Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En osaa luottaa mieheen. :(

Vierailija
26.06.2013 |

Tiedän, että minulla on huono itsetunto ja kärsin ajoittain (turhasta) mustasukkaisuudesta. Minulle ongelma on miehen nettikäytös. Hän tuntuu aina piilottelevan jotain minulta ja chattailevan "salaa". Hirveä pälyily olan taakse jos olen samassa huoneessa ja selain äkkiä kiinni jos tulen lähemmäksi. (Toisaalta, teenpä itse samaa kun olen av:lla kun en halua miehen tietävän...)

Meillä on vähän historiaa tämän suhteen, sillä joskus pahoitin mieleni kun mies chattaili selkeästi jonkun naisen kanssa eikä hän oma-aloitteisesti kertonut siitä mitään. Sitten seinä selkää vasten selitti sen olevan vanha tuttu, joka oli kysellyt kuulumisia. Juttu jäi sillä kertaa siihen, mutta käytös on ollut taas ihan samanlaista kun on koneella/Facebookissa.

En jaksa tällaista. Minusta ei ole tonkimaan kenenkään konetta tai puhelinta, enkä itse halua olla se, joka luottamuksen pettää. Yritän ajatella että jos mies pettää niin siitä vaan, oma valintansahan se kuitenkin on. En silti haluaisi elää pettäjän kanssa, vaan tietää siitä että voisin tehdä oman valintani ja lähteä. Mutta eihän mies tuollaista tunnusta, eikä koko asiasta voi keskustella ilman riitaa ja syyttelyä.

Kukaan muu ollut samassa jamassa? Miten kävi?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensinnäkin mies ei tajua että et pidä siitä että hän chattailee muiden kanssa? Ja miksi ei saisi chattaillä?

Miten mies sitten salailee ja miten sinä et salalaile? Kerrot kirjain kirjaimelta mitä kirjoitat? Tuo mustasukkaisuus ajaa miehen pois usko!

Vierailija
2/4 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2013 klo 09:41"]

ensinnäkin mies ei tajua että et pidä siitä että hän chattailee muiden kanssa? Ja miksi ei saisi chattaillä?

Miten mies sitten salailee ja miten sinä et salalaile? Kerrot kirjain kirjaimelta mitä kirjoitat? Tuo mustasukkaisuus ajaa miehen pois usko!

[/quote]

Luitko ollenkaan aiempia viestejäni? Niissä kerroin miehen salailevan siten että pälyilee koko ajan etten minä esim. koneen ohi kulkiessani näkisi mitään. Minua taas ei haittaa jos omalla koneellani on joku keskusteluruutu auki ja mies näkee sen. Ei ole tarvetta piilotella. Miksi on niin vaikea ajatus, että avoimuus ei tarkoita tilittämistä vaan sitä, ettei nyt varta vasten koko ajan piilotella toiselta, vaikkei toinen edes katsoisi.

En ilmaise miehelle mustasukkaisuutta mitenkään aktiivisesti. Sitähän tässä enemmän mietinkin, että miten jaksan lopun elämääni pitää mölyt mahassani kuten nyt teen parin keskustelun jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

parisuhteessa pitäisi luonnostaan olla syvä luottamus. Itse en koskaan ole ollut mustasukkainen tai kytännyt toisen toimia. Ehkä siksi että elin 15vuotta miehen kanssa joka ei varmasti pettänyt.

No itse sitten petin ja nyt olen uudessa suhteessa. Joskus mustasukkaisuus tai uteliaisuus kaivaa mieltäni. Olen niistä avoimesti puhunut kumppanilleni ja tehnyt myös selväksi, että puhelimia en ala stalkkaamaan vaikka joskus sellainen käy mielessä.

Avoimuus ja se, että sä voit luottaa mieheesi kuitenkin vielä täydellisesti. Jos mies rakastaa sua niin kyllä hän sitten kertoo kun jotain kerrottavaa on. Ja hei vanhojen naispuolisten ystävien kanssa on ihan kiva vaihtaa joskus ajatuksia ja vaikka pikkutuhmiakin, mutta ei ne sitä tarkoita että teidän suhde on kaatumassa.

Missä kuplassa sitä pitäisi elää jos kaikki pitää kertoa toiselle ja mitään ei saa tehdä toisen selän takana...

Rasitat vain itsesi loppuun tuolla mitä jos... ajattelulla.

Vierailija
4/4 |
26.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luotan mieheeni livenä, eli en usko pettävän baarireissulla tai työmatkalla. Me kuitenkin tavattiin netissä ja alettiin seurustelle ihan tavallisen chattailun kautta, joten siksi luulisi miehenkin tajuavan etten katso hirmu hyvällä jos hän vuodattaa tunteitaan nyt vuorostaan muille naisille netissä. (Minusta tuo on jopa pelkkää fyysistä pettämistä huonompi homma.) En kontrolloi aikuista ihmistä tai vaadi häntä lopettamaan, mutta olen kyllä sanonut suoraan että salailu herättää epäilyksiä ja epäluuloa ja nakertaa luottamustani häneen. Itsekin juttelen tuttujen kanssa, mutten koskaan salaile sitä kun en mielestäni tee mitään väärää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi