Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä pikkulapsen äitinäkin saa

Vierailija
11.06.2013 |

pukeutua seksikkäästi vai pitäisikö pukeutumisen muuttua ja meikkiä vähentää vain koska on tullut äidiksi?Minä pysyttäydyn kyllä tyylissäni, pidän vaatteista ja laittautumisesta.

En minäkään arvostele äitejä jotka kaupungilla kulkevat meikittöminä verkkareissa ja tennareissa koska eivät välttämättä jaksa panostaa ulkonäköönsä.

Katseita keräsin jo raskaana ollessani neuvolassakin kun kävelin sisään normaalivaatteissa enkä ollut etsinyt päälleni niitä tylsiä äitiysvaatteita henkkamaukan äitiysosastolta.

Ja haluan nyt vielä huomauttaa että tyylini ei ole yliampuvaa vaan seuraan muotia,käytän hiustenpidennyksiä/ripsiä ja hoitolaukkuna vaunuissa minulla on merkkilaukku skiphop hirvityksen sijaan.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan ole luopunut tyylistäni vaikka minulla on pieni vauva, laittautuminen ei tosin suju enää yhtä sutjakasti kuin ennen mutta sitä varten varaankin vain sitten enemmän aikaa ja mieheni tietää kuinka tärkeää minulle on näyttää hyvältä ja hänkin osaa sitä arvostaa.

Tässä esimerkki äidistä jonka tyyliä ihailen http://www.olivialehti.fi/strictly-style/

Vierailija
22/34 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksikäs äiti neuvolassa on kyllä oikeasti katsomisen arvoinen! Isot rinnat, komea vatsakumpu ja avara kaula-aukko yhdistettynä minimittaiseen mekkoon ja yli polven ulottuviin saappaisiin - kyllä sitä katsoa sopiikin, koska tuskin olet seksikkäästi pukeutunut, jotta sinua ei huomattaisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vikaa on tennareissa? :p mun tennarit ainakin on ihan vitun makeet.

Vierailija
24/34 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Njuuh, kyllähän minäkin olen jokusen katseen kerännyt pukeutumisella. Olen näin äidiksi tulon jälkeenkin uskollinen tyylilleni. Pidän edelleen korsetteja, todella korkeakorkoisia kenkiä, ns. rimpsuhameita, pitkiä takkeja jne. Ja huom. nämä tosiaan ovat arkivaatteeni. Verkkareita en omista (ylipäänsä minulla on vain kahdet housut, mustat farkut). Lenkkareita en pidä muuta kuin silloin kun menemme esim. luontopolulle. Eli minut voi bongata leikkipuistosta korkkareissa, joissa on 13 sentin korot (ja juu, ne eivät estä leikkimästä lasten kanssa, osaan jopa juosta noiden kanssa ;))

Meikki ja hiukset ovat tietenkin aina ihan viimeisen päälle.

Mutta enpä tosiaan ole muiden pukeutumiseen koskaan kiinnittänyt sen kummemmin huomiota. Se ei vain kiinnosta minua.

Vierailija
25/34 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 22:56"]

Av-mammat saivat juuri sen kuvan minkä halusivat. Täällä kun ei ymmärretä että siististi voi pukeutua ja olla huoliteltu vaikka olisi lapsia ja menisi vain leikkipuistoon.  Ja kommenteideN perusteella av-mammat eivät tiedä mikä on huoliteltu (ei tarkoita korkkareita, täyttä meikkiä, mekkoa, bleiseriö tms. leikkipuistoon, kvg aika monelle suositeltavaa). Enkä ymmärrä miksi niitä äitiysrättejä pitää hankkia? Housut ymmärrän mutta itsellä ainakin paidat yms. mahtuivat loppuun asti päälle ja sopivatkin vielä. Toki eivät kaikki mutta tarpeeksi suuri osa. Ja raskauskilotkin jäivät laitokselle. Ja olen HUOLITELTU, eli vaatteet ovat siistit, yhteensopivat, hiukset puhtaat ja perusmeikki naamassa. Leikkipuistoon mennään farkuissa, tennareissa tai vaikka Soreleissa, takki on ehjä ja sopiva ja muutaman vuoden vanha Peakin / Patagonian takki jne.

[/quote]

AP kertoi olevansa seksikäs! Se on vähän eri asia kuin huoliteltu.

Vierailija
26/34 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 22:56"]vaatteet ovat siistit, yhteensopivat, hiukset puhtaat ja perusmeikki naamassa. Leikkipuistoon mennään farkuissa, tennareissa

[/quote]

Onko tämä sitä, mitä otsikossa seksikkääksi kuvaat?

Jos on, niin varmasti suurin osa äideistä on seksikkäitä eikä sinua erota heistä mikään.

Vierailija
27/34 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 22:52"]

[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 22:39"]

[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 22:36"]

Ei meillä neuvolassa näy mitään henkkamaukkaa äideillä tai lapsilla. Muutama kaltaisesi äiti on eli liian pienet vaatteet, vatsaa kun ei omasta mielestä ole, vaikka synnytys elokuussa. Suurimmalle osalle ne normivaatteet ei vain mahdu päälle, pakko hankkia äitiysmekkoja. Mutta se ei ole tahdon asia.

[/quote]

Muutama kaltaisesi äiti? oletko nähnyt minut pukeutuvan liian pieniin vaatteisiin kyllä nbiitä tyylikkäitä vaatteita löytyy muualtakin kun äitiysvaateosastolta vaikka vatsaa olisikin :) -ap

[/quote]

Äitiysvaateosastoja ei ole ollut kaupoissa enää aikoihin! Muutama rekki ei vielä osastoa tee.

Kirjoitit itse "Katseita keräsin jo raskaana ollessani neuvolassakin kun kävelin sisään normaalivaatteissa enkä ollut etsinyt päälleni niitä tylsiä äitiysvaatteita henkkamaukan äitiysosastolta." Keräsit niitä katseita siksi, että olit normaalivaatteissa. JOko olet hervoton läski, jolle on se ja sama, kasvaako vatsa tai sitten vaatteesi olivat liian pienet. Raskauden aikana kun normaalivaate ei pääsääntöisesti ole sopiva: rinnat kasvavat, vatsa kasvaa jne. Pue sinä normaalivaatetta päälle, me muut valitsemme sopivat.

[/quote]

Olen kokoa 32/34 (xs), raskausaikana ostin vaatteita lähinnä koossa 36(s) ilman että olivat liian pieniä makkarankuoria :D pitää vain osata löytää oikeanmallisia vaatteita kasvavan mahan takia, ja tissit eivät kyllä minulla vaikuttaneet kauheasti vaatteissa, ne kasvoivat kuppikoolla mikä ei vaikuttanut kyllä mitenkään vaatteiden istuvuuteen :) -ap

Vierailija
28/34 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mullakaan ollu äitiysvaatteita kuin yhdet tavalliset farkut, joissa oli se sellainen masutuubi. Käytin normivaatteita ja loppuaikoina alkoi kyllä t-paidat jo nouseen aika korkeelle. Onneks oli talvi niin sai helman piiloon neuleilla... Ja mua ei kiinnosta muoti, eikä muiden pukeutuminen. Ja ihan sama, vaikka joku olisi puistossa iltapuvussa. Mä en oo vaan vastuussa jos mun lapset juoksee sen nelimetrisen laahuksen päältä.

Vierailija
29/34 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten raskausmahasi mahtui tavallisiin vaatteisiisi? Mielelläni olisin käyttänyt omia vaatteita, mutta minulla ei ole niin säkkimäisiä vaatteita, että iso vauvamaha olisi kummallakaan kerralla niihin mahtunut.

[/quote]

Jep, mäkin olisin käyttänyt omia vaatteita raskausaikoina, mutta kun en ole niin iso, että näyttäisin aina siltä, että olen raskaana. Omat vaatteeni ovat s-m väliltä, joten ei tosiaan mahtuneet, kun maha kasvoi. Se on hienoa, että ap voi pukeutua aina samoihin vaatteisiin, mutta kun meillä muilla ei välttämättä se koko normaalisti ole niin iso, että tavalliset vaatteet päälle mahtuvat! Minä metsästin kivoja vaatteita l-xl koossa, kun maha kasvoi. Ihanaa, kun nyt mahtuu taas omiin s-m kokoisiin vaatteisiin!

Vierailija
30/34 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 23:10"]

Ei meillä neuvolassa näy mitään henkkamaukkaa äideillä tai lapsilla. Muutama kaltaisesi äiti on eli liian pienet vaatteet, vatsaa kun ei omasta mielestä ole, vaikka synnytys elokuussa. Suurimmalle osalle ne normivaatteet ei vain mahdu päälle, pakko hankkia äitiysmekkoja. Mutta se ei ole tahdon asia.

[/quote]

Muutama kaltaisesi äiti? oletko nähnyt minut pukeutuvan liian pieniin vaatteisiin kyllä nbiitä tyylikkäitä vaatteita löytyy muualtakin kun äitiysvaateosastolta vaikka vatsaa olisikin :) -ap

[/quote]

Äitiysvaateosastoja ei ole ollut kaupoissa enää aikoihin! Muutama rekki ei vielä osastoa tee.

Kirjoitit itse "Katseita keräsin jo raskaana ollessani neuvolassakin kun kävelin sisään normaalivaatteissa enkä ollut etsinyt päälleni niitä tylsiä äitiysvaatteita henkkamaukan äitiysosastolta." Keräsit niitä katseita siksi, että olit normaalivaatteissa. JOko olet hervoton läski, jolle on se ja sama, kasvaako vatsa tai sitten vaatteesi olivat liian pienet. Raskauden aikana kun normaalivaate ei pääsääntöisesti ole sopiva: rinnat kasvavat, vatsa kasvaa jne. Pue sinä normaalivaatetta päälle, me muut valitsemme sopivat.

[/quote]

Olen kokoa 32/34 (xs), raskausaikana ostin vaatteita lähinnä koossa 36(s) ilman että olivat liian pieniä makkarankuoria :D pitää vain osata löytää oikeanmallisia vaatteita kasvavan mahan takia, ja tissit eivät kyllä minulla vaikuttaneet kauheasti vaatteissa, ne kasvoivat kuppikoolla mikä ei vaikuttanut kyllä mitenkään vaatteiden istuvuuteen :) -ap

[/quote]

WAU! Vyötärösi kasvoi siis kokonaista 4 cm. Yleensä raskaus on hieman näkyvämpi asia, monella tulee vyötärölle jopa yli 10 cm lisää ympärysmittaa. Kerro vielä, että olet 177 cm pitkä.

Vierailija
31/34 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei puhettakaan, että olisin voinut pitää omia paitojani rv 25 jälkeen! Mahani on ollut jokaista kolmea lasta odottaessani kaikkien mielestä valtava rantapallo. Myös mieheni liian isot xl-vaatteet olivat napakoita vatsan kohdalta. Niinpä ostin muutamia äitiysvaatteita ulkomailta mammakaupoista ja muutamia vaatteita isojen tyttöjen kokoina, odotushousuja oli myös muutamat, omat jouduin viikkaamaan kaappiin aika nopeasti, muistaakseni jo ennen ekaa ultraa.

Raskauskilot sain karistettua nopeasti ja sen jälkeen aloin pukeutumaan normaaliin tapaani, siististi ja järkevästi.

Vierailija
32/34 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 23:17"]

[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 23:10"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

WAU! Vyötärösi kasvoi siis kokonaista 4 cm. Yleensä raskaus on hieman näkyvämpi asia, monella tulee vyötärölle jopa yli 10 cm lisää ympärysmittaa. Kerro vielä, että olet 177 cm pitkä.

[/quote]

Itseasiassa 155cm :) -ap

Vierailija
33/34 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ap:n mielestäsi hiustenpidennykset ovat seksikkäitä. Monen muun mielestä niistä puolestaan tulee mieleen kaikkea ihan muuta... Mutta ei siinä mitään, jos sinulle tulee niistä ns. huoliteltu olo. 

Vierailija
34/34 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei edelleenkään (anteeksi vain) vaikuta mitenkään erikoiselta äidiltä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan