Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä pikkulapsen äitinäkin saa

Vierailija
11.06.2013 |

pukeutua seksikkäästi vai pitäisikö pukeutumisen muuttua ja meikkiä vähentää vain koska on tullut äidiksi?Minä pysyttäydyn kyllä tyylissäni, pidän vaatteista ja laittautumisesta.

En minäkään arvostele äitejä jotka kaupungilla kulkevat meikittöminä verkkareissa ja tennareissa koska eivät välttämättä jaksa panostaa ulkonäköönsä.

Katseita keräsin jo raskaana ollessani neuvolassakin kun kävelin sisään normaalivaatteissa enkä ollut etsinyt päälleni niitä tylsiä äitiysvaatteita henkkamaukan äitiysosastolta.

Ja haluan nyt vielä huomauttaa että tyylini ei ole yliampuvaa vaan seuraan muotia,käytän hiustenpidennyksiä/ripsiä ja hoitolaukkuna vaunuissa minulla on merkkilaukku skiphop hirvityksen sijaan.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa kiviäkin...

Ei mua ainakaan kiinnosta miltä kukakin näyttää ja kaikki äidiksi tulleet kaverini näyttävät äiteinä ihan samalta kun aina ennenkin. Raskaana oli tietty maha iso.

Se että selittää jostain merkkilaukuista niinkuin se olis joku oleellinen tekijä ennen tai jälkeen lasten tekoa menee kyllä yli mun ymmärryksen. Ja se että sen perusteella luokittelee ihmisiä ni on suorastaan typerää :D

Vierailija
2/34 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä seksikkään pukeutumisen sopivuudesta en nyt niin tiedä, se ei ole ollut minun heiniäni ikinä, mutta muuten toki voi pukeutua niin kuin itsestä mukavalle tuntuu. En ole oppinut katsomaan muita ihmisiä pukeutumisen kannalta, toisten pukeutuminen ei vain osu silmiin ellei vaate ole joku ihan katastrofi. Kotoa ihmisten ilmoille lähtiessäni pukeudun niin, että se on tarkoitukseen sopivaa, vaatteet ovat suurinpiirtein puhtaat ja kuosissaan ja samoin puen myös lapseni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
4/34 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointtini tuon merkkilaukun kanssa oli se että esim.ystäväni piti minua hulluna kun halusin änkeä vaipat sun muut niinkin "kalliiseen" laukkuun, en luokitellut sillä ketään :) -ap

Vierailija
5/34 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan kyllä hattua! Itsekin päätin, että korkokenkiä, hameita ja tyylikästä arkipukeutumista en unohda äitiydestä huolimatta. Mitkään meikkiarsenaalit ja merkkilaukut eivät minun pukeutumistyyliini kuulu, mutta ajaton klassinen pukeutuminen kyllä, senkin voi tehdä halvemmalla.

Tajusin tämän aivan vasta, että olen vielä nuori ja hyvännäköinen naisellinen nainen ja minun tulee korostaa sitä, ei peitellä säkkien ja lasten taakse. Joten leikkipuistoonkin voi lähteä hyvännäköisenä.

Vierailija
6/34 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää lähteä leikkipuistoon hyvännäköisenä? Joo asiallisesti pukeutuneena, ehjissä ja puhtaissa vaatteissa. Mut miks hyvännäköisenä ja mitä se tarkoittaa? Jos sattuu olee ruma ni pitääks sit pysyä kotona? Itse ei kiinnosta meikkailla jonnekin puistoon, vaikka siistit ulkoiluvaatteet vedän niskaan, mut ei se nyt ole suoranaisesti hyvännäköistä.

Vierailija
7/34 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, tietenkin saa pysyä tyylissään!! :)

Niin minäkin olen tehnyt. En ole koskaan välittänyt muodista, pukeudun kuten haluan. Korkkarit, yäk. Laukut, juu ei kiitos.

Meikkaan kyllä :) Mutta en ole koskaan laittanut mitä feikkiä itseeni, tarkoitan siis hiustenpidennyksiä ja tekokynsiä, silareita unohtamatta.

Silti koen olevani seksikäs :)

Vierailija
8/34 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on jäänyt täällä lähes maalla asuessa leikkipuistossa käymiset kokonaan pois, kolmen lapseni kanssa ulkoiltiin joko omalla pihalla tai parin naapurin äidin pihalla. Ja näissä ulkoiluissa vaatteet ovat olleet juuri sitä farkku-lenkkari-joku takki -linjaa, siinä samalla kun tuli tehtyä muutakin hyödyllistä, kuten kitkettyä häiritseviä rikkaruohoja, kerättyä maahan pudonneita risuja, haravoitua jne. Ikinä en ole vain nätisti istunut jossakin leikkipuistossa lasteni leikkiessä.

Kauppaan mennessä asuvalinta on ollut vähän mietitympi, tosin koska en omistanut autoa, niin kärräsin nuorinta rattaissa, keskimmäinen seisoi siinä takana laudalla ja vanhin roikkui rattaan kahvassa ja niin kipitimme bussipysäkille 1,5 km. Silläkään reissulla ei korkokenkiä minulla nähty. Masentavaa, eikö? :-)

Vierailija
9/34 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mäkin päätin, mutta mutta.

Olin ajoittain aivan sairaan väsynyt. En mahtunut omiin vaatteisiini kuin vasta vuosi synnytyksen jälkeen ja en halunnut uusia koko vaatekaappia. 

Korkkarit eivät ole kovin kätevät vaunulenkillä tai leikkipuistossa.

Vierailija
10/34 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap hyvä, sun ongelma ei taida olla se, että tyyliäsi arvostellaan, vaan se ettei ketään oikeasti kiinnosta.;) Lapset tehdään nykyään niin vanhoina, että siinä on ehtinyt nähdä yhtä ja tosita tyyliä itsensä ja kanssaihmisten päällä, eikä se nyt vaan herätä mitään suurempia tunteita. Pukeudu aivan rauhassa miten tykkäät, mutta älä masennu jos se ei herätä mitään suurempaa reaktiota.

Vierailija
11/34 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään, joka kulkisi meikittömänä kaupungilla verkkareissa, oli äiti tai ei. Mutta tunnen monta, jotka kulkevat meikittömänä verkkareissa (tai ulkoiluhousuissa)  leikkipuistossa.

Jokainen tyylillään. Itse tykkään pukeutua tilanteen mukaan, enkä sinne leikkipuistoon tosiaan laita uusia korkokenkiäni tai mekkoa. Työ-/kaupunkivaatteet ovat minulla eri kuin hiekkalaatikkovaatteet.

Vierailija
12/34 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän sinuakin kiinnosti sen verran että jaksoit oikein kommentoida :D

Vierailija
13/34 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu, että ap kuvittelee olevansa jotenkin erilainen äiti :)

Vierailija
14/34 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä neuvolassa näy mitään henkkamaukkaa äideillä tai lapsilla. Muutama kaltaisesi äiti on eli liian pienet vaatteet, vatsaa kun ei omasta mielestä ole, vaikka synnytys elokuussa. Suurimmalle osalle ne normivaatteet ei vain mahdu päälle, pakko hankkia äitiysmekkoja. Mutta se ei ole tahdon asia.

Vierailija
15/34 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saivatkohan ihmiset nyt sen kuvan että meikkaan ja pukeudun korkkareihin joka paikkaan ? en tietenkään, jos vaikka lähden koiran kanssa lenkille taikka salille treenaamaan niin naamassani ei ole kyllä meikinmeikkiä mutta panostan kyllä sali/ulkoiluvaatteisiinkin :)

Vierailija
16/34 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten raskausmahasi mahtui tavallisiin vaatteisiisi? Mielelläni olisin käyttänyt omia vaatteita, mutta minulla ei ole niin säkkimäisiä vaatteita, että iso vauvamaha olisi kummallakaan kerralla niihin mahtunut.

