Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaus ja juustoherkut

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aito Parmesan on aina pastöroimatonta. 

Lisäksi kiinnostaisi käykö kypsytetty ja kovat kittijuustot?

Vierailija
2/10 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ne kovat juustot käy?

Vinkki: olen huijannut kun on oikein kovasti tehnyt herkkujuustoja mieli ja lykännyt ne vartiksi kuumaan uuniin. Homejuustoja sulattanut kastikkeisiin ja gratiineihin. Muutama viikko enää ja niitä pääsee syömään niin kuin pitää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä Grana Padanoa parmesaanin sijaan.

Vierailija
4/10 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

juustot <3

Vierailija
5/10 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole edes parmesania koskaan ajatellut ettei se kävisi. Raskaana olen, ihan loppuraskaudessa, itse asiassa yli la:n. Nyt olen syönyt brietä sellaisenaan ja pizzassakin. Joskus tarkistan, että on tehty pastoroidusta maidosta, silloin jotkin vuohenjuustotkin käyvät. Ja tosiaan aura-juustoa kypsennetttynä

Vierailija
6/10 |
18.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaisin artikkelissa olevan hyvin olennaisen asiavirheen; Parmiggiano Reggiano, eli tuttavallisemmin parmesaani on alkuperäsuojattu, joten se pitää valmistaa aina tietyllä tavalla, ja tietynlaisia raaka-aineita käyttämällä. Se valmistetaan aina pastöroimattomasta maidosta, tai se ei ole aitoa parmesaanijuustoa. Löytyy toki kopioita tästä juustosta, jotka ovat pastöroidusta maidosta, ja ne kulkevat usein esim. pastajuusto-nimikkeellä. Grana Padano on myös halvempi kopio tästä klassikkojuustosta, mutta sekin valmistetaan pastöroimattomasta maidosta.

Parmiggiano Reggiano on kuitenkin hyvin kova ja pitkään (1-3 vuotta) kypsytetty juusto. Kuten Arja Lyytikäinen haastattelussa kertoo, listeria ei yleensä pääse leviämään kovassa juustossa.

Pidän aavistuksen huolestuttavana seikkana, että ravitsemusalan asiantuntija antaa julkisesti näin virheellistä tietoa. Tämä kertomani fakta on sitäpaitsi hyvin helposti löydettävissä internetistä, joten mikään ammattisalaisuuskaan tämä asia ei ole.

Vierailija
7/10 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pizza kuumennetaan, uunissa on yli 200 astetta joten ajattelisin homejuuston pizzazza olevan ok.

Vierailija
8/10 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis tuorejuustoja (esim vaikka Viola) ei siis saa syödä?

Vierailija
9/10 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvatkaa, välttelevätkö raskaana olevat naiset mitään juustoja esim. Ranskassa ja Italiassa...

Vierailija
10/10 |
09.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä juustokakku jossa tuorejuustoa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi