Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Baarissa käynti lapsiperheessä?

Vierailija
17.06.2013 |

Kuinka usein perheelliset vanhemmat käyvät enää baarissa tai juovat humalaan kun on saanut lapsia? Itselläni ei ole vielä ajankohtaista lasten hankkiminen, kihlatun kanssa aiheesta tullut kyllä paljon puhuttua. Käyn kerran kuussa baarissa kihlattuni kanssa (joka on absolutisti) ja kerran juon kotona huppeliin. Baari-iltana tulee aina juotua känniin siihen malliin etten muista loppuillasta ihan kaikkea.. Krapulaa ei pahemmin silti ole, päätä vain särkee vähäsen aamulla jonkin aikaa. Eli tapana on juoda yleensä 2 kertaa kuussa ja kotona ollessa vähemmän mutta jonkinlaiseen huppeliin kuitenkin. Voiko baarissa enää käydä kerran tai joka toinen kuukausi kun on saanut lapsen ja kun ne varttuvat? tuohan ei tapahtuisi lasten seurassa, aamulla vaan jonkinlainen krapula muutaman tunnin.. Kihlattuni vaan sanoo ettei alkoholi ja baari kuulu enää lapsiperheeseen, mutta en usko että vanhempi lopettaa baarissa käymisen?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2013 klo 10:36"]

[quote author="Vierailija" time="17.06.2013 klo 10:28"]

[quote author="Vierailija" time="17.06.2013 klo 10:26"]

17, 16 puhui tuntemistaan vanhemmista... ei keksityistä palstamammoista

[/quote]

Tais mainita sivulauseessa että kun on lapsia tehty niin viina ei heitä vie. Meitä muita sitten vie kun sen pari kertaa vuodessa käydään baarissa? :D Ai taivas näitä juttuja

[/quote]

Luetko sä aina pelkät rivien välit ja hermostut sitten siitä? Heh.

[/quote]

Kuka täällä on hermostunut? Ja ei tuota tarvinnut lukea rivien välistä, noin siellä luki ;)

Vierailija
22/43 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No menipä taas raiteiltaan tämä keskustelu... Tiedoksi, että absolutismi ei tarkoita sitä, että vanhemmat ovat olleet alkoholisteja. Miksi elämässä tai kasvuolosuhteissa pitää olla jotain vikaa, jos ei tykkää juoda alkoholia? Ihmettelen myös, miksi suomalaisessa kulttuurissa joutuu aina selittelemään juomattomuutta?

No omalta osaltani vastaus ap:n kysymykseen. Minä käyn baareissa (lue: syömässä ja ottamassa muutaman) n. 6 krt vuodessa eli joka toinen kuukausi ja se on minulle ihan sopiva määrä. Ikää 40 v. ja yh olen. Lapsenvahdin kyllä saan, jos haluan lähteä, mutta itseäni ei henkilökohtaisesti baarielämä enää kiinnosta. Nuorena tuli käytyä ihan riittävästi ennen lapsen saamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin ennen lasta melkein juoppo.. join joka viikonloppu perjantaisin ja lauantaisin ja aika paljonkin. juuri ennen raskaaksi tulemista minulla oli 7 päivän "ränni" päällä. paksuna en tietenkään juonut, eli se loppui kuin seinään. nyt minulla on 6 kk tyttö ja paarissa olen käynyt 2 kertaa, toisella kerralla viihdyin jopa tunnin. ei enää vaan kiinnosta! että siinä teille joiden mielestä ei lapsia kannata hankkia jos viina vie. minusta on ihana viettää rauhallista viikonloppua saunoen ja leipoen pitsaa. nyt kyllä vähän menot kiinnostaisi, mutta ei juhannus örvellykset! ehkä jussin jälkeen..

Vierailija
24/43 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2013 klo 08:32"]

[quote author="Vierailija" time="17.06.2013 klo 03:08"]

Jos se baarissa käyminen on niin kauhean tärkeää, niin on parempi kun et ala lapsia tekemään.

[/quote]

Aina riepoo tällaiset vastaukset. Jotkut ihmiset siten ajattelevat että jos hankit lapsia, luovut kaikesta muusta sosiaalisesta elämästä.

[/quote]

Aika köyhää, jos sinulle sosiaalinen elämä = baarit.

Vierailija
25/43 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2013 klo 11:30"]

[quote author="Vierailija" time="17.06.2013 klo 08:32"]

[quote author="Vierailija" time="17.06.2013 klo 03:08"]

Jos se baarissa käyminen on niin kauhean tärkeää, niin on parempi kun et ala lapsia tekemään.

[/quote]

Aina riepoo tällaiset vastaukset. Jotkut ihmiset siten ajattelevat että jos hankit lapsia, luovut kaikesta muusta sosiaalisesta elämästä.

[/quote]

Aika köyhää, jos sinulle sosiaalinen elämä = baarit.

[/quote]

Hmm, mulla on ollut paljonkin ystävien/kollegoiden juhlia baareissa, olisi ollut tylsää jäädä niistä pois toteamalla että "ne on jo niin nähty." Ihan mielelläni käyn tuollaisissa kekkereissä, ei siellä ole pakko juoda viinaa päätä täyteen

Vierailija
26/43 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. Itselläni on neljä lasta, käyn harvoin baarissa. Kesäisin ehkä vähän useammin, mikäs sun mukavampaa kuin kaverin kanssa istua terassilla, juoda pari kylmää olutta ja painella kotiin nukkumaan :)

Vierailija
27/43 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jokainen tekee tietysti tavallaan. Mutta kun saa lapsia menee sitten kyllä aina edelle ihan kaikessa. Vapaa-aikana voi toki mennä baariin jos saa lapset hoitoon, mutta monesti on niin väsynyt ettei jaksa ja lapsiperheessä rahankin kanssa aina hieman tiukkaa.

Meillä mies käy noin 4 x vuodessa baarissa ja itse käyn terassilla 1-2 x kesässä juomassa pari/ krt.

Vierailija
28/43 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Meillä on yksi lapsi, 4-vuotias. Viime viikonloppuna olin jopa 2 kertaa baarissa! Tuo oli kuitenkin eka kahden illan putki varmaan 7 vuoteen.

Käymme molemmat miehen kanssa ehkä keskimäärin kerran kahdessa kuukaudessa baarissa/yökerhossa. Joskus useammin, joskus harvemmin. Juon joskus paljonkin ja kotiudun vasta neljän-viiden aikoihin, tämän olen tosin pyrkinyt lopettamaan ihan sen takia että palautuminen kestää niin kauan. Enkä juo läheskään aina näin, ehkä kerran vuodessa. En pidä humalassa olemista sinänsä mitenkään kamalana asiana, eikä siitä, että joskus harvoin olen humalassa, ole ollut lapselle mitään haittaa (mies hoitaa hänet silloin).

Lapsi ei ole koskaan nähnyt minua humalassa eikä tulekaan näkemään, ja sovitan menoni niin, että lapsi on etusijalla (esim. en lähde baariin jos mulla on ollut työkiireitä ja lapsi selvästi kaipaa ja tarvitsee seuraani, mutta tämä koskee kaikkia muitakin menoja).

Vierailija
29/43 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2013 klo 09:06"]

Mun mielestä juuri nuo tuollaiset "sitten kun on lapsia sinun pitää muuttua sellaiseksi ja sellaiseksi"- jutut on juuri niitä jotka aiheuttaa eroja. Kriisitilanteessa sitä huomaa, että ei tämä ole minun tapani olla ja elää vaan hänen. Miksi eläisin hänen ehdoillaan.. Olet mitä olet, puolisosi pitää hyväksyä sinut sellaisena. Ei ole häneltä pois jos käyt kerran kuussa jossain.

[/quote]

No, tuo onkin väärä lähtökohta, että pitäisi muuttua lasten myötä. Kuten joku yllä jo kirjoitti, ei pidä lähteä lapsia tekemään, jos baarissa juokseminen vielä tuntuu kovin tärkeältä. Silloin ei selvästikään ole kypsä vanhemmaksi.

Itse olen saanut lapset 35- ja 38-vuoden iässä, enkä ennen heidän syntymäänsä ollut enää moneen vuoteen baareissa viihtynyt. Absolutisti en todellakaan ole. Hyvä viini kuuluu meillä lähes jokaisen viikonlopun aterioille. Humaltuminen sen sijaan ei ole tavoiteltavaa. Kyllä alkoholia voi nauttia ihan perhepiirissä, lasin tai kaksi ruoan kanssa.

Vierailija
30/43 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2013 klo 12:18"]

[quote author="Vierailija" time="17.06.2013 klo 09:06"]

Mun mielestä juuri nuo tuollaiset "sitten kun on lapsia sinun pitää muuttua sellaiseksi ja sellaiseksi"- jutut on juuri niitä jotka aiheuttaa eroja. Kriisitilanteessa sitä huomaa, että ei tämä ole minun tapani olla ja elää vaan hänen. Miksi eläisin hänen ehdoillaan.. Olet mitä olet, puolisosi pitää hyväksyä sinut sellaisena. Ei ole häneltä pois jos käyt kerran kuussa jossain.

[/quote]

No, tuo onkin väärä lähtökohta, että pitäisi muuttua lasten myötä. Kuten joku yllä jo kirjoitti, ei pidä lähteä lapsia tekemään, jos baarissa juokseminen vielä tuntuu kovin tärkeältä. Silloin ei selvästikään ole kypsä vanhemmaksi.

Itse olen saanut lapset 35- ja 38-vuoden iässä, enkä ennen heidän syntymäänsä ollut enää moneen vuoteen baareissa viihtynyt. Absolutisti en todellakaan ole. Hyvä viini kuuluu meillä lähes jokaisen viikonlopun aterioille. Humaltuminen sen sijaan ei ole tavoiteltavaa. Kyllä alkoholia voi nauttia ihan perhepiirissä, lasin tai kaksi ruoan kanssa.

[/quote]

Jaa baarissa ei voi olla muussa tarkoituksessa kuin vetää pään täyteen? Sulla se jokin alkoholiongelma taitaa olla.

Vierailija
31/43 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista :) Olen vasta 22v ja ainakin tällä hetkellä on ollut tärkeä käydä se kerran kuussa baarissa ja juoda kerran kotona. Suhtautumiseni on aika pakkomielteinen että kerran kuussa on mentävä vaikka tulisi  hyvin tiukka tilanne loppukuusta, sillä olen työtön. Baarissa menee rahaa 20-27e välillä yleensä kun olen ottanut 2-4 drinkkiä ja kotona juon ensin hyvät pohjat. Alkoholin juominen tuli pikkuhiljaa, alussa en juonut juuri ollenkaan ja käytiin vain joka toinen kuukausi baarissa, kunnes viimevuoden syksynä halusin käydä kerran kuussa aina. Nyt olen halunnut muutaman kuukauden juona vielä kotonakin kerran kuussa huppeliin. En halua että minusta tulee lopulta alkoholisti niinkuin isäni on. Vanhemmat erosi lähinnä isän juomisen takia vuonna 2000 ja hänellä on tapana juoda aina välillä muutaman päivän ryyppyputkia.. Nykyään aina kun olen ollut yhteydessä niin isä on ollut aina kännissä. Hän asuu myös työttömänä yksistään ja pelkään että minustakin tulee alkoholisti, eikö siinä alkoholin käyttö lisäänny pikkuhiljaa? Ajattelin jopa viimeksi etten varmaan haluaisi lapsia jos ne estävät baareissa käynnin ja seksielämän, niihin menee paljon rahaa tms. En tiedä mikä auttaisi etten enää suhtautuisi alkoholiin niin tärkeänä asiana. En tiedä oliko muutolla lapsuuskodista toiselle paikkakunnalle osuutta asiaan, jossa tunnen vain kihlattuni, en ole saanut vielä kavereita ja olen työtön tms. Minulla on myös muita henk.koht. ongelmia jotka paheni muuton myötä. ap.

Vierailija
32/43 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2013 klo 02:26"]

Kuinka usein perheelliset vanhemmat käyvät enää baarissa tai juovat humalaan kun on saanut lapsia? Itselläni ei ole vielä ajankohtaista lasten hankkiminen, kihlatun kanssa aiheesta tullut kyllä paljon puhuttua. Käyn kerran kuussa baarissa kihlattuni kanssa (joka on absolutisti) ja kerran juon kotona huppeliin. Baari-iltana tulee aina juotua känniin siihen malliin etten muista loppuillasta ihan kaikkea.. Krapulaa ei pahemmin silti ole, päätä vain särkee vähäsen aamulla jonkin aikaa. Eli tapana on juoda yleensä 2 kertaa kuussa ja kotona ollessa vähemmän mutta jonkinlaiseen huppeliin kuitenkin. Voiko baarissa enää käydä kerran tai joka toinen kuukausi kun on saanut lapsen ja kun ne varttuvat? tuohan ei tapahtuisi lasten seurassa, aamulla vaan jonkinlainen krapula muutaman tunnin.. Kihlattuni vaan sanoo ettei alkoholi ja baari kuulu enää lapsiperheeseen, mutta en usko että vanhempi lopettaa baarissa käymisen?

[/quote]

Mielestäni ainoa ongelma juomisessasi on tuo älytön määrä jonka kittaat. VOi olla päissään, mutta miksi pitää vetää sen rajan yli, että muisti menee? Kun kerran sen vielä tiedostat ja teet jatkuvasti. Sen ymmärrän että joskus elämässä niin voi käydä vahingossa, mutta että ihan tietoisesti ja tahallaan?

Mutta tuossa tilassa niitä "vahinkoja" yleensä sattuukin, pettämisiä ja raiskatuksi tulemisia. Varmaan kannattaa.

Niin ja tykkään itsekin juoda välillä, ehkä kerran kahdessa kuussa olen humalassa. Mutta en ikinä menetä tuolla tavalla kontrollia.

Vierailija
33/43 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi kasvattaa. Välillä tekee mieli vetää perseet (vaikka sitä oikeasti tekisi, tekisi vain mieli), viettää selvä ilta ystävien kanssa ilman lapsia, juhlia pienessä sievässä. Eikä sillä käytännössä ole väliä, kuinka usein sitä tekee, KUNHAN PERHE ei siitä kärsi. 

Kun käytännössä miettii, kuinka paljon yhteen baari-iltaan kuluu aikaa? Lähdet kotoa (selvinpäin) klo 18-20. Lapsi/lapset menee nukkumaan klo 19-20. Tulet kotiin viimeistään siinä viiden hujakoilla aamulla. Lapset ovat nukkumassa sen aikaa ja turvallisessa hoidossa, esim. toisen vanhemman kanssa. Aamulla tietysti esittää päikkäriaikaan asti pirteää ja jaksavaa vanhempaa ja menee päikkäreille lapsen kanssa :)

Itse rilluttelin menemään tällä tavalla viime kesän, syksyn ja loppuvuoden. Olin juhlimassa ystävieni ja sukulaisteni kanssa 2-3 viikon välein. En paljon juonut, rahaakaan ei paljon palanut (jos kahtakymppiä enempää). Mies oli lapsen kanssa illan ja yön, minä jatkoin aamulla. 

Eipä siinä mittään. En muuten missään muualla käynyt ja lapsen kanssa olin 24/7 lähes yksin, kun mies huiteli aamusta iltaan töissä ja ketälie tapaamassa. Miehen kanssa ei oikeastaan koskaan olla käyty kahdestaan missään juhlimassa, kun siitä ei tule kuin ylimääräistä riitaa vain.

Mitä vanhemmaksi lapsi tulee, sitä enemmän hän tajuaa, että äiti ei olekaan kotona, kun mä nukun. Mene nyt, kun vielä voit ;)

Meillä siis 2 vuotias lapsi. 

Nykyään ei edes huvita mennä, kun siirryin kotiäitiydestä työelämään ja siinä onkin sitä "vapaa aikaa" perheestä ihan liiaksikin :(

Äläkä murehdi sitä, että jos NYT menee juhliminen kerran kuukaudessa muistamattomuuden puolelle. Kuten sanoin, lapsi kasvattaa ja uskon vahvasti, että perinteesi muuttuu heti lapsen syntymän jälkeen :) Jos tuon perusteella pitäisi miettiä, onko valmis äidiksi, meistä ei KUKAAN olisi valmis äidiksi. Kyllähän me kaikki ollaan joskus virheitä tehty. Kaikki riippuu siitä, kuinka elämme lapsen syntymän jälkeen :)

Vierailija
34/43 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siihen siihen mitään sääntöä ole, mutta kummasti ei enää jaksa eikä se tunnu enää niin tärkeältä. Sohva voittaa.

Vierailija
35/43 |
17.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2013 klo 23:52"]

Eipä siihen siihen mitään sääntöä ole, mutta kummasti ei enää jaksa eikä se tunnu enää niin tärkeältä. Sohva voittaa.

[/quote]

peesi tälle

Vierailija
36/43 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, itse aloin käymään baareissa vasta lasten syntymän jälkeen kun nuorempi oli 2 ja vanhempi 4. Sitä ennen en ollut maistanut alkoholia ollenkaan. Käydään vuorotellen miehen kanssa, miten nyt sattuu seuraa löytymään. Kesällä nyt ois varmaan joka viikinloppu ja melkein meistä toinen käykin kun ei kerta päästä yhdessä kuin max 2 kertaa vuodessa yhdessä. Itse en koskaan kännäää, pidän vain hauskaa, muisti ei todellakaan mene. Mies jännää noin 2-4 kertaa vuodessa pahasti, muuten sillain humalassa on normaalisti

jos ei kumpikaan mene minnekään niin saatetaan juoda parit kotona tai ei ollenkaan. En itse siedä miestäni humalassa, koska en itsekää ole kuin korkeintaan pienessä nousuhiprakassa ja siitä enempää en saata koskaan juoda.

Vierailija
37/43 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos takaisin aiheeseen, niin lyhyesti vastattuna: harvemmin.

Kunnon perskännit ovat jääneet pois (max. kerran vuodessa vahingossa) eli kokonaista krapulapäivää ei enää tule. Kotona lasi-kaksi juomisesta sen sijaan on tullut jopa yleisempää. Baari-illan määrittely on muuten yllättävän hankalaa. Jos käy parilla töiden jälkeen tai alkuillasta, niin baarikäynti kai sekin on, mutta ei kyllä baari-ilta. Entä jos käy puolilta öin moikkaamassa kavereita yökerhossa ja tulee tunnin päästä kotiin nukkumaan?

Vierailija
38/43 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2013 klo 23:29"]

Kiitos vastauksista :) Olen vasta 22v ja ainakin tällä hetkellä on ollut tärkeä käydä se kerran kuussa baarissa ja juoda kerran kotona. Suhtautumiseni on aika pakkomielteinen että kerran kuussa on mentävä vaikka tulisi  hyvin tiukka tilanne loppukuusta, sillä olen työtön. Baarissa menee rahaa 20-27e välillä yleensä kun olen ottanut 2-4 drinkkiä ja kotona juon ensin hyvät pohjat. Alkoholin juominen tuli pikkuhiljaa, alussa en juonut juuri ollenkaan ja käytiin vain joka toinen kuukausi baarissa, kunnes viimevuoden syksynä halusin käydä kerran kuussa aina. Nyt olen halunnut muutaman kuukauden juona vielä kotonakin kerran kuussa huppeliin. En halua että minusta tulee lopulta alkoholisti niinkuin isäni on. Vanhemmat erosi lähinnä isän juomisen takia vuonna 2000 ja hänellä on tapana juoda aina välillä muutaman päivän ryyppyputkia.. Nykyään aina kun olen ollut yhteydessä niin isä on ollut aina kännissä. Hän asuu myös työttömänä yksistään ja pelkään että minustakin tulee alkoholisti, eikö siinä alkoholin käyttö lisäänny pikkuhiljaa? Ajattelin jopa viimeksi etten varmaan haluaisi lapsia jos ne estävät baareissa käynnin ja seksielämän, niihin menee paljon rahaa tms. En tiedä mikä auttaisi etten enää suhtautuisi alkoholiin niin tärkeänä asiana. En tiedä oliko muutolla lapsuuskodista toiselle paikkakunnalle osuutta asiaan, jossa tunnen vain kihlattuni, en ole saanut vielä kavereita ja olen työtön tms. Minulla on myös muita henk.koht. ongelmia jotka paheni muuton myötä. ap.

[/quote]

Ok, no tuolla perimällä sun kyllä kannattaisi olla juomatta. Varsinkin jos siihen juomiseen jo nyt, noin vähässä määrin liittyy noin voimakkaita pakkomielteitä. Lisäksi säännölliset " kalsarikännit" on mun mielestä jo huolestuttava piirre. Miksi siellä kotona pitää dokata?

En kyllä todellakaan suosittele sinulle lapsentekoa, ennen kuin saat tuon viinanjuonnin oikeasti hallintaan. Lapsi voi aiheuttaa paljon paineita parisuhteeseen ja elämään, ja sinä mitä todennäköisesti pakenisit niitä ongelmia viinaan.

Sinun juomasi viinamääräthän ovat jo nyt kasvaneet aika lyhyessä ajassa aika paljon. Lisäksi nimenomaan alkoholismiin taipuvaisilla ystävilläni on tuota aivan överikännien vetämistä. Että ei ole edes kenenkään mittarilla hauskaa, kunhan vaan saa viinaa. Ihan samalla tavalla kuin itselläni ahmimishäiriöisenä se syöminen ei oikeasti ole kivaa, vaan pakko. Se nautinto minkä siitä saa ei ole mukavaa hauskanpitoa, vaan addiktion tyydyttämistä.

Vierailija
39/43 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2013 klo 23:48"]

Lapsi kasvattaa. Välillä tekee mieli vetää perseet (vaikka sitä oikeasti tekisi, tekisi vain mieli), viettää selvä ilta ystävien kanssa ilman lapsia, juhlia pienessä sievässä. Eikä sillä käytännössä ole väliä, kuinka usein sitä tekee, KUNHAN PERHE ei siitä kärsi. 

Kun käytännössä miettii, kuinka paljon yhteen baari-iltaan kuluu aikaa? Lähdet kotoa (selvinpäin) klo 18-20. Lapsi/lapset menee nukkumaan klo 19-20. Tulet kotiin viimeistään siinä viiden hujakoilla aamulla. Lapset ovat nukkumassa sen aikaa ja turvallisessa hoidossa, esim. toisen vanhemman kanssa. Aamulla tietysti esittää päikkäriaikaan asti pirteää ja jaksavaa vanhempaa ja menee päikkäreille lapsen kanssa :)

Itse rilluttelin menemään tällä tavalla viime kesän, syksyn ja loppuvuoden. Olin juhlimassa ystävieni ja sukulaisteni kanssa 2-3 viikon välein. En paljon juonut, rahaakaan ei paljon palanut (jos kahtakymppiä enempää). Mies oli lapsen kanssa illan ja yön, minä jatkoin aamulla. 

Eipä siinä mittään. En muuten missään muualla käynyt ja lapsen kanssa olin 24/7 lähes yksin, kun mies huiteli aamusta iltaan töissä ja ketälie tapaamassa. Miehen kanssa ei oikeastaan koskaan olla käyty kahdestaan missään juhlimassa, kun siitä ei tule kuin ylimääräistä riitaa vain.

Mitä vanhemmaksi lapsi tulee, sitä enemmän hän tajuaa, että äiti ei olekaan kotona, kun mä nukun. Mene nyt, kun vielä voit ;)

Meillä siis 2 vuotias lapsi. 

Nykyään ei edes huvita mennä, kun siirryin kotiäitiydestä työelämään ja siinä onkin sitä "vapaa aikaa" perheestä ihan liiaksikin :(

Äläkä murehdi sitä, että jos NYT menee juhliminen kerran kuukaudessa muistamattomuuden puolelle. Kuten sanoin, lapsi kasvattaa ja uskon vahvasti, että perinteesi muuttuu heti lapsen syntymän jälkeen :) Jos tuon perusteella pitäisi miettiä, onko valmis äidiksi, meistä ei KUKAAN olisi valmis äidiksi. Kyllähän me kaikki ollaan joskus virheitä tehty. Kaikki riippuu siitä, kuinka elämme lapsen syntymän jälkeen :)

[/quote]

Ap on kertonut juuri kasvaneensa alkoholisti-isän kanssa... jos perhe niin kasvattaa, silloinhan täällä kenelläkään ei pitäisi olla huonoja vanhempia.

Kylä se ap on niin, että kannattaa ensin hoitaa omat asiat ja se suhde viinaan kuntoon, ennen kuin tekee lapsia.

Vierailija
40/43 |
18.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tolkkupoisjuominen ei sovi lapsettomille eikä sellaisille joilla on lapsia. Ei oo normaalia, siistiä, kivaa, eikä tervettä. Mutta miksei baarissa voi lapsiperheellisetkin käydä, en kyllä ymmärrä mikä tarve sinne hellholeen on päästä kaksi kertaa kuussa. Käyn itse kerran pari vuodessa. Alkoholia käytin ennen raskautta, mutta ei surettanut jättää pois vaikken saisi juoda enää ikinä. En vaan nauti siitä niin kovasti.

Enkä tuomitse sellaisia jotka nauttii juomisesta, mutta jos alkoholiin suhtautuminen on pakkomielteistä ("pääsenkö enää baariin ja haluan sinne koska baarissa saa ryypätä, kaikkihan siellä ryyppää, kalsarikännithän on alkoholismia") niin sitten suosittelisin vähän pysähtymään ja miettimään.

Jos ensimmäinen murhe lastenhankinnan suunnittelussa on se että pääsenkö enää baariin, niin todellakaan ei kannata lapsia tehdä. Mutta miehesi asenne on vähän ehdoton, ettei koskaan saisi mennä. TOISAALTA kun miehesi tietää että sinulle baariinmeno on sitä että olet räkäposkella etkä muista illasta mitään, ymmärrän hänen suhtautumisensa baarireissuihisi mikäli ne yhdistetään lapsiperhe-elämään.

Sosiaalisten suhteiden ylläpito ja vapaa-aika ovat tärkeitä vielä lastensaamisen jälkeenkin. Ja etenkin sen jälkeen. Se on itsestään huolehtimista, jaksamista tukevaa ja siten parhaaksi kaikille, koko perheelle. Mutta räkäkännit ei ole sama asia. Baarissa käyminen ei tarkoita kaikille perskännejä, jotkut menee sinne jopa autolla, juomaan kaffet ja sikahintaisen jääveden ja heilläkin voi olla hauskaa. Hauskin baarireissuni koskaan oli yksi sellainen kerta kun olin kuskina. Nauraaräkätin koko ajan, ehkä olen syntymähumalassa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi