Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jakakaas paras mutakakkuohjeenne,

Vierailija
14.06.2013 |

sellainen oikein tumma, kostea ja runsaan suklainen. Alkoi niin tehdä mieli, kun sain lahjaksi hyvää kirsikkahilloa ja sen kanssa sitä söisin...

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ohje:

Mudcake/mutakakku/Kladdkaka

4 munaa
2 dl sokeria
2,5 dl jauhoja
2 tl leivinjauhetta
200g voita
200g tummaa suklaata

Sulata voi pienessä kattilassa. Nosta se liedeltä ja sulattele suklaa joukkoon pikkuhiljaa. Vaadota munat ja sokeri. Yhdistä jauhot ja leivinjauhe ja lisää seos varovasti sihdaten ja kätevästi käännellen munasokerivaahtoon. Lisää voi-suklaasula ja sekoita varovasti tasaiseksi. Kaada leivinpaperilla vuoratuun irtopohjavuokaan (itse laitin leivinpaperin pohjalle ja voitelin reunat) ja paista 200 asteessa n. 20 minuuttia. Silloin herkku jää ihanan mutaiseksi keskeltä.

Monia suklaakakkuja testanneena sanon että tämä on parhaasta päästä ellei paras.

Vierailija
2/3 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tulee ja on meinaan ytyä.

200 g niin tummaa suklaata kuin kykenet itkemättä syömään

200g voita

1-2 dl sokeria (tai vastaava määrä haluamaasi makeutusta. (minä kyllä laitan vähemmän))

5 munaa

1rkl jauhoja (minä käytän mantelijauhoa, mutta voi käyttää vehnääkin)

Sulata suklaa ja voi yhdessä. Lisää makeutus. Vatkaa munat joukkoon yksitellen, vatkaa munien välissä voimakkaasti. Sekoita jauho mukaan.

Kaada taikina irtopohjavuokaan. Paistetaan 200 asteessa 10-15 min, kunnes kakku on pinnalta juuri ja juuri kypsä ja keskeltä tutiseva kun tönäisee vuokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
14.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan tämän nyt tännekin:

http://lastensilmin.com/2013/06/13/pizzaa-ja-mutakakkua/

Tein eilen ja oli tosi hyvää! Nyt tekisi mieli tehdä uusi kakku... Itse käytin Fazerin taloussuklaata - on mielestäni parasta kokeilemaani suklaakakkuihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän