Mikä hitto meidän videonauhuria vaivaa? Menee vittu hermot sen kanssa. ov
Noilla on turha katsoa enää yhtään mitään. Ehkä ekat 5-10 minuuttia nauha on selvä, mutta sitten siihen tulee häiriöitä. Ei mitään lumisadetta, mutta sellaisia valkoisia viivoja, ihan kuin kelatessa ja kuva pysähtyy välillä, ei aina, mutta joskus.
Noilla on turha enää nauhoittaa mitään, koska:
A) edellisen ohjelman ääni jää päälle (tai se siis kuuluu uuden ohjelman alta) JA/TAI
B) nauhuri sammuttaa itse itsestään virran kesken nauhoituksen JA/TAI
C) nauhoitus pätkii. Siis niin, että ihmisen lause jää kesken, tyyliin ihminen sanoo vaikkapa Minä rakastan sinua kultaseni, niin tuo kuuluukin nauhalta näin: Minä rakas ua kultaseni ja kuva hyppää eteenpäin.
Tämä on jatkunut jo viime joulu-tammikuusta ja vituttaa rankasti. Lapset eivät voi katsoa oikeastaan enää mitään videokasettia ja multa on mennyt jo 10 Selviytyjien jaksoa pilalle nauhoituksen takia (mulla on kaikki Selviytyjien jaksot nauhalla).
Kasetin iällä ei ole mitään väliä tai sillä, kuinka monta kertaa kasettia on katsottu.
Olen muutaman kerran yllättänyt esikoisen kelaamasta nauhaa ees sun taas, vaikka häntä on kielletty ties kuinka monta kertaa koskemasta kaukosäätimeen. Eli tuo kelaaminen voi olla syynä.
Mutta mitä tuolle masiinalle voi tehdä? Huusin joskus tuolta huutiksesta sellaisen videoiden puhdistuskasetin tms. Mutta tuo ei taida puhdistaa kunnolla, koska ohjeissa sanotaan, että tuo puhdistus kestää 40-50 sekunttia, mutta eipä kestä meidän masiinassa, koska se katkaisee virran 5-10 minuutin jälkeen. Mutta tuon " puhdistuksen" jälkeen kasetin kuva pysyy kyllä vähän kauemmin selvänä.
Ja meillä ei ole DVD-soitinta, meillä katsotaan dvd:t tietokoneella ja niitä ei ole todellakaan montaa.
Pitäiskö marssia kauppaan ja ostaa uusi nauhuri vai mikä avuksi? Tuo on 6-7 vuotta vanha masiina eli ei todellakaan mikään ikäloppu.
Kommentit (3)
Mutta voihan tuossa puhdistuskasettissakin olla mätää, koska se on vuodelta 1992 eli täytyypä huomenna käydä ostamassa ihan uusi puhdistuskasetti, jospas ne paskat lähtisi kokonaan pois.
kaupasta saa niitä puhdistuskasetteja (ainakin ennen sai)