Afrikan lasten oppimisvaikeudet
Tätäkö haluamme:
Kommentit (203)
[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 11:17"]
Maahan tarvitaan lisää osaajia. Afrikka on niitä täynnä..
[/quote]
Kiitos, päivän naurut.. :D
[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 15:59"]
[quote author="Vierailija" time="14.06.2013 klo 15:41"]
Olen ollut vapaaehtoisena opettajana Tansaniassa, joten tiedän, mistä puhun, kun sanon, että opetus siellä on todella surkeaa. Ensinnäkin olin hyvin köyhällä alueella. Monet lapset eivät saaneet ruokaa aamulla kotona, eikä koulussa ollut myöskään kouluruokailua. Koulupäivä kesti n. 3 tuntia. Lapsia koulussa oli yli 30, heillä oli jopa 3 vuoden ikäero ja he olivat hyvin eri tasoisia. Opettajia oli tasan yksi. Opetusmetodina oli, että opettaja luki ääneen esim. laskutoimituksia tai sanoja ja lapset toistivat perässä. Mitään ei selitetty. Lapsille ei myöskään opetettu esim. numeroiden käsitteitä.
En ole opettaja, vaan opiskelen ihan toista alaa yliopistossa, mutta ihan oikeasti suomalaisen peruskoulun käyneellä on paljon parempi käsitys siitä, miten lapsia pitäisi opettaa. Yritin keskustella opetustyylistä opettjan kanssa ja näyttää itse esimerkkiä opettamalla lapsia. Ongelmana oli kuitenkin opettajan huono englanti ja oma hyvin huono swahilini. Toinen ongelma oli se, että vaikka opettaja jotain uusia opetustekniikoita, hän tuntui palaavaan vanhoihin tapoihinsa, koska ne olivat hänelle helpompia.
Olin koulussa siis kuusi viikkoa ja se oli oikeasti aika raskasta lasten määrän ja kielimuuri takia. Mutta lapset olivat ihania! Joukossa oli myös kaksi selkeästi lahjakasta poikaa ja yksi tyttö, joiden uskoisin pärjäävän (saamastaan heikosta opetuksesta huolimatta) ikäistensä suomalaisten lasten joukossa ja hyvällä opetuksella ohittavan monet suomalaiset alta aikayksikön.
[/quote]
Minä olen ollut myös opettamassa mamuja Itä-Helsingissä matematiikan lehtorina ja tiedän, ettei tuo matikan opiskelu heiltä luonnistu. Jokainen voi miettiä mistähän se johtuu.
[/quote]Katsoin nimilistaa tänä vuonna yli 9 :n ka lukioon niin siellä oli afrikkalaisperäisiä nimiä.
Niin, onhan täällä väitetty, että empatia on jopa tärkein ominaisuus älyn sijaan tässä Afrikka-yhteydessä. No voi voi kun Afrikalle menee huonosti. Mahtoiko siellä nyt jo helpottaa vai olisiko sittenkin ollut tarpeellisempaa että siellä joku olisi tarpeeksi älykäs alkaakseen vaikka valmistamaan jotain kun useissa maissa maataloustuotanto ja BKT on romahtanut valkoisten lähdettyä. Kokonaisia maita vuosikymmeniä käytännössä pelkästään kehitysavun varassa.
In the African nations of Burkina Faso, Rwanda, Somalia, Mali, Chad, Mauritania and Sierra Leone from 1970 to 2002, over 70% of total government spending came from foreign aid, according to figures from the World Bank. (Etiopiassa luku on 90%).
Areenassa ei enää ole näkyvillä tsekkidokkaria Auringonpimennys jossa kaksi tsekkisähkömiestä menee sambialaiseen kylään 4 vuoden kuluttua uudestaa korjaamaan asentamaansa ja sittemmin paikallisten toimesta tuhottua sähkösysteemiä. Siitä selviää hyvin ettei ko. miehillä, eikä edes joillakin kyläläisillä itsellään, ole kovin hyvää käsitystä mustien älystä tai organisaatiokyvystä.
USAssa mustien imago on vähän tällainen:Valitsemasi evästeasetukset estävät tämän sisällön näyttämisen. Nähdäksesi sisällön sinun on hyväksyttävä Sanoman sisällönjakelukumppanien evästeet. Hyväksynnän jälkeen voimme näyttää sinulle sisältöä mm. YouTubesta, Facebookista, Twitteristä ja Instagramista. Anna lupa evästeille
Ja tässä jollekin fiksulle ja kiinnostuneelle (montaa teitä ei voi olla) yli kaksituntinen dokkari vuodelta '66 valkoisten lähdöstä Afrikasta. Siis ihan vaan jos jotakuta kiinnostaa: