Tarjoatteko kaksi lämmintä ateriaa alle kouluikäisille lapsillenne?
Mä olen aina ajatellut että se on vakio... Siis en ole edes tajunnut että toisin voi tehdä kunnes törmäsin suurperheen kotiäitiin joka ilmoitti tekevänsä vain yhden lämpimän aterian päivässä lapsilleen, mieluiten jättäisi kuulemma senkin tekemättä. Eivät lapset varmaan nälässä ole, en minä sitä, mutta itsestäni tuntuu niin jotenkin yksinkertaiselta valmistaa sitä ruokaa vaikka sitten niin paljon että siitä riittää ainakin kahdelle aterialle.
Kommentit (31)
[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 18:56"]
Teen kerralla niin paljon ruokaa, että sitä syödään parikin päivää. En näe siinä olevan mitään järkeä, että joka päivä tehdään ruokaa, saatikka sitten vielä kaksi kertaa.
[/quote]
Kysyttiin tarjoatko kaksi lämmintä ateriaa... Vastasit kuitenkin aivan muuhun.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 18:57"]
Kaksi lämmintä ateriaa. Joskus reissussa toisen korvaa lihapiirakka nakeilla tms., mutta kotona ollessa taatusti kaksi lämmintä päivässä. Maistuminen on päivästä kiinni. Välillä syödään molemmilla aterioilla reilusti, välillä taas ei. Ruoka on vaihtelevaa. Jos liharuokaa riittää toiselle aterialle, saatan esim. keittää perunan tilalle pastaa, tai toisinpäin - jotta saadaan vähän "erilaista". Ja salaattia - esim. vihanneksia - tarjolla myös.
[/quote]
Kaksi lämmintä ateriaa ja sen lisäksi aamiainen ja iltapala tarjoillaan joka päivä.
Se vaihtelee. Aina tilanteen ja nälän mukaan.
joo, mutta näin kuumalla se toinen ateria on esim pinaatti/porkkana-lettuja, täytettyä leipää tms kevyempää, ei helteillä maistu.
hyvin huomaa kun on nyt viileämpi päivä, niin lapset on 3h välein kyselemässä ruokaa
Mielestäni lapset tarvii kaksi lämmintä ruokaa kaikissa ikäluokissa. Meillä syödään aamupala, klo 11-12 lämmin ruoka, välipala iltapäivällä, klo 16-17 lämmin ruoka ja illalla iltapala. Välillä lapset syö kolmekin lämmintä ruokaa. Treenaavat ja liikkuvat niin paljon ja ulkoilevat. Kuuma kesäpäivä on poikkeus, mutta sellaisia helteitä on harvoin et meidän lapset ei söis kunnolla. Ja kyseessä 5 v ja 8 v lapset siis.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 19:38"]
Mielestäni lapset tarvii kaksi lämmintä ruokaa kaikissa ikäluokissa. Meillä syödään aamupala, klo 11-12 lämmin ruoka, välipala iltapäivällä, klo 16-17 lämmin ruoka ja illalla iltapala. Välillä lapset syö kolmekin lämmintä ruokaa. Treenaavat ja liikkuvat niin paljon ja ulkoilevat. Kuuma kesäpäivä on poikkeus, mutta sellaisia helteitä on harvoin et meidän lapset ei söis kunnolla. Ja kyseessä 5 v ja 8 v lapset siis.
[/quote]
Olen niin samaa mieltä tämän vastaajan kanssa! Meillä lapset syövät kunnon ruokaa kaksi kertaa päivässä (keittoruokia, laatikkoruokia, paljon vihanneksia, mm. laitan makaronilaatikkoon herne-maissi-paprikapss). Ei syödä koskaan lihapiirakkaa, grillimakkaraa jne. vaan oikeasti ruokaa, jossa on ravintoarvoakin jäljellä. Lisäksi lapset syövät aamu- ja iltapalan sekä välipalan iltapäivällä.Meillä lapset liikkuvat niin paljon, ja ovat kaikki päivät ulkona näin kesällä, joten nälkähän siinä tulee.
Tarjoan 8kk vauvalle kaksi lämmintä ateriaa. Itse olen aina syönyt vain yhden lämpimän aterian, ja törmäsin tähän kahden aterian vaatimukseen vasta joskus jo aikuisiällä. Tosin söin tietysti lapsena koulussa yhden aterian ja kotona toisen, mutta ei sitä koulun ateriaa kai oikein voi laskea. Vapaapäivinä syötiin kotona aina vain kerran lämmin ruoka.
Kieltämättä ahdistaa tämä kahden ruoan tarjoilu. Pitäisi kai jotain eri ruokaa tarjota molemmilla kerroilla, mutta ei aina jaksa. Tarjoan sitten usein samaa.
Kyllä, kaksi lämmintä ateriaa. Pyrin itsekin syömään samoin, jottei tule pupellettua leipää ja pullaa nälissään.
Ei me syömme aina vain yhden lämpimän aterian päivässä. Toimii meillä erinomaisesti.
No ei todellakaan ole kahta ruokaa päivässä. Kiesus. Muutaki tekemistä ku keittiössä kökkiminen tässä elämässä. :)