Apua? Mä pelkään huomisia ukkosia
voisiko ne jotenkin käännyttää pois, iiiks
Kommentit (14)
Suhtaudu ukkoseen upeana luonnon näytelmänä. Ajattele sitä rentouttavana asiana. Luonto näyttää voimansa. Vähän kuin raikas syysmyrsky.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 21:55"]
Suhtaudu ukkoseen upeana luonnon näytelmänä. Ajattele sitä rentouttavana asiana. Luonto näyttää voimansa. Vähän kuin raikas syysmyrsky.
[/quote]
Vähän vaikea, kun hyperventiloi. Syysmyrskyt kyllä ovat ihania.
3 Juuri noin olen tähän asti suhtautunutkin, mutta se on varma, että jos tälle alueelle ukkosen nostattaa, niin se on raju. ap
Miksi pelkäätte ukkosta? Onko teidät lapsena peloteltu ukkosella? Anoppi on aina ukkosella ihan hysteerinen ja säikyttää hysteerisyydellä herkimmät lapsetkin - pari viikkoa sittenkin anoppi käski siellä eikä lomailleet lapseni ukkosen ajaksi autoon istumaan.. Kovalla ukkosella otan vain johdon pois seinästä mm. tietokoneesta ja telkkarista, muuten en tee mitään erikoista. Ihailen salamia ikkunasta jos olen kotosalla.
Minä olen pelännyt paljon sen jälkeen, kun pari kertaa pistorasiat ovat lyöneet metrin verran ukkosella tulta. ehdottomasti olen kieltänyt ketään meillä menemästä lähellekään niitä ukonilmalla.
6 Sä oot rohkee mimmi. :) Muhun on salama jopa iskenyt. Ei kovin miellyttävä kokemus. ap
Huomenna on oikein hyvä shoppailupäivä, toivottavasti ei mene sähköt kauppakeskuksesta:)
[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 22:05"]
6 Sä oot rohkee mimmi. :) Muhun on salama jopa iskenyt. Ei kovin miellyttävä kokemus. ap
[/quote]
Kääks! Kerro lisää!
[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 22:49"]
[/quote]
Kääks! Kerro lisää!
[/quote]Huh, se oli kuin pommi olisi räjähtänyt
[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 22:51"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 22:49"]
[/quote]
Kääks! Kerro lisää!
[/quote]Huh, se oli kuin pommi olisi räjähtänyt
[/quote]
Mitä se aiheutti?
Minä en pelkää kaupungissa koskaan ukkosta, koska kaupungissa nyt vaan on ukkosella aika turvallista. Mutta maalla pelkään sitä tosissaan, jos on kova ukonilma. Viimeksi ukkonen nousi ison vesistön yli vartissa, ja repi mennessään talosta kattoa ja tiputteli puista oksia. Pelkäsin aivan tajuttomasti, kun katosta tuli vesi purona läpi, puut rutisivat ympärillä ja sai pelätä että milloin joku niistä kaatuu talon päälle. Salama iski myös aivan lähelle taloa, kaikki jytisi ja maa tärisi. Tuon kokemuksen jälkeen en ole ikinä väheksynyt kenenkään ukkosenpelkoa.
olkaa kotona tai sisätiloissa jos mahdollista, ja myös ikkunat täytyy pitää kiinni, voi pallosalama tulla se on harvinaista mutta mahdollista
Niin minäkin. Tänne näyttää huomiselle ukkosia aamusta iltayöhön. Toivottavasti ei sentään ihan niin kestä