Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"oottekste seksiny?" kysyi 6v.

Vierailija
08.06.2013 |

Tarkoitti siis minua ja isäänsä. Halusi kuulemma tietää, isolta siskolta oli kuullut miten "seksitään". Menin hämilleni (kysymys tuli pihalla kun olin pyrällä menossa kauppaan ja pysähdyin moikkaamaan lapset) ja sanoin että aikuisten seksielämä ei kuulu lapsille.

Kotona myöhemmin 6v tahtoi tietää voiko lapsille syntyä vauvoja jos ne "sekstaa", sanoin että ei voi, täytyy olla kuukautiset, mutta että lasten ei kuulu sekstata.

Menikö tää nyt putkeen? Yritin pysyä normaalina mutta kieltämättä kiusaannuin jonkin verran. Teki mieli kysyä miten 8v on selittänyt 6vlle seksi-asiat, oletan että mukana saattoi olla muutama väärinkäsitys, mutta muistelin sellaista neuvoa että lapsen kysymyksiin vastataan mutta ei anneta uutta infoa.

Äh, kertokaa miten olette tyylikkäästi luovineet nämä asiat!

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
08.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuule, ihan hyvin oisit voinu kysyä, että mitä lapsi tietää! Näistäkin asioista voi KESKUSTELLA, sun ei tarvitse pitää mitään luentoa :D

Ja jos et halua joutua lisävaikeuksiin, niin ei kannata esitellä puheessaan uusia juttuja (kuten ehkä kuukautiset), vaan vastata vaan, että "ei voi" ja sitten lisätä, että seksiminen kuuluu muutenkin vaan tarpeeksi vanhoille.

Vierailija
2/15 |
08.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2013 klo 16:44"]

Ja jos et halua joutua lisävaikeuksiin, niin ei kannata esitellä puheessaan uusia juttuja (kuten ehkä kuukautiset)

[/quote]

Missä iässä nuo opetetaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
08.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin joo, huomaan että parannettavaa olisi ollut. Koitin itseasiassa kysyä 8v:ltä että mitä ne ovat jutelleet mutta hän ei halunnut asiasta keskustella. Olisi pitänyt kysyä tältä avomieliseltä 6V:ltä.

Vierailija
4/15 |
08.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2013 klo 16:49"]

Ja jos et halua joutua lisävaikeuksiin, niin ei kannata esitellä puheessaan uusia juttuja (kuten ehkä kuukautiset)

[/quote]

[/quote]

No en minä tiedä, sopivan tilaisuuden tullen. Mutta minä olisi ihan neutraalisti kysynyt, että mitä se sisko on kertonut! Tosin minä en menekään kovin helposti hämilleni moisista jutuista :D

2

Vierailija
5/15 |
08.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, meidän lapset tietävät kuukautisista, muistaakseni saunan yhteydessä tullut puheeksi kun mulla on ollut laudeliinassa verta ja olen selittänyt mistä siinä kyse.

Näillä on ihmeen tarkat silmät (ja korvat), lapsilla!

Vierailija
6/15 |
08.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika 11v. tuli koulusta kotiin ja avasin ulko-oven niin poika kysyi vieläkö sun pyllystä tulee verta. Pojalla lievä kehitysvamma. Toivottavasti naapurit ei ollut pihalla. Kuopus kysyi ollaanko me pyöritty iskän kanssa lattialla. Vastasin et kai me joskus ollaan. Pitää olla varovainen vastauksissa.

Vierailija
7/15 |
08.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olisin kysynyt, mitä lapsi opitulla termillä tarkoittaa, ja miten on asian ymmärtänyt.   Ihan kauheesti en lähtis 6-vuotiaalle yksityiskohdista puhumaan, enkä välttämättä väärinkäsityksiäkään korjaamaan.

Vierailija
8/15 |
08.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olisin kysynyt, mitä lapsi opitulla termillä tarkoittaa, ja miten on asian ymmärtänyt.   Ihan kauheesti en lähtis 6-vuotiaalle yksityiskohdista puhumaan, enkä välttämättä väärinkäsityksiäkään korjaamaan.

Vierailija
9/15 |
08.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut koittaa saada ap:n kimpaantumaan, kun moittivat ap:n vastauksia:)

Joo, varmasti voi aina vastata fiksummin moniinkin kysymyksiin, kun saa jälkikäteen ajankanssa niitä pohtia, mutta ei ap mitenkään mokannut! Itse olisin varmaan kysynyt, että se 6v siitä seksimisestä tietää ihan mielenkiinnosta, muutoin varmaan vähän ap:n linjoilla vastausten suhteen. 

Vierailija
10/15 |
08.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et hoitanut ihan oikein.

Olisit sanonut, että lasten hankintaan tarvitaan sitä seksimistä. Ei sitä sen enempää olisi tarvinnut kertoa.

Vierailija
11/15 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

:DDZ

Vierailija
12/15 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:DDZ

Päätit nostaa 8 vuotta vanhan porvoolaisen, koska...?

Vierailija
13/15 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun olin 8 tai 9, niin isommat alakoululaiset kertoivat meille miten tullaan raskaaksi. Kun poika ja tyttö suutelevat keskenään, miehen mahasta nousee ylös siemen, menee suun kautta tytön suuhun, tyttö nielaisee sen, ja tulee raskaaksi.

Että näin.

Vierailija
14/15 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kun olin 8 tai 9, niin isommat alakoululaiset kertoivat meille miten tullaan raskaaksi. Kun poika ja tyttö suutelevat keskenään, miehen mahasta nousee ylös siemen, menee suun kautta tytön suuhun, tyttö nielaisee sen, ja tulee raskaaksi.

Että näin.

Aha, menin vanhaan. :P Yritän samalla keskittyä töissä palaveriin, olkoon se tekosyyni.

Vierailija
15/15 |
20.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä sääntö on, että opeta ennen kuin kaverit ja netti ehtivät.

Oikeastaan, sen lapsen käsityskyvyn riittäessä, mitä aiemmin sen parempi. Sitä luonnollisempia ja neutraalimpia niistä asioista tulee. Silloin tapahtuu paradoksaalisesti juuri se, mikä hyssyttelijävanhempien taktiikalla epäonnistuu: seksiin liittyvät asiat eivät ala kiinnostaa pitkään aikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan