä on päivittäin...

Vierailija
14/17 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Ja lapsillani myös.

Vierailija
15/17 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ikinä ollut eikä lapsellakaan. Pelkään niitä kuin ruttoa. Rokotuksiin  ei ole varaa. Emme myöskään liiku missä metsässä tai heinikossa. pari askelta nurmikolla joka aina lyheksi leikattu.

Vierailija
16/17 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä kesänä oli ensimmäistä kertaa. Ei ollut ehtinyt onneksi kiinnittyä kunnolla, raapaisin kohtaa ja katsoin, mikä kumma irtosi raapaisusta. Olihan se vähän ällötäävää. Lapsissa ei ole punkkeja ollut, mutta koiralta väänän pihdeillä irti muutaman punkin joka kesä. Tänä vuonna tosin ei ole vielä ollut ensimmäistäkään.

Vierailija
17/17 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran, vastenmielisiä otuksia! Nyt taitaa olla punkkeja ennätysmäisen paljon, koirasta on irrotettu toistakymmentä ja käveleviä on ollut yli 30.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan