Miksei käly tajua, etten halua hoitaa hänen lapsia lomalla?
Olen opettaja ja saanut ihan kyllikseni muiden ihmisten kakaroista lukuvuoden aikana. Nyt käly jahtaa, että katsoisin joka päivä heidän penskojaan kaksi viikkoa kunnes heidän loma alkaa - ja toiset kaksi viikkoa, kunnes koulu alkaa.
Arvasin, että näin käy, joten järjestin itselleni ensin viikon matkan ja sitten olin toisen viikon kursseilla, jotka liittyy työhöni. Nyt taas kamala jahtaus, että enkö voisi juhannuksen jälkeen ottaa kahdeksi viikoksi. Kyllähän mä voin ajaa heille 45 minsan ajomatkan päähän hakemaan ne lapset klo 6.30 aikaan aamulla ja sitten voidaan tehdä mitä vaan! Joopa.
Mikseivät ole miehensä kanssa järjestäneet lomiaan niin, että ensin toinen olisi 4 viikkoa lomalla lasten kanssa, sitten toinen. Miksi minun pitäisi käyttää lomaani toisten lasten vahtimiseen? Mielestäni kohtuuton edellytys, varsinkin kun asuvat niin hemmetin kaukana.
Tähän asti olen yrittänyt keksiä verukkeita ja toivonut, että käly ymmärtäisi vihjeen. Kai mun täytyy suoraan sanoa, että en vahdi, koska en halua. Jos on lapsia hankkinut, järjestäköön niiden hoidon miten taitaa.
Kommentit (30)
kuulostaa vakioprovoilijalta, ei kukaan nykyaikana pyydä hoitamaan neljää viikkoa
Kälysi lailla ajattelevia on paljon!
Itse en ole opettaja, joten lomani on lyhyt. En pysty mitenkään lomailemaan koko heinäkuuta, mutta toisaalta en halua lapsiani myöskään epämääräiseen, vieraaseen varahoitopaikkaan vieraiden lasten ja hoitajien joukkoon.
Todella monet ovat sitä, mieltä että opettajasiskoni voi hyvin ottaa lapset pariksi viikoksi. Onhan hän muutenkin lomalla. Minusta tämä olisi täysin kohtuutonta.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2013 klo 13:04"]
Ehkä mun täytyy sille yh-kaverille sitten vielä soittaa ja sanoa, että otan lapsen kahdeksi päiväksi. Mutta saa sitten tuoda sen muksun meille työmatkalllaan. Meillä on kyllä uimaranta tuossa lähellä ja iso leikkipuisto, kai mä voin viedä sen uimaan ja lukea kirjaa leikkipuiston penkillä pari päivää. Tai jos sataa, antaa sen pelata miehen pleikalla k-18-pelejä. :D
Mä en ymmärrä, että jos niitä lapsia on hankkinut, miksei sitten keksi jotain suunnitelma Btä. Kun mä olin pieni, oli leikkipuistoja, joissa oli puistotätejä. Niille saattoi jättää hätätapauksessa sen kakaransa. Eikö tällaisia muka enää ole? Tai sitten ilmoittaa työnantajalle, että mä en nyt viikkoon pääse töihin lastenhoidollisten ongelmien vuoksi.
[/quote]
Tiedoksi: ei niitä enää ole. Ja toisekseen työpaikka olisi entinen tuollaisen ilmoituksen jälkeen...
Welcome to reality!
No kuulostaa kyllä provolta, tuo viimeinen vastaus ei oikein anna kuvaa vauvaa yrittävästä opettajasta..
Ainakin pääkaupunkiseudulla on noita puistotätejä vaikka kuinka. Halpaa tälläisten yksityisten palvelujen käyttö ei ole. Siksi niitä ei varmaan landella olekaan, kun siellä jengi ei ole valmis mistään mitään maksamaan.
Uskomatonta käytöstä kälyltä! Vanhempien tehtävä hoitaa lapset. Isovanhemmat tai muut sukulaiset voivat halutessaan tarjota hoitoapua, mutta keneltäkään sitä ei voi odottaa.
Itse olen opettaja ja voisin kuvitella, että pyytäisin veljen perheen lapsia tulevaisuudessa max viikoksi meille hoitoon siksi aikaa, kun vanhempansa pääsevät lomille. Jos lomailen kotona.
"Siellä ne kotiäidit vaan makoilevat lastensa kanssa kotona ja loisivat yhteiskunnan rahoilla, kun muut raatavat töissä..."
"Vittu, jos joutuisin jonkun muun lasta piikomaan! Todellakaan en sellaiseen alkaisi, kun mä haluun lomailla." "Häh? Eikö se lapsen hoitaminen ollutkaan rentoa puuhaa?"
Lapsen hoitaminen on kevyttä hommaa niin kauan kuin ei tarvitse tehdä sitä itse?
Ööö?
[quote author="Vierailija" time="19.06.2013 klo 12:18"] Nyt käly jahtaa, että katsoisin joka päivä heidän penskojaan kaksi viikkoa kunnes heidän loma alkaa - ja toiset kaksi viikkoa, kunnes koulu alkaa.
Arvasin, että näin käy, joten järjestin itselleni ensin viikon matkan ja sitten olin toisen viikon kursseilla, jotka liittyy työhöni. Nyt taas kamala jahtaus, että enkö voisi juhannuksen jälkeen ottaa kahdeksi viikoksi.
Mikseivät ole miehensä kanssa järjestäneet lomiaan niin, että ensin toinen olisi 4 viikkoa lomalla lasten kanssa, sitten toinen.
[/quote]
Eihän tämä oikein täsmää. Jos kerran ne kaksi ensimmäistä pyydettyä viikkoa eivät sinulle sopineet (matka + kurssi), niin oletan että kälylläsi oli jo lastenhoito järjestetty juhannuksen jälkeisille viikoille.
Eli, jos et provoile, niin ilmoitat vain, että lapset menkööt hoitoon siihen paikkaan, jonka käly on heille alunperin ajatellut juhannuksen jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2013 klo 13:22"]
[quote author="Vierailija" time="19.06.2013 klo 12:18"] Nyt käly jahtaa, että katsoisin joka päivä heidän penskojaan kaksi viikkoa kunnes heidän loma alkaa - ja toiset kaksi viikkoa, kunnes koulu alkaa.
Arvasin, että näin käy, joten järjestin itselleni ensin viikon matkan ja sitten olin toisen viikon kursseilla, jotka liittyy työhöni. Nyt taas kamala jahtaus, että enkö voisi juhannuksen jälkeen ottaa kahdeksi viikoksi.
Mikseivät ole miehensä kanssa järjestäneet lomiaan niin, että ensin toinen olisi 4 viikkoa lomalla lasten kanssa, sitten toinen.
[/quote]
Eihän tämä oikein täsmää. Jos kerran ne kaksi ensimmäistä pyydettyä viikkoa eivät sinulle sopineet (matka + kurssi), niin oletan että kälylläsi oli jo lastenhoito järjestetty juhannuksen jälkeisille viikoille.
Eli, jos et provoile, niin ilmoitat vain, että lapset menkööt hoitoon siihen paikkaan, jonka käly on heille alunperin ajatellut juhannuksen jälkeen.
[/quote]
No ne lapset on olleet sitten isovanhemmillaan tai muilla sukulaisilla. Ilmeisesti jokusen päivää ihan keskenäänkin kotona. Mutta ei nuo isovanhemmatkaan koko kesäksi halua sitoutua lastenhoitoon. Siksi käly yrittää nyt keksiä muta vaihtoehtoja - jos ei löydy, niin isovanhemmille se nakki sitten jää. Mä en ymmärrä, miten koko suku on yhteisvastuullinen heidän muksuista...
Ehkä mun täytyy sille yh-kaverille sitten vielä soittaa ja sanoa, että otan lapsen kahdeksi päiväksi. Mutta saa sitten tuoda sen muksun meille työmatkalllaan. Meillä on kyllä uimaranta tuossa lähellä ja iso leikkipuisto, kai mä voin viedä sen uimaan ja lukea kirjaa leikkipuiston penkillä pari päivää. Tai jos sataa, antaa sen pelata miehen pleikalla k-18-pelejä. :D
Mä en ymmärrä, että jos niitä lapsia on hankkinut, miksei sitten keksi jotain suunnitelma Btä. Kun mä olin pieni, oli leikkipuistoja, joissa oli puistotätejä. Niille saattoi jättää hätätapauksessa sen kakaransa. Eikö tällaisia muka enää ole? Tai sitten ilmoittaa työnantajalle, että mä en nyt viikkoon pääse töihin lastenhoidollisten ongelmien vuoksi.