Vierailija
17/34 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 22:36"]

Ei meillä neuvolassa näy mitään henkkamaukkaa äideillä tai lapsilla. Muutama kaltaisesi äiti on eli liian pienet vaatteet, vatsaa kun ei omasta mielestä ole, vaikka synnytys elokuussa. Suurimmalle osalle ne normivaatteet ei vain mahdu päälle, pakko hankkia äitiysmekkoja. Mutta se ei ole tahdon asia.

[/quote]

Muutama kaltaisesi äiti? oletko nähnyt minut pukeutuvan liian pieniin vaatteisiin kyllä nbiitä tyylikkäitä vaatteita löytyy muualtakin kun äitiysvaateosastolta vaikka vatsaa olisikin :) -ap

Vierailija
18/34 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saivatkohan ihmiset nyt sen kuvan että meikkaan ja pukeudun korkkareihin joka paikkaan ? en tietenkään, jos vaikka lähden koiran kanssa lenkille taikka salille treenaamaan niin naamassani ei ole kyllä meikinmeikkiä mutta panostan kyllä sali/ulkoiluvaatteisiinkin :)

[/quote]

Kyllä saivat juuri sellaisen kuvan. Mietin, että mahtaa tuntua keljulta, kun korkkarin korko uppoaa sinne leikkipuiston hiekkaan tai hiekkalaatikossa niihin hienoihin kenkiin menee hiekkaa ja kiviä.

Vaatteisiin panostaminen vaatii rahaa, jota kaikilla ei hoitovapaalla ole liiaksi asti. Monet ei halua mieheltä ruinata rahaa, että saisi ostaa muodikkaita ulkoiluvaatteita itselleen leikkipuistoon menemistä varten. Kasvavan lapsen vaatteisiin kun uppoaa siivu.

Mutta pidä toki tyylistä kiinni, ei se keltään ole pois :)

Vierailija
19/34 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2013 klo 22:39"]

[/quote]

Muutama kaltaisesi äiti? oletko nähnyt minut pukeutuvan liian pieniin vaatteisiin kyllä nbiitä tyylikkäitä vaatteita löytyy muualtakin kun äitiysvaateosastolta vaikka vatsaa olisikin :) -ap

[/quote]

Äitiysvaateosastoja ei ole ollut kaupoissa enää aikoihin! Muutama rekki ei vielä osastoa tee.

Kirjoitit itse "Katseita keräsin jo raskaana ollessani neuvolassakin kun kävelin sisään normaalivaatteissa enkä ollut etsinyt päälleni niitä tylsiä äitiysvaatteita henkkamaukan äitiysosastolta." Keräsit niitä katseita siksi, että olit normaalivaatteissa. JOko olet hervoton läski, jolle on se ja sama, kasvaako vatsa tai sitten vaatteesi olivat liian pienet. Raskauden aikana kun normaalivaate ei pääsääntöisesti ole sopiva: rinnat kasvavat, vatsa kasvaa jne. Pue sinä normaalivaatetta päälle, me muut valitsemme sopivat.

Vierailija
20/34 |
11.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av-mammat saivat juuri sen kuvan minkä halusivat. Täällä kun ei ymmärretä että siististi voi pukeutua ja olla huoliteltu vaikka olisi lapsia ja menisi vain leikkipuistoon.  Ja kommenteideN perusteella av-mammat eivät tiedä mikä on huoliteltu (ei tarkoita korkkareita, täyttä meikkiä, mekkoa, bleiseriö tms. leikkipuistoon, kvg aika monelle suositeltavaa). Enkä ymmärrä miksi niitä äitiysrättejä pitää hankkia? Housut ymmärrän mutta itsellä ainakin paidat yms. mahtuivat loppuun asti päälle ja sopivatkin vielä. Toki eivät kaikki mutta tarpeeksi suuri osa. Ja raskauskilotkin jäivät laitokselle. Ja olen HUOLITELTU, eli vaatteet ovat siistit, yhteensopivat, hiukset puhtaat ja perusmeikki naamassa. Leikkipuistoon mennään farkuissa, tennareissa tai vaikka Soreleissa, takki on ehjä ja sopiva ja muutaman vuoden vanha Peakin / Patagonian takki jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän