Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen bloggaaja! Kysy minulta palkoista

Vierailija
26.06.2013 |

Olen bloggaaja, voit kysyä minulta palkoista ja mainostamisesta vastaan rehellisesti summista!

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan kiinnostaisi vain tietää, että millaisiin summiin suositulla blogilla on mahdollista päästä? Näkehään sen niistä blogeista, että hyviin summiin, mutta usein lukijat kuvittelevat vanhemien tukevan jne...

Vierailija
2/20 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei ole blogini! kirjoitan muotiblogia.

Palkkiota yhteistyöstä eli mainospostauksesta olen saanut 70-120 euroa per postaus, yleensä noin 70e. Joskus saa myös tietynlaisia etuja kuten -20% tai -50% johonkin vaatekauppaan tai ilmaisen vaatteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuollisia mainosyhteistyöjuttuja pääsee tekemään? Ootko ottanut yrityksiin yhteyttä vai ne suhun vai nettisivujen kautta jotenkin?

Vierailija
4/20 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta millaisiin kk tuloihin. Mikä on ns paras mahdollinen kk palkka brutto/netto jonka suosittu bloggaaja voi kokonaisuudessaan saavuttaa?

Vierailija
5/20 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 21:10"]

Palkkiota yhteistyöstä eli mainospostauksesta olen saanut 70-120 euroa per postaus, yleensä noin 70e. 

[/quote]

Aika halvalla teet, itse olen saanut aina 150 -250€ per mainospostaus. Yritykset ottavat yhteyttä minuun, en ole koskaan ottanut itse yhteyttä.

T: toinen bloggaaja

Vierailija
6/20 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko tienaat kuukaudessa blogin avulla? Saatko myös "kiinteää" blogipalkkaa?

Vierailija
7/20 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 21:18"]

Mutta millaisiin kk tuloihin. Mikä on ns paras mahdollinen kk palkka brutto/netto jonka suosittu bloggaaja voi kokonaisuudessaan saavuttaa?

[/quote]

Keskisuurena itsenäisenä bloggaajana olen tänä vuonna tienannut noin 450 - 500€/kk plus ilmaisia tuotteita. Portaalissa voisi tienata pelkästään kävijöillä satasen kaks enemmän, mutta haluan säilyttää itsenäisyyden.

Vierailija
8/20 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sitten perustuu "isojen" blogien kuten vaikka Xenian hyvät tulot? Hänen kohdallaan on kai pakko puhua useista tuhansista kuukaudessa blogissa näkyvän elintason selittääkseen. Sinun kuvaamillasi tuloilla ei vielä pidetä yllä kummoista kulutusjuhlaa. Tarkoitus ei tässä ole olla millään tavalla ilkeä, asia vaan aidosti kiinnostaa.

Vierailija
9/20 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottanutkaan ilkeilynä :) Xenian rinnalla olen todella pieni blogi tuhannella lukijallani enkä osaa vastata mistä heidän tulot tulee. Todennäköisesti suuri osa juuri näistä bit.ly-mainoksista. Lisäksi mainostoimistot maksavat suurempia summia kuin tavan yritykset.

Pienempänäkin blogina yhteistöitä olisi niin paljon kuin niitä jaksaa tehdä. Haluan kuitenkin pitää tason sekä niiden tuotteiden osalta joita mahdollisesti mainostan sekä oman palkkioni osalta. Ilmaista tavaraakaan en halua ottaa vastaan vain siksi että se on ilmaista. 

Vierailija
10/20 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miten tuollisia mainosyhteistyöjuttuja pääsee tekemään? Ootko ottanut yrityksiin yhteyttä vai ne suhun vai nettisivujen kautta jotenkin?"

Eri sivujen kautta, yhteistyötä voi kysellä vaikka miltä eri yrityksiltä tai blogiportaaleilta jos haluaa. Joihinkin olen ottanut yhteyttä ja joistain on otettu yhteyttä minuun. Yleensä lukijoita/seuraajia täytyy olla tietty määrä ennen kuin yhteistyöehdotuksiin reagoidaan, 10-30 lukijaa päivässä ei vielä riitä! vaan kaivataan sataa tai satoja lukijoita päivässä ja jos lukijoita on päivässä tuhansia sitten pääsee jo parempiin palkkoihin.

"Mihin sitten perustuu "isojen" blogien kuten vaikka Xenian hyvät tulot? Hänen kohdallaan on kai pakko puhua useista tuhansista kuukaudessa blogissa näkyvän elintason selittääkseen. Sinun kuvaamillasi tuloilla ei vielä pidetä yllä kummoista kulutusjuhlaa. Tarkoitus ei tässä ole olla millään tavalla ilkeä, asia vaan aidosti kiinnostaa."

Xenia on aloittanut bloginsa silloin kun muotiblogeja oli vähän ja ne olivat todella pinnalla. Nykyään muotiblogeja on niin paljon ettei kukaan enää jaksa selata niitä kaikkia läpi. Xenian blogi tarjoaa myös hiusideoita sillä onhan hän vaihtanut hiustyyliä useita kertoja ja se myös kiinnostaa ihmisiä kuten myös ruokajutuilla on suurempi vaikutus mitä ei heti uskoisi. Luulen että xenia on myös ehkä kova ehdottelemaan yhteistyötä ja tekee ainakin nellyn kanssa yhteistyötä. Myös sillä miten sijoittuu googlen hakuun on suuri vaikutus! jos maksaa siitä että sijoittuu ekaksi googlen hakutuloksissa saa enemmän lukijoita ja yhteistyökumppaneita! mutta itse en ole valmis maksamaan siitä miten sijoittuu googlen haussa. Blogiportaaleissa tienaa runsaasti enemmän ja saa "vakaan" palkan siitä, suuruutta en tiedä mutta epäilen sen olevan muutama tuhat tai alle. En saa kiinteää blogipalkkaa enkä kuulu portaaliin, niitä varten tarvitsisi runsaan määrän lukijoita.

Vierailija
11/20 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 21:36"]

Blogiportaaleissa tienaa runsaasti enemmän ja saa "vakaan" palkan siitä, suuruutta en tiedä mutta epäilen sen olevan muutama tuhat tai alle.

[/quote]

Kun minua pyydettiin casaan olisin omilla kävijöilläni tienannut vajaan tuhat euroa kuukaudessa. En lähtenyt enkä tiedä vieläkö heillä on sama palkkiojärjestelmä.

Vierailija
12/20 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Indiedaysin palkoista ei kukaan tiedä?? entä bellablogit?

Vierailija
13/20 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä bloggaan freenä erään kustannusyhtiön palkkalistoilla ja saan 40 euroa per postaus.

Vierailija
14/20 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun blogiani lukee n. 2000 ihmistä päivässä, rekisteröityneitä lukijoita on n. 300. Fbssä tykkääjiä yli 400. Kukaan ei ole lähestynyt minua missään yhteistyön merkeissä. Miten voisin alkaa tienaamaan? Tai saada esim. Tavaroita? En mitenkään ajatellut leipätyöksi tätä, mutta olisi hauska saada jotain pientä, kun aikaa bloggaamiseen kuitenkin menee. 

Niin ja onko blogini näillä lukijamäärillä keskisuuri vai vielä pieni? Olen blogannut n. 4 kuukautta.

Vierailija
15/20 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olisi hyvä ymmärtää että blogeja tulee kuin sieniä sateella ja monet niistä on tehty setelin kuvat silmissä. Se on todennäköisesti ihan turha kuvitella että noin pientä blogia kukaan lähestyisikään, kaloja on vedessä isompiakin. Pitää itse olla aktiivinen, tehdä kontakteja, ottaa yhteyttä ja ehdottaa diilejä, eikä sittenkään saa valttämättä montaa euroa kasaan. 

Vierailija
16/20 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitan blogia pääasiassa omaksi ilokseni. Tykkään myös vaikuttamisesta, asenneilmastoon ja muuhun. Tällainen tuli vaan mieleen, että jos voisi hyötyä asiasta jotenkin blogin kärsimättä, ei se haittaisi.

Vierailija
17/20 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 21:41"]

[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 21:36"]

Blogiportaaleissa tienaa runsaasti enemmän ja saa "vakaan" palkan siitä, suuruutta en tiedä mutta epäilen sen olevan muutama tuhat tai alle.

[/quote]

Kun minua pyydettiin casaan olisin omilla kävijöilläni tienannut vajaan tuhat euroa kuukaudessa. En lähtenyt enkä tiedä vieläkö heillä on sama palkkiojärjestelmä.

[/quote]

on kai sama edelleen. T. Hieman yli tonni kuussa portaalissa mutta mielummin freenä puolella siitä

Vierailija
18/20 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin asiallista keskustelua aiheesta, hienoa!

Vierailija
19/20 |
27.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenvaatebloggaajista tiedän, että kerjäävät tavaraa vaatekaupoista postauksia vastaan ja toki monet pikkukaupat suostuu.

Vierailija
20/20 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä