Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eivätkö ruskettuneet ihmiset tajua kuinka traagiset...

Vierailija
06.06.2013 |

...seuraukset heidän auringonottoaddiktiollaan on: todennäköinen melanooma ennemmin tai myöhemmin + ihon=ulkonäön raju rapistuminen => 40-vuotiaat ovat usein väh. 60-vuotiaan näköisiä "ryppyläisiä" jos ovat ottaneet joka kesä rusketuksen lapsuudesta/nuoruusvuosista alkaen. Mikä ihme muuten fiksuja ihmisiä oikein vaivaa kun paahtavat itseään rannalla vaikka tietävät että toimivat äärimmäisen typerästi? Itse olen AINA varjossa isolierisen hatun ja pitkähihaisten asusteiden kera (ja silti käytän min. 50-suojakerrointa jos olen ulkona) ja vaikka kuinka muistutan ystäviäni auringonoton kiistattomasta vaarallisuudesta, suurin osa heistä vain nauraa ja jatkaa rannoilla/maauimaloