Helvetti että inhoan tätä hellettä!
Tai oikeastaan inhoan koko kesää. Koko ajan on nihkeä ja hikinen olo, on hyttysiä, kärpäsiä, paarmoja ja ampiaisia. Ei voi olla mitenkään päin ja pinna vaan kiristyy. Tulis nyt edes kunnon ukkosmyrsky. Onneksi pian tulee syksy.
Kommentit (37)
[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 16:21"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 16:16"]
Kummaa, ettei käsitetä, että helle vaarantaa etenkin riskiryhmien terveyden. Kaikilla meillä ei ole terveys kunnossa. Ajatelkaa sydänpotilaita, vanhuksia, yhtä helevettiä.
[/quote] Ajatteletko sinä astmaatikkoja pitkinä talvikuukausina? Yhtä tuskaa se on jatkuvasti paukkuva kova pakkanen. Ulos ei voi mennä ettei henki lähde. Ei tämä Suomen helle nyt sentään niin vaarallista ole. Kesässä on yleensä vai muutama vähän lämpimämpi päivä ja sairaalat ovat hyvin ilmastoituja ja nykyään on ilmastoinnit lähes jokaisessa kodissakin. Säästä on turha marista. Se on sitä mitä on. Pitää oppia vaan elämään.
[/quote]joo onhan se helle vaaraksi vanhuksille ja pakkanen astmaatikoille. Mutta mitä ihmettä sille voi tehdä? Jos on helle niin on helle. Ei se mittari siitä alas päin vajene vaikka kuinka valittaisi ja noituisi. Pitää järjestää olosuhteet kodissa niin että voi olla.
Kyllä ne tunteet pitää purkaa, saa valittaa ihan jokainen. Onneksi tänään on luvattu sadetta ja huomenna ihania ukkoskuuroja. Minä valitan aina, se helpottaa omaa oloa.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 16:29"]
Kummaa, ettei käsitetä, että helle vaarantaa etenkin riskiryhmien terveyden. Kaikilla meillä ei ole terveys kunnossa. Ajatelkaa sydänpotilaita, vanhuksia, yhtä helevettiä.
[/quote] Ajatteletko sinä astmaatikkoja pitkinä talvikuukausina? Yhtä tuskaa se on jatkuvasti paukkuva kova pakkanen. Ulos ei voi mennä ettei henki lähde. Ei tämä Suomen helle nyt sentään niin vaarallista ole. Kesässä on yleensä vai muutama vähän lämpimämpi päivä ja sairaalat ovat hyvin ilmastoituja ja nykyään on ilmastoinnit lähes jokaisessa kodissakin. Säästä on turha marista. Se on sitä mitä on. Pitää oppia vaan elämään.
[/quote]joo onhan se helle vaaraksi vanhuksille ja pakkanen astmaatikoille. Mutta mitä ihmettä sille voi tehdä? Jos on helle niin on helle. Ei se mittari siitä alas päin vajene vaikka kuinka valittaisi ja noituisi. Pitää järjestää olosuhteet kodissa niin että voi olla.
[/quote] No sitä mä just sanoin, että hellettä ei ole kuin pari hassua päivää mutta pakkasta on kuukausitolkulla. Pitää vaan oppia elämään.
[/quote]
Entäs kaikki me joita ahdistaa talven kylmyys ja pimeys?? Ajatteletko sinä koskaan meitä?? Ilmastonmuutos on tervetullutta kunhan se muuttaa tämän maan lämpötilan selvästi lämpimämmäksi.
Talven kylmyyttä vastaan voi suojautua, ja pimeän ahdistukseen löytyy lääkitystä. Onneksi on talvi ja sitä ennen ihana syksy.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 16:12"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 16:05"]
Tehkää itsarit tai muuttakaa pohjoisnavalle!!! Me muut nautimme nyt elämästämme ihanassa lämmössä!!
[/quote]
Miksette hellerypeäjät muuta itse pois, ettei tarvii sitten koko pitkää talvea narista? Sitähän säkin kuitenkin teet. Nillitystä syyskuusta-toukokuuhun. Että jos me helteen vihaajat nyt muutamasta päivästä naristaan.. Suomalaista ei ole tarkoitettu sopeutumaan helteeseen, koska me asutaan niin lähellä sitä ihannoimaasi pohjoisnapaa.
[/quote]
Niinhän minä teenkin! Tänne pimeään ja kylmään en ala veroja maksamaan:)
[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 16:12"]Että jos me helteen vihaajat nyt muutamasta päivästä naristaan..
[/quote]
Sepä just, kun te narisette niin pienestä ja lyhyestä ajasta.
Onneksi on neljä vuodenaikaa. Kyllä viileys on jotain, ah kaikki ihana on edessä. Mukavaa, että niin moni ei kestä kylmää.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 15:48"]
Mä en talvella palele, miksi pitäisikään, kun osaan pukeutua. :)
[/quote]
Kerro mulle miten sinä pukeudut talvella niin vertaillaan.
Mulla on vähintään t-paita, poolopaita/jokin lämpökerrasto, kaksi kerrosta villapaitoja (oikeaa villaa, ei mitään keinokuituja), sisällä toimistossa käsissä sellaiset torimyyjien kynsikkäät (sormikkaat, joista päät avoimet), on sukkikset ja vähintään kahdet sukat sekä housut. Ei auta ulkona huopikkaat, ei thermokengät. Varpaat on jäässä kymmenen minuutin ulkonaolemisen jälkeen. Toki päässä hattu/pipo.
Kerro minulle, millä tavalla pukeudun liian vähän tai väärin, kun on aina kylmä? Vai voisiko mitenkään olla, että sinulla on vain niin paljon parempi verenkierto, että et ikinä tunne samanlaista kylmää kuin joku muu. Jotenkin se taitaa kaiken lisäksi vaikuttaa niin, ettet pysty asettumaan toisen asemaan.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 17:01"]
Onneksi on neljä vuodenaikaa. Kyllä viileys on jotain, ah kaikki ihana on edessä. Mukavaa, että niin moni ei kestä kylmää.
[/quote]
Mukavaa, että olet idiootti :D
[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 16:56"]
Talven kylmyyttä vastaan voi suojautua, ja pimeän ahdistukseen löytyy lääkitystä. Onneksi on talvi ja sitä ennen ihana syksy.
[/quote]
Miten pakkasia vastaan voi suojautua?? Olemalla aina sisällä niinkö??? Ja mitähän lääkitystä on oikeasti tarjolla jatkuvaan pimeyteen?? Ainoa on todellisuudessa matkustaminen pois. Pieneen lämpöön saa helpotusta ilmastoinnilla ja juomalla kylmiä juomia sekä syömällä vaikkapa jäätelöä. Olen ihan varma että meitä on paljon enemmän jotka valitsevat kesän ennemmin kuin talven. Sellainen vielä ettei 30 astetta ole vielä edes kuuma ilma vaan ihan normaalia.
Tapelkaa ny jumankauta tästäkin, ihan kun meistä kukaan voisi tätä Suomen säätä päättää. :) Nyt on lämmintä, aivan ihanaa; sitten tulee syksy ja viileää, talvi ja lunta.. kunnes tulee kevät joka kaiken sulattaa muuttuen kesäksi. Aivan riippumatta siitä miten mammat tästä toisilleen rähjää. :)
Hei mitä mieltä te olette kestovaipoista, vai onko kertakäyttöiset parempia?
Ennen, kun olin laiheliini, niin ei lämpö haitannut. Ulkotöissä istuin tauotkin auringossa. Nyt oon lihava mamma ja helle kyrpii ja muksulla hikinäppyä :) Onko muut valittajatkin läskejä? Onko sillä merkitystä lämmön sietoon?
Mä olen ollut laiha ja läski ja nyt oon normaalipainoinen. Aina on helle ollut kiva ja pakkasillakaan en ole kova palelemaan. Eli kaikki käy. Oman kokemukseni mukaan helteestä valittajat valittavat myös kaikesta muusta esim. pakkasesta. Niillä on asiat usein huonosti.
Toki löytyy myös niitä, jotka ovat sydänsairaita tai jotain. Otan osaa heille.
Mä tykkään kesästä ja lämmöstä yli kaiken (täällä Suomessa ei ole ikinä liian kuuma.), mä tykkään myös syksystä ja talvesta (en kuitenkaan kovista yli 15 asteen pakkasista ollenkaan) ja loppukeväästä. Kaikista paskin on mielestäni alkukevät. On paskaa (koirankakat hyökkää) ja loskaa ja tuulista ja pölyistä ja ... silloin mäkin valitan säästä tuon lyhyeen ajan. Sori siitä.
Tänään on ollut muuten aivan upea ilma :D
Niin että talvista tulee sit sellasia harmaita loskapaskatalvia. Kesällä +20 ja talvella -20 on ihanne mulle
[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 16:07"]
Kaikkia marisijoita sitä onkin! Muutama pien päivä vähän lämmintä ja heti ollaan parkumassa!
[/quote]
Oletko töissä toimistossa klo 9-17 nyt kesällä? Ja asutko kerrostaloluukussa, jossa ei ole ilmastointia ja sisälämpötila +30? Jos olet joku vitun onneton lomailija/kotiäiti ilmastoidusta Älvsby-talosta, niin pidä turpasi kiinni!
[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 16:24"]
[/quote]
Helle on vaaraksi riskiryhmille, mikäli osaat sisälukutaidon lue viesti nro 16.
[/quote] Niin se on pakkanenkin.