Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Baarissa käynti lapsiperheessä?

Vierailija
17.06.2013 |

Kuinka usein perheelliset vanhemmat käyvät enää baarissa tai juovat humalaan kun on saanut lapsia? Itselläni ei ole vielä ajankohtaista lasten hankkiminen, kihlatun kanssa aiheesta tullut kyllä paljon puhuttua. Käyn kerran kuussa baarissa kihlattuni kanssa (joka on absolutisti) ja kerran juon kotona huppeliin. Baari-iltana tulee aina juotua känniin siihen malliin etten muista loppuillasta ihan kaikkea.. Krapulaa ei pahemmin silti ole, päätä vain särkee vähäsen aamulla jonkin aikaa. Eli tapana on juoda yleensä 2 kertaa kuussa ja kotona ollessa vähemmän mutta jonkinlaiseen huppeliin kuitenkin. Voiko baarissa enää käydä kerran tai joka toinen kuukausi kun on saanut lapsen ja kun ne varttuvat? tuohan ei tapahtuisi lasten seurassa, aamulla vaan jonkinlainen krapula muutaman tunnin.. Kihlattuni vaan sanoo ettei alkoholi ja baari kuulu enää lapsiperheeseen, mutta en usko että vanhempi lopettaa baarissa käymisen?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noiden ongelmien keskelle lasta. Hoida itsesi kuntoon ja mietitte asiaa sitten muutaman vuoden päästä, jos olette vielä yhdessä. Tuo ikä sinänsä ei mitään haittaa, henkinen kypsyysaste ratkaisee. Odottakaa vielä.

Työttömyys ei tarkoita automaattista alkoholisoitumista. Ihmisiinkin tutustuisi paremmin vaikka jonkun vapaaehtoistyön kautta, missä aika kuluu kivasti ja on jotain mielekästä tekemistä ja työnhaussa se katsotaan plussaksi.

Vierailija
42/43 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi pian 12-v. Ei ole baareiltu kertaakaan.

Lomalla on saatettu käydä kaikin yhdessä terassilla, niin että yhdet (1) oluet on otettu. Kotona ruoan kanssa joskus _hyvää_ viiniä, silloinkin 1 plo kestää kahdella 2 päivää. Jääkaapissa on aina shampanjapullo - varalta. Mallasviskiä ja vodkaa on myös. Ovat aika vuosikertaa jo, kun säilyvät kaapissa.

Ikinä ei ole oltu humalassa. Ei ole tarvekaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
26.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvä, jos tunnistaa alkavan alkoholiongelman. Ajattelenkin näin kahden alkoholistin lapsena, että kun se tietty raja ylittyy ja riippuvuus kasvaa, niin sitä ongelmaa ei enää niin helposti myönnä itselleen. Riippuvuus vie ihmistä ja hallitsee ajatuksia.

Äitini sanoi minulle 9-vuotiaana, että pelkää että hänellä on alkoholiongelma. Lapsena en osannut antaa hänelle vastauksia. Tuosta meni 5 vuotta, kun hänellä tuli kesälomilla viikkojen juomisputkia, mitä aiemmin ei ollut (aiemmin juominen oli viikonloppuista baarissa ja kotona, sitten ajoittain arki-iltaista jne..). Kun olin 15 hän yritti seurassani itsemurhaa. Kun olin 19 hän menetti työpaikkansa. Kun olin 23 hän sai pahan maksatulehduksen ja meinasi kuolla.

Isäni menehtyi juomiseen 53-vuotiaana.

Olen itse 30-vuotias kahden lapsen äiti enkä näe alkoholia millään tavalla merkityksellisenä asiana. Minulla on ollut jo yli kuukauden avattu viinipullo kaapissa, se pitää kohta kaataa vissiin pois, kun ei tee mieli juoda sitä ja välillä muutama saunajuomaksi ostettu siideri voi hyvinkin olla yli puoli vuotta jääkaapissa, kun ne unohtuvat eikä tee mieli. En ole ollut lasteni edessä humalassa, enkä juo koskaan humahakuisesti. Mielestäni alkoholi tai tupakkakaan ei ole välttämätön elintarvike, mutta silti niin moni addiktoituu ja puolustelee omaa riippuvuuttaan milloin milläkin tekosyyllä.

Miksi ihmiset haluavat myrkyttää kehoaan säännöllisesti? Opettaa lapsille haitallista käyttäytymismallia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan