Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi tuli kaveriltaa itkien kotiin. Oli kutsuttu köyhäksi

Vierailija
10.06.2013 |

Lapseni kaverilla on 5-lapsinen perhe. Asuvat omakotitalossa, jossa on 4 makuuhuonetta, olohuone ja keittiö sekä kodinhoitohuone. (Miksikö tiedän näin hyvin? Olen ollut kutsuttuna tupareissa, joissa talo esiteltiin kaikille)

Lapsen kaveri oli serkkunsa kanssa ruvennut haukkumaan lastani köyhäksi. Lisäksi olivat sanoneet, että kaikki yksinäisten äitien lapset (tarkottivat varmaan yksinhuoltajia, lapsi on ollut niin kaverinsa kuin tämän serkunkin kanssa isänsä luona) ovat valtion elättejä. Kuulemma heidän isänsä maksaa tämän minun lapseni elämisen kokonaan.

Lapsen kaaverilla ei ole omaa huonetta, minun lapsellani on. Lapsellani itse asiassa on kaksi huonetta, kun hänellä on oma huone myös isänsä luona. Lapsellani on harrastuksia (instrumentti, liikunta, taide ja ilmainen partio), jotka exän kanssa yhdessä maksellaan. Lapsen kaverilla ei ole muita harrastuksia kuin sama ilmainen partio, mikä lapsellanikin on. Toki saan yksinhuoltajan lisän lapsilisään, mutta kyllähän 5-henkinen perhe repii paljon enemmän lapsilisiä kuin 2-lapsinen perhe yh-perhe.

Köyhiä ollaan kuulemma myös sen takia, koska meillä on pienempi koti: Molemmilla lapsilla oma huone, minun makuuhuoneeni ja olohuone. Lisäksi kun kaikki rikkaathan asuvat omakotitalossa ja vain köyhät kerrostaloissa.
Meillä on mökki, jossa käydä, tuolla kaverin perheellä ei. (Tämän kaverin äiti toivoo mökkiä, on sen monta kertaa kertonut)

Miten hoitaisit tilanteen? Soittaisitko kaverin äidille?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no totta vtussa soitat.

Vierailija
2/25 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas kas, kokoomuslainen elätti-puhe on tarttunut lapsiinkin. Ällöttävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Absurdeinta oli tuo ap:n tarve todistella monin esimerkein (ja jopa ylpeillen) ettei ole köyhä. Joo, aika hurjaa että lapset puhuu tuollaisista asioita, mutta älä lähde leikkiin mukaan todistelemalla miten hyvin teillä on asiat. Parasta olisi jättää huomiotta koko jutut.

Itse asiassa viestistäsi kumpuaa ajatus, että olet jotenkin parempi kuin tuo toinen perhe, miksi?

Vierailija
4/25 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä antaisi lapseni olla tuollaisen lapsen kanssa. Se olisi loppu. Noi puheet tulee lapsen vanhemmilta.

Vierailija
5/25 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 15:56"]

Absurdeinta oli tuo ap:n tarve todistella monin esimerkein (ja jopa ylpeillen) ettei ole köyhä. Joo, aika hurjaa että lapset puhuu tuollaisista asioita, mutta älä lähde leikkiin mukaan todistelemalla miten hyvin teillä on asiat. Parasta olisi jättää huomiotta koko jutut.

Itse asiassa viestistäsi kumpuaa ajatus, että olet jotenkin parempi kuin tuo toinen perhe, miksi?

[/quote]

Sain saman käsityksen ap:n viestistä.

Lisäksi, tietävätkö nämä lapset mikä on köyhä?

Vierailija
6/25 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvä tavaton sentään.

Opeta lapsellesi, että köyhyys ei ole paha asia. Opeta myös se, että vertailussa toisten kanssa voi aina hävitä. Myös ne rikkaammat, kun arvosteluperuste vaihtuu.

Sitä paitsi se ei ole köyhä, jolla on vähän vaan se, jolta vielä paljon puuttuu. Surullista, että sinä itse yrität kilpailla tuon kaveri perheen kanssa rikkaudessa, vaikka sinun kannattaisi osallistua aivan eri sarjaan.

Vierailija
7/25 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi sanoo köyhäksi niin ei mitään. Peruskiusaamista.

Mutta jos on todella tuollaisella puheella nimitellyt, jota ei edes kaikki aikuiset onneksi osaa, niin on aika selvä mistä on oppinut ja mitä kotona puhutaan. Siinä ei kuule sun soittamiset paljon auta. Tuollainen sivistymättömyys peritään äidinmaidossa.

Vierailija
8/25 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

...joo, soita ja kerro mökistä, omista huoneista, harrastuksista yms. Kyllä tulee lasten välit kuntoon.

Niin ikävää kun se onkin, paras tapa on selittää lapselle, että on eri asumismuotoja, vapaa-ajan vietto tapoja, harrastuksia yms., joiden välillä pitää tehdä valintoja. Kerro, että sinä palkkatyölläsi elätät lapsesi, samalla tavalla, kun tuttavaperheesi elättää omansa. En tiedä vanhako lapsesi on, mutta joskus ymmärtää nämä asiat.

Paska homma, ettei varallisuutta vertaillen asia korjaannu, Hauskaa kesää, AP!

Vierailija
9/25 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 16:06"]

Voi hyvä tavaton sentään.

Opeta lapsellesi, että köyhyys ei ole paha asia. Opeta myös se, että vertailussa toisten kanssa voi aina hävitä. Myös ne rikkaammat, kun arvosteluperuste vaihtuu.

Sitä paitsi se ei ole köyhä, jolla on vähän vaan se, jolta vielä paljon puuttuu. Surullista, että sinä itse yrität kilpailla tuon kaveri perheen kanssa rikkaudessa, vaikka sinun kannattaisi osallistua aivan eri sarjaan.

[/quote]

Mihin sarjaan ap:n kannattaisi osallistua? Ymmärtääkseni on rkkaammassa luokassa kuin tuo kaverin perhe...

Vierailija
10/25 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se kotoa ole perittyä tuollainen puhe, joten mitäpä hyötyä on soittaa vanhemmille...

Vierailija
11/25 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsesi alkoi itkemään? On minunkin lapsilla ollut kavereita joiden ulosanti on ollut jokseenkin törkeää milloin on arvosteltu vaatetta tai muuta. Onneksi mun lapset tietävät oman arvonsa. Ei tuollaisilla kavereilla riitä ystäviä pitkäksi aikaa.

Mutta olen samaa mieltä että kaikenlaisia tukia nauttivat yksinhuoltajaäidit ovat yhteiskunnan loisia. Jos sitten taas et niitä nauti lapsilisän ja yksinhuoltajakorotuksen lisäksi niin voit olla itsestäsi ylpeä. Minä sain tästä sen käsityksen että pilkka osui ja upposi. Jos rahaa on riittävästi niin on varaa nauraa tuollaisille kommenteille. 

Vierailija
12/25 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 16:39"]

Mutta olen samaa mieltä että kaikenlaisia tukia nauttivat yksinhuoltajaäidit ovat yhteiskunnan loisia. [/quote]

Siis mistä näitä mielipiteitä oikein siunaantuu? Huh huh.

Vierailija
13/25 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran pieni poika sanoi meillä että teillä on pieni koti mutta en arvannut sanoa että ei ole yhtään velkaa mutta onko sitä teillä velkaa. (omistusasunto)

Vierailija
14/25 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yh äiti(1 lapsi) ei saa muuta kun lapsilisän ja elatusmaksun ja se ei oo iso.  Ei edes asumistukea, asuu omistusasunnossa.

Vierailija
15/25 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän nuo jutut on ihan aikuisten suusta peräisin sillä eihän lapset osaa tehdä tuollaista hintavertailua asuntojen välillä eikä ymmärrä tukiasioista jne. En lähtisi soittelemaan, vaan ennemminkin ottaisin etäisyyttä tuohon perheeseen. Jos tulisi aiheesta puhetta, niin toistaisin nuo lauseet ja katsoisin noloja ilmeitä.

Kyllähän yleisesti ottaen kt-asujia pidetään köyhempinä, huolimatta siitä että onko velkaa vai ei. Meillä on maksettu asunto ja mökki, mutta silti meitä pidetään vähän köyhempinä kuin niitä joilla on lainarahalla ostettu talo. Minulle riittää se, että tiedän oman perheen talousasiat :) Enkä mene selittämään lapsille tällaisia asioita. Yksi parhaista kavereista on tosi pienituloisen yh:n lapsi eikä se liity heidän kaveruuteensa mitenkään.

Vierailija
16/25 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persujen propaganda-aloitus.

Vierailija
17/25 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hih hih, no for real. aivan kamalia kakaroita,eikä lapsesi kannata olla heidän kanssaa missään tekemisissä.. soittaisin myös lapsen äidille ja hieman noin nätisti näpäyttäisin.. nolahtaisi sekin hhah

Vierailija
18/25 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä sinä näpäyttäisit sitä suunsoittajan äitiä? Minä ainakin antaisin olla. Mitä väliä sillä on mitä joku höntti kakara päästelee suustaan? Paitsi jos iva osui arkaan paikkaan. sanot vaan lapsellesi että tuollaisten kanssa ei tarvitse seurustella, on niitä muitakin kavereita, vai onko?

Vierailija
19/25 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskaakos siinä. 

Varmaan 95% suomalaisista on köyhiä kun oikein silmiin katsotaan.

Opeta lapsellesi, että kaverinsa isä käy joka päivä töissä, jotta saa maksettua pankille, joka omistaa niiden talon ja autot. 

Lapsesi kun möläyttää tuon niin ukko repii perseensä HAHAHAH :D

Vierailija
20/25 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 16:47"]

[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 16:39"]

Mutta olen samaa mieltä että kaikenlaisia tukia nauttivat yksinhuoltajaäidit ovat yhteiskunnan loisia. [/quote]

Siis mistä näitä mielipiteitä oikein siunaantuu? Huh huh.

[/quote]

Voitte olla varmoja että näitä mielipiteitä alkaa kuulumaan hyvään tahtiin ihan lähitulevaisuudessa. En ole koskaan ymmärtänyt miten yksihuoltajana oleminen estää töissäkäymisen. Olen itse kahden lapsen yksinhuoltaja ja käynyt töissä erosta lähtien. On todella kiva katsella ja kuunnella hiekkalaatikolla soss-yksinhuoltajauäitejä jotka miettivät milloin tulee seuraavat tuet ja saisiko lapset isälleen silloin että pääsee baariin. Kyllä sitä makaroonia ja makkaraa jaksaa taas pari viikkoa syödä kun baarista voi kuitenkin hyvällä tuurilla napata jonkun Tapsan viekkuun. Onnee!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän