Mikä kellonaika on sopiva mennä kyläilemään (sis. viestin)???
Onko esim. puoli kymmenen sopiva aika mennä kylään perheeseen, jossa ei ole pieniä lapsia vai pitäisikö soittaa ja sopia asia ensin (jos on sovittu että jossain vaiheessa päivää kyläillään)? Mikä kellonaika on sellainen, ettei tarvitse erikseen varmistaa, sopiiko jo tulla?
Onko epäkohteliasta mennä vaan puoli kymmenen aikaan soittamatta?
Kommentit (13)
Eli jos meille on joku tulossa, ehdotan aikaa (siis summittaistakin). Jos itse olen menossa kutsuttuna ja aikaa ei mainita, sitten kysyn osviittaa kyllä oma-aloitteisestikin.
Tämähän riippuu ihan perheestä. Minkälainen päivärytmi perheessä on. Meille käy hyvin että tullaan aamulla vaikka klo 8. Illalla taas toinen juttu, ennen klo 20 on kyllä tultava. Näin meillä!
Oltais täällä ihan tättärää vasta heränneinä. Joten ei kiitos vieraita aamulla siihen aikaan. Eikä ilmoittamatta tulla muutenkaan! Pitää nyt ihmisillä jotain tapoja olla. En mä ainakaan mene minnekään ilman että ilmoitan siitä etukäteen ja kysyn sopiiko tulla.
Harvemmin vaan kotona ollaan, mutta tervetuloa kuitenkin. :)
Päivä pielessä, jos ei oo menossa jo aamulla klo 9:30.
Yleensä vielä lähtiessä rimpautan, että nyt ollaan tulossa..
Minustakin tämä on perhekohtaista ja pitää sopia vierailijoiden ja isäntäperheen kesken.
On se vähän aikaista tai myöhäistä
meillä ainakin nukutaan jo tuolloin ja vielä tuolloin
mutta aikeeksi jäi, samoin kuin suihku ja meikkaus :/. Oletin ettei kukaan ennen kymmentä tule. Heillä lapsia, meillä ei.
Vaikkei ap:n tutuilla lapsia ollutkaan.
meille tuli vieraita ennen puolta kymmentä aamulla...