Pomo kiusaajana. Miten selvitä?
Pomo syrjii ja kiusaa. Taitaa olla myös narsisti. Miten helvetissä saan sen edesvastuuseen teoistaan ja sanomisistaan? Miten selvitä?
Jos olisi rahaa isrtisanoisin itseni, mutta valitettavasti en voi tehdä niin.
Vielä yksi päivä ja sitten alkaa loma...mutta ei se loma mihinkään riitä.
Kommentit (50)
Pida tyopaivakirjaa, kirjoita sinne kaikki mita on kiusattu, jokaikinen sana ja teko. Kirjaa myos ylos kaikki tyotehtavat mita olet kunkin paivan aikana tehnyt ja tyoajat, mikali on teetetty enemman kuin mita kuuluisi. Pida muistiinpanosi tallessa alaka jata niita muiden nahtavaksi. Onko mahdollista siirtaa osa kommunikoinnista pomon kanssa sahkopostiin?Esim, jos pomo soittelee kotiisi, ala vastaa muuten kuin sahkopostitse.
Tyopaikkakiusaamisesta voi tehda rikosilmoituksen joten sinun kannattaa nyt pitaa puolesi ja dokumentoida kaikki oleellinen. Olisi myos hyva kayda terapiassa jotta saat apua henkiseen pahoinvointiin ja mahdollisesti nayttoa kiusaamisen vaikutuksesta terveydentilaasi.
pomo valitsee kiusattavakseen vain niitä joista kokee olevan uhkaa itselleen- onnittele ap siis itseäsi- olet kiusaamisen arvoinen- pomo ei kiusaa ketä tahansa
t. saman kokenut ja työpaikkaa vaihtanut
Valitettavasti ainoa keino taitaa olla työpaikan vaihtaminen. Itse olin yhteydessä esimieheni pomoon ja jopa firman pääkonttoriin Ruotsiin. Siinä vaiheessa kun näyttöä oli niin paljon että olisin pistänyt lakimiehen oikeasti asialle (tämä soitti kyllä jonkin kerran pomolleni) päätin että omalle uralleni on edullisinta vaihtaa työpaikkaa ja vain yrittää unohtaa. Pienet piirit jne. Nyt olen kivassa työpaikassa kivojen ihmisten kanssa.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2013 klo 21:25"]
Ettet ole näitä "ammattikiusattuja", joita on joka työpaikalla. Jos kaikki ei mene niin kuin itse toivoo, niin heti kyse kiusauksesta?
[/quote]Olipa harvinaisen ilekä kommentti. Taidat olla itse "ammattikiusaaja", jota harmittaa kun kiusattu aikoo huomauttaa käytöksestäsi.
Tosi ilkeä kommmenti. Taitaa itse olla myös kiusaaja.
Mun miehellä on tällainen "kiusattu" alainen. Työn jälki on surkeaa ja asiakkaat valittavat, mutta kyseinen henkilö ei noudata mitään ohjeita tai kuuntele esimiehen neuvoja. Ne kun ovat "sanallisia loukkauksia", jotka kertovat "vähättelevästä asenteesta". Tietenkin myös oikeaa työpaikkakiusaamista esiintyy, mutta silloin luulisi jotain todisteita löytyvän.
Meillä on ollut vastaavaa töissä, vaikeuksia moukan esimiehen kanssa. Ei sitä mitenkään vastuuseen saa. Ellei ole ihan mustaa valkoisella todisteita, näin se vain menee. Esimiehillä on joku suojattu toimi, ei niitä saa kritisoida. Voit toki puhua työsuojeluvaltuutetulle tms mutta varmaan vain sinut ohjataan johonkin sparraukseen ja keskusteluun ja pomo saa jatkaa kettuilua. Vaihda mahdollisimman pian paikkaa taihae ensi alkuun saikkua.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2013 klo 22:16"]
Pida tyopaivakirjaa, kirjoita sinne kaikki mita on kiusattu, jokaikinen sana ja teko. Kirjaa myos ylos kaikki tyotehtavat mita olet kunkin paivan aikana tehnyt ja tyoajat, mikali on teetetty enemman kuin mita kuuluisi. Pida muistiinpanosi tallessa alaka jata niita muiden nahtavaksi. Onko mahdollista siirtaa osa kommunikoinnista pomon kanssa sahkopostiin?Esim, jos pomo soittelee kotiisi, ala vastaa muuten kuin sahkopostitse.
Tyopaikkakiusaamisesta voi tehda rikosilmoituksen joten sinun kannattaa nyt pitaa puolesi ja dokumentoida kaikki oleellinen. Olisi myos hyva kayda terapiassa jotta saat apua henkiseen pahoinvointiin ja mahdollisesti nayttoa kiusaamisen vaikutuksesta terveydentilaasi.
[/quote]
Monesti tällainen ilkeä pomo ei edes vastaaq posteihin vaan tulee aina suullisesti vastaamaan. Ilmeisesti juuri sen takia ettei jää mitään todisteita. Kokemusta on.
Jos sun väitteet ap on tätä luokkaa, ei ihme ettei sua uskota. Eihän tässä ole mitään tullut esiin, kuin että sinä kiusaat pomoasi haukkumalla narsistiksi.
Mulla myös narsistisia piirteitä omaava esimies. Nämä ihmiset ovat uskomattoman taitavia puhumaan, käyttäytyvät juuri oikealla tavalla eri ihmisten kanssa. Olemme valittaneet pomon käytöksestä hänen esimiehelleen, mutta mitään hyötyä siitä ei ole, koska kaikki ongelmat johtuu tietenkin työntekijöistä.... ne joilla ei ole kokemusta taistella tällaista ihmistä vastaan, eivät tiedä mihin kaikkeen he pystyvät!
Oikeasti..ainoa mahdollisuus on vaihtaa duunia, ei vaan jaksa enää. Työntekijät lähtee ja kukaan ei tajua MIKSI (tai esimiestasolla ei haluta tajuta). Juu, olimme Vuoden Myymälä ja esimies kävi pokkaamassa pokaalin. Nautti suosiosta vaikka kaiken työn teki ihan muut ihmiset (työntekijät)...
[quote author="Vierailija" time="19.06.2013 klo 20:44"]
Ei tuossa ole muuta mahdollisuutta kuin vaihtaa työtä.
[/quote]
Vierailija kirjoitti:
Pomo syrjii ja kiusaa. Taitaa olla myös narsisti. Miten helvetissä saan sen edesvastuuseen teoistaan ja sanomisistaan? Miten selvitä?
Jos olisi rahaa isrtisanoisin itseni, mutta valitettavasti en voi tehdä niin.
Vielä yksi päivä ja sitten alkaa loma...mutta ei se loma mihinkään riitä.
Tuttu tunne. Kohtelee alaisiaan epäreilusti. Suosii toisia.
Joka työpaikalla on näitä mua kiusataan tyyppejä. Rasittavia työyhteisössä, heittelevät kiviä kaikkien rattaisiin. Ehkä työsiirtola olisi hyvä ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Oletko selkeästi sanonut esimeihelle että koet hänen käyttäytymisensä syrjimisenä/ kiusaamisena? Sinun täytyy ( ja aina parempi jos todistajia läsnä tai laita kirjallisena sähköpostina pomolle ja pomonpomolle) ilmoittaa selkeästi minkä koet kiusaamisena. Tyyliin " Koin tänään klo13:55 kommenttisi koskien työtehtävieni laatua halveksivana" tai " Antaessa tehtävän y henkilölle x ja vaatiessasi minun tekevän tehtävän z, koin menettylyn syrjintänä" Pitäydy aina ja vain minä- muotoon eli "minä koin, minusta tuntui jne" ; älä missään nimessä hauku esimiestä näissä ilmoituksissa. Ja sitten kun olet tätä jatkanut joka ikisestä kiusaus/halveksunta/syrjintä tilanteesta vaikka kuukauden ajan, ota yhteyttä työterveyshuoltoon ja työsuojelupiiriin.
Helpompaa on vaihtaa työpaikkaa
Näin on. Itse tiedän tapauksen, missä esimies kylmästi dissasi pätevän työntekijän tekemistä ja antoi hänen aiemmin hoitaman työtehtävän (tämä hoitanut tehtävää sovitusti) toiselle. Ilman selityksiä.
Huono ja itserakas esimies on firmalle rasite
Esimiehet kohtelee valitettavan usein työntekijöitä mielivaltaisesti. Valta sekoittaa pään ja päätöksiä ei perustella.
Hyvin suoritettu mawashi-geri ponnekkaalla läpiviennillä puhdistaa kivasti ilmaa.
Esimieheni on kaksinaamainen ja mielistelee omaa esimiestään. Ei tue alaisiaan.
Esimies kiusaajana. Ainut ratkaisu näissä on työpaikan vaihto
Voisitko ottaa yhteyttä pomosi esimieheen? Sen pitää puuttuua tällaiseen.