Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minne maahan suuntaisi tätä Suomen alasajoa pakoon?

Vierailija
28.06.2013 |

Mikä olisi järkevin kohde, tässä olisi 5-10 vuotta aikaa toteuttaa ratkaisu ja vaikak oppia uusi kielikin.

Syystä tai toisesta minua viehättävät esim. Uusi-Seelanti, Kanada, Irlanti, Ruotsi, Chile, Skotlanti (jos sitä itsenäisyyttä alkavat tosissaan puuhata ;)

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2013 klo 09:49"]

En tietenkään mitään riistoa ja ihmisten tahallista kurjistamista kannata, ne ovat ikäviä asioita maasta riippumatta. Mutta olen aivan tosissani suunnitellut esim. muuttamista Intiaan. Voisin tehdä siellä ihan tavallisia töitä, vaikkapa jonkinlaisena käsityöläisenä, ja elää aivan onnellista elämää. Toki saattaisin kuolla nuorempana kuin täällä asuessani, jos sattuisi huono tuuri ja sairastuisin vakavasti. Mutta lyhyt ja hyvä elämä on sittenkin parempi kuin pitkä ja onneton.

t. 2

[/quote]

Uteliaisuudesta, oletko joskus käynyt Intiassa?

Vierailija
22/42 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2013 klo 09:56"]

Skotlanti on hyvä:) Siellä on asiat niin hyvin hoidossa,  että miesten elinaikaodotekin on melkein 20v vähemmän kuin muulla EUlla. Kyllä mä sulle suosittelen jotain Bangladeshia tms. siellä saat olla ihan oman onnesi seppä, ei tarvitse muita verorahoilla hyysätä.

[/quote]

Miksi miesten elinaikaodote olisi ongelma ap:lle Skotlannissa, mutta ei Bangladeshissä? Todella kummallista ottaa tuollainen seikka esiin vain yhden maan kohdalla. Jos tuo hyysääminen on sinulle niin suuri ongelma, niin eikö ole vain hyvä, jos muut kuolevat nuorena?

Kyllä taas huomaa, miten tärkeää joillekin on, ettei huono-osaisia auteta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan mihinkään länsimaahan ei voi muuttaa, niissä on samat ongelmat monin verroin pahempina.

Suosittelen Somaliaa. Siellä ei valtio haittaa yksilön vapautta saavuttaa oma menestyksensä.

Vierailija
24/42 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap tarkoittaa Suomen alasajolla?

Vierailija
25/42 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Australia, jos työluvan vain saat. Töitä löytyy, elintaso on hyvä ja elämänlaatu ennen kaikkea. Irlantiin ei ainakaan kannata, sieltä ovat nyt paikalliset muuttamassa pois.

Vierailija
26/42 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs uskotte. Kuinka moni ulkomaalainen, esim kreikkalainen, ajattelee lähtevänsä johonkin evakkoon oman maansa alasajon pelossa?

Vai onko tämä avaus tyypillisen suomalaisen, jolla huono itsetunto vain siksi, että on juuri suomalainen?

Tiedän, että Kreikasta lähtee useampikin taloudellisista syistä, ei siksi, että on kreikkalainen.

Vierailija
27/42 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että Euroopasta parhaimmat maat on Norja ja Sveitsi (koska eivät kuulu EU:hun ja ovat vakaita), sitten vielä Saksa yksinkertaisesti, koska on iso markkina-alue ja tietyillä aloilla on työntekijöille kysyntää.

Sitten seuraavana tulisi Euroopan ulkopuoliset maat. Minun alallani Vietnam ja Indonesia. Myös Japanissa olisi työmahdollisuuksia (teoriassa), mutten ikinä menisi sinne. Australia ja Uusi-Seelanti sekä jotkut Etelä-Amerikan valtiot tarjoaa mahdollisuuksia, mutten ole niistä kovinkaan kiinnostunut. Niin ja tällä hetkellä asun Italiassa, enkä suunnittele Suomeen palaamista.

Vierailija
28/42 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä huomaa mitään alasajoa. Se mitä Suomeen tarvitaan on lisää ihmisiä ja jotenkin heitä pitäisi pystyä paremmin houkuttelemaan tänne. Nämä ainaiset valittajat vaihtaisin mieluusti pois täältä samalla. 

Vierailija
29/42 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2013 klo 01:47"]

Emme me minusta ole onnellisia. Olen ainakin itse täynnä jatkuvia irtisanomisuutisia (kuinka moni sai tänäänkin kenkää?)

[/quote]

Turha tuosta on panikoida. Joka päivä syntyy ja häviää keskimäärin 400 työpaikkaa. Ja työmarkkinoilta poistuu enemmän ihmisiä kuin sinne tulee. 

Vierailija
30/42 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat välttää alasajomaita, joudut katselemaan ensinnäkin EU:n ulkopuolelle. Sen lisäksi vielä tarkemmin joudut syynäämään todelliset työllistymismahdollisuudet ja ehdot esim. oleskelu- ja työlupien saamiseen. Puntariin kannattaa laittaa myös maan turvallisuus niin ulko-kuin sisäpoliittisestikin, sekä ihan se oma sosiaaliturva: paljonko haluat tai voit maksaa omasta ja perheesi (?) perusterveydenhuollosta ja siihen liittyen sairausvakuutuksesta.

Ei se Suomi pöllömpi paikka ole asua, moni asia toimii. Moni suomalaiselle itsestäänselväksi muodostunut asia ei ole sitä maan rajojen ulkopuolella.

Mutta jos on kertynyt varallisuutta, asioita kannattaa suunnitella jo ihan toiseen tapaan ja huolella. Eläketurva ei ole itsestäänselvyys tulevaisuudessa, esimerkiksi. Samalla tämä uusi tallettajan vastuu (ennakkotapauksena Kypros) kannattaa huomioida. Se saattaa levitä myös EU:n ulkopuolelle. 

Vierailija
31/42 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

27: mielestäni tässä ketjussa ei puhuta suomalaisten huonosta itsetunnosta vaan nimenomaan taloudellisista syistä.

Vierailija
32/42 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa isoimpia ongelmia on ihmisten negatiivisuus, ja vaikka ympäristönsä ihmisiä ei voi juuri muuttaa muuten kuin lähtemällä itse pois, sanoisin kuten joku tuossa aiemmin, että jospa kuitenkin yritettäisiin tehdä omasta maastamme parempi paikka. Täällä on oikeasti monet asiat tosi hyvin, ja niistä voisi nauttia, ja koettaa kehittää sitä, mikä on huonosti. Tulin juuri useamman viikon matkalta ympäri Eurooppaa, eli en siis töitä tehnyt ja elänyt sitä arkea siellä, mutta tuli nähtyä muutakin kuin turistirannat. Kivoja kokemuksia ja ihania maita, mutta kotiinkin on kiva palata. Esim. suomalaista liikennekulttuuria ja tiestöä haukutaan aivan sumeilematta ja totta onkin, että esim. sivutieltä on Suomessa vaikea tulla mukaan, koska kukaan ei anna tilaa eli ollaan itsekkäitä, mutta muuten liikenne on todella sujuvaa ja tiet UPEASSA kunnossa. Tämä noin esimerkkinä. Valituksen määrä on vakio. En mitenkään vastusta sitä, jos joku haluaa muuttaa ulkomailla, kaikkialla on hyvät puolensa, mutta on jotenkin jännää, että täällä av:llakin nillitetään perisuomalaiseen sävyyn, miten synkkää kaikki on, ja halutaan "jonnekin muualle" nauttimaan iloista, eikä tule mieleen katsoa itse peiliin... Koska ei voida kaikki muuttaa pois, yritettäisiinkö tehdä niitä pieniä ja vaikka isojakin juttuja, joilla tästä maasta tulisi vähän iloisempi paikka? Poliittiset päätökset ja niiden myötä yrittämisen helppous/vaikeus sun muu ovat nekin kaikki meidän omia päätöksiämme. Itse valitsemme poliitikkomme. Mutta jos mietitään uutisia näistä sinänsä kivoista, rennoista Euroopan maista, niin kyllähän jossain Kroatiassa kuulemma nuoret odottavat into piukassa heinäkuuta, jotta pääsevät vapaammin pois kotimaastaan muualle töihin. Eli ei se upea ilmasto, edullinen hintataso, letkeä Välimeren kulttuuri ja muu takaa mitään auvoa sekään.

Vierailija
33/42 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2013 klo 02:00"]

Mikä ilmasto nyt sopisi parhaiten ja minkä kielen opettelu olisi mahdollista (esim. ruotsi on paljon helpompaa kuin espanja kielioppinsa puolesta), missä saa oman alan töitä ehkä hieman puutteellisella kielitaidolla ja ulkomaalaisena? Aika isosta asiasta kysymys, kait sä itse osaat puntaroida mitä eri vaihtoehdot merkitsee ja vaatii?

[/quote]

Ruotsi helpompaa kuin espanja? Ei minusta ainakaan. Ruotsia en koulussa oppinut sitten millään, tosin oli motivaatio-ongelmaakin toki kun pakkoruotsin koin tarpeettomaksi, espanjan kielen oppiminen aikuisiällä sen sijaan on ollut ihan helppoa.

Vierailija
34/42 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjä on hieno maa. Siellä puhutaan kaunista kieltä. Arvot kohdallaan ja maassa on älykäs ja dynaaminen johtaja.

Vierailija
35/42 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä: en valittanut itsestäni johtuvista syistä, vaan nimenomaan noista Katais-Urpilais-sähläilyistä ja jatkuvista irtisanomisista. En halua lukea tuollaisia uutisia, minusta maa ei tule menestymään tällaisella mentaliteetilla. Luottamukseni on mennyt poliitikoita kohtaan, tuntuu että päivä päivältä tulee vaan uusia uutisia ihmisten ahneudesta jota en halua olla rahoittamassa (sijoittajat). Tämä todellakin tuntuu maan alasajolta, ei yritykset voi ikuisesti kasvaa vaan ennemmin tai myöhemmin tulee jonkinlainen raja vastaan. Ei minulla ole mitään syytä katsoa peiliin, itselläni ovat asiat hyvin.

Itsetunto-ongelmia minulla ei ole, enkä välttämättä ole "suomalainen" siinä mielessä kuin te muut koska olen elänyt lapsuuteni erilaisessa kulttuurissa, vaikkakin suomalaisten vanhempien suomalaisena lapsena.

Olen asunut lapsena monta vuotta ulkomailla, joten ajatuksena maastamuutto ei ole mitenkään vieras. Yliopistotutkinnolla voisin kuvitella saavani töitä muualta, ja se on tähtäimessä muutaman vuoden kuluttua.

Vierailija
36/42 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä löytyy tutkimustietoa asiasta: http://www.prosperity.com/

Ei tää Suomi nyt niin huono paikka kuitenkaan ole :)

Vierailija
37/42 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten kannattaa lähteä, mutta minusta on vähän naivia ajatella, että Intian tai Thaimaan valtiolla menisi jotenkin kadehdittavasti asiat ja siellä kansa olisi tavattoman onnellista - rikkaat ehkä ovat kuten Suomessakin, mutta suurin osa kansasta elää alkeellisesti ja kuolee "turhiin" sairauksiin yms. ja tosiaan Intiassa hyvin monet turistit Goan ulkopuolella ovat ennemmin järkyttyneitä ja ahdistuneita ihmisten pahoinvoinnista kuin innoissaan onnellisuudesta. 

Vierailija
38/42 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin Tanskaan, Norjaan tai Ruotsiin. Ehkä Saksan pohjoisosiin.

Vierailija
39/42 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähtisin Etelä-Saksaan jos olisi valmius oppia kieli nopeasti ja sen avulla saada työpaikka. Siellä kiva ilmasto, pääsee suht nopsakkaan sekä rannoille että alpeille ja monista kaupungeista suorilla lennoilla Suomeen. Itse en haluaisi tällä hetkellä muuttaa kaukomaihin, kun haluan olla riittävän lähellä erityisesti ikääntyviä vanhempiani. Jos tällaiset "perhesiteet" eivät sitoisi lähialueille, niin uskoisin että Kanadassa, esim. Vancouverin alueella olisi oikein kivat oltavat, tai sitten juurikin esim. Australiaan. Aussilassa tosin hintataso kuulemma noussut hurhasti viimeisen vuosikymmenen aikana. Ja jos lähtisiin yksin, enkä perheen kanssa, lähtisin johonkin kehitysmaahan lastenkotiin tms. paikkoihin hommiin:)

Vierailija
40/42 |
28.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2013 klo 12:16"]

Lähtisin Tanskaan, Norjaan tai Ruotsiin. Ehkä Saksan pohjoisosiin.

[/quote]

Mitä olennaista muuttuisi Ruotsiin muuttamalla?

Jo jonkin aikaa olen seurannut, miten siellä ollaan melkolailla pihalla ja hukassa, sitruunansyöneitä pintaliitäjiä ihaillaan, ollaan pilallehemmoteltuja piilorasisteja ja mitään syvyyttä ei ole kansanluonteessa. Saksa järkevien ihmisen maana paaljon mieluummin.

Tahallisesti provosoin, sillä en tosiaan ymmärrä tuota Ruotsiin muuttoa nykyaikana enää millään tasolla. Valaiskaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi