Mikseivät ihmiset oikeasti tajua, että ruumiinrakenne vaikuttaa ihannepainoon?
Olen 172 cm pitkä nainen ja painoa minulla on noin 69 kiloa. Painoindeksini on siis 23,3. Olen mielestäni hoikahko, eikä ylimääräistä läskiä ole oikein missään. Harrastan myös monipuolisesti liikuntaa vähintään 3 kertaa viikossa ja yleensä enemmänkin. Ruumiinrakenteeltani olen selkeästi X-mallinen ja esimerksi jalkojeni lihakset, erityisesti pohkeet ovat suuret. Osa johtuu varmaan liikunnasta, osa geeneistä. Myös hartiani ovat naiseksi melko leveät. Ystäväni, joka on luonnostaan huomattavasti minua sirompi rakenteinen, jaksaa kuitenkin sitkeästi väittää, että jokaiselle paras ja terveellisin paino olisi painoindeksi 21. Minun kohdallani se tarkoittaisi painoa 62 kg. Mielestäni se olisi minulle aivan liian vähän. Ärsyttää, kun ihmisiä yritetään pakottaa samaan muottiin!
Kommentit (22)
[quote author="Vierailija" time="27.06.2013 klo 00:46"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 21:30"]
Ärsyttää, kun ihmisiä yritetään pakottaa samaan muottiin!
[/quote]
No miksi sitten vahtaat niitä painoindeksejä ja yrität pakottaa itseäsi samaan muottiin? Kuulostaa kovin tekopyhältä syyttää muita siitä mitä itse tekee.
[/quote]
Ja missähän AP tällaista tekee?
[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 22:22"]
Minä ainakin ymmärrän ruumiinrakenteen merkityksen. Huvittavaa onkin lukea päivittäin palstalta painokeskusteluja joissa tismalleen mun kokoiset ihmiset leimataan lihaviksi tynnyreiksi. Niillä painoilla, joita mun pituisille täällä suositellaan, olisin sairas tai nälkiintynyt:)
[/quote]Ihan totta!