Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä nimestä Solveig?

Vierailija
08.06.2013 |

,,,

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
08.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana nimi - ihana!
Minulla on ruotskielisiä ystäviä ja siellä on yksi vanha rouva, jonka nimi on juuri Solveig. Ja minulla tulee mieleen nimestä aina ihanaa, pehmeyttä, ystävällisyyttä ja hymyä.
Hyvä nimi.

Vierailija
2/8 |
08.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee mieleen joku viikinkisaaga ja vanha nainen jolla on pitkät harmaat hiukset ja viisaat silmät. :) En tiedä ketään tuonnimistä joten varsinaisia oikeita henkilöassosiaatioita ei tule.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
08.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella kaunis nimi. Ihana Solveigin laulu alkaa aina soida päässäni, kun kuulen sen.

Vierailija
4/8 |
08.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverini nimi on Solveig:) Tulee hyvät fiilikset tuosta nimestä siitä syystä, että työkaverini on aivan huipputyyppi :)

Vierailija
5/8 |
08.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kuka istui heinällä, seinällä

pienen pieni Solveig

Keiju keltainen luki paperistaan

kutsua keijukaisten kuninkaan mahtavan

-kuulkaa kaikki haltijat , vartijat 

talvikausi alkaa"

Olen lapsena (80-luvun alussa) kuunnellut tällaista laulua kasetilta, ja Solveigista tulee siis aina mieleen keiju :) Mutta on kyllä kaunis nimi. Ihana.

Vierailija
6/8 |
08.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva nimi. Poikani päiväkotiryhmässä oli pienten puolella tuon niminen hoitaja. Poikani ei osannut lausua silloin nimeä ja kutsui nimellä "suikkii" ;-)

Vierailija
7/8 |
08.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääntäminen ja oikeinkirjoitus. Kaikki suomalaiset ääntävät tuon väärin aluksi. Muuten ok.  

Vierailija
8/8 |
08.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana nimi :) varsinkin, jos on sukujuuria Ruotsiin tai Norjaan, tai on suomenruotsalainen. Jos sukunimi on joku perinteinen suomalainen Möttönen, en tosin laittaisi kutsumanimeksi vaan toiseksi tai kolmanneksi etunimeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän