Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kestätte perheen yhteiset lomat ja viikonloput?

Vierailija
19.06.2013 |

Meillä on pari hyvin vilkasta lasta ja yhteiset vapaat ovat todella rasittavia. Minä teen osa-aikaista työtä ja lapset päiväkodissa vain vähän. Mies käy työssä. Viikonloput ovat inhottavia! Mies haluaisi ottaa mahdollisimman rennosti ja laiskasti, olla kotona vaan, mielellään lueskelisi, nukkuisi päikkäreitä jne.. oikein kivaa joo, paitsi ei onnistu lastemme kanssa. Minä toimin moottorina, joka saa asioita tapahtumaan ja pidän jonkinlaista säntillisyyttä. Kyllä minäkin tykkäisin nukkua pitkään ja lueskella rauhassa, mutta lapset hyppivät tällöin seinille. Tuntuu, ettei mies ota vastuuta lasten olosta, mitä he tarvitsevat. Lomat vasta pahoja ovatkin, pitkään tuollaista aikaa, väkisin vääntämistä. Miten teillä selvitään perheen yhteisistä vapaista?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin, kun meillä oli tuollaista, tehtiin viikonlopulle hyvissä ajoin toimintasuunnitelma. Kaikkein huonoin aika alkaa miettimään, mitä viikonloppuna tehdään, on viikonloppu. ;)

Jos toinen haluaa ottaa rennommin, niin hänen täytyy saada se tehdä. Ihmisen täytyy saada levätä. Jos toinen taas halua virkistyä kodin ulkopuolella, niin hänelläkin on siihen oikeus. Viikonloppu on kuitenkin kaksi kokonaista vuorokautta, ja siihen saa kyllä mahtumaan molemmille omaa aikaa sekä perheen yhteistä aikaa.

Vierailija
2/11 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä kestäkään. Mies osallistumisellaan sotkee aina meidän rytmin täysin. Odotan vaan tuskissani maanantaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omg. Miehelle lapikasta ja lapset adoptioon. 

Miksi ihmiset tekee lapsia sellaisten ihmisten kanssa, jotka eivät halua perhettä ja yhteistä perhe-elämää? Ei niitä kakaroita ole yhdenkään miehen pakko vääntää, jos ei niiden ja vaimon kanssa halua viettää aikaa. 

Vierailija
4/11 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien kanssa ei vaan kannattaisi mennä lisääntymään....

Toiselle la- ja toiselle su-aamu. Mies viemään lapset puistoon tms ja sinä saat huilihetkesi ja sama toiseen suuntaan. Sitten jää vielä muutama tunti kärvistellä yhdessä perheenä ennenkuin saatte muksut nukkumaan ja voitte molemmat uppoutua kirjoihinne toisistanne välittämättä.

Mä en kestäis tuollaista kuviota kovin pitkään.

Vierailija
5/11 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa no ei meillä ole tuollaista. Viikonloput ja lomat yhdessä ovat ihan parhaita!

Vierailija
6/11 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika järkyttävää! Miksi helvetissä teette lapsia ollenkaan kun on noin vaikeeta? Ei kai mieskään voi olettaa että jos kakaroita on jonkun vahdittava, että se on aina joku muu? Jos minä olisin ap, tasan tarkkaan nukkuisin pitkään ja ottaisin rennosti, saisi mies tehdä kakaroille jotain jos haluaa, jos ei tee, niin mitä sitten, kakarat vähän riehuu, riehukoon..

Vierailija
7/11 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2013 klo 20:54"]

Kaikkien kanssa ei vaan kannattaisi mennä lisääntymään....

Toiselle la- ja toiselle su-aamu. Mies viemään lapset puistoon tms ja sinä saat huilihetkesi ja sama toiseen suuntaan. Sitten jää vielä muutama tunti kärvistellä yhdessä perheenä ennenkuin saatte muksut nukkumaan ja voitte molemmat uppoutua kirjoihinne toisistanne välittämättä.

Mä en kestäis tuollaista kuviota kovin pitkään.

[/quote]

Ei lapsia tarvitse leikityttää tai koko ajan hoitaa. Ne osaa kyllä itksekkin keksiä tekemistä.

Minä tarhaikäisenä olin useita tunteja kavereiden kanssa ilman vanhempia lähes joka vapaapäivä ulkona

Vierailija
8/11 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.06.2013 klo 21:06"]

Aika järkyttävää! Miksi helvetissä teette lapsia ollenkaan kun on noin vaikeeta? Ei kai mieskään voi olettaa että jos kakaroita on jonkun vahdittava, että se on aina joku muu? Jos minä olisin ap, tasan tarkkaan nukkuisin pitkään ja ottaisin rennosti, saisi mies tehdä kakaroille jotain jos haluaa, jos ei tee, niin mitä sitten, kakarat vähän riehuu, riehukoon..

[/quote]

Pitäisitte kuria. Teidän Ei pidä keksiä lapsille tekemistä vaan lapsien on keksittävä itse tekemistä sääntöjen puitteissa

Vierailija
9/11 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä lapset ovat? Meillä lapset ovat leikkineet keskenään ja itse olen ottanut lunkisti, jos olen ollut väsynyt. Meillä nyt isommat lapset, mutta en muista että mitään tuollaista olisi ollut.

Vierailija
10/11 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä on kolme lasta pienillä ikäeroilla, eikä ole tuollaista ollut koskaan.

Minkä ikäisiä lapsenne ovat? Meillä ne hyvin keskenään pitäneet toisilleen seuraa jo ihan pienestä alkaen.

Oottko liikaa pitänyt seuraa ja höösännyt niiden kanssa? Tuntuu vähän siltä.

Vierailija
11/11 |
20.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä kovin pienet lapset vielä? Meidän on 5v ja 7v, leikkivät toistensa kanssa viikonloput, ei tarvi kummankaan vanhemmista stressata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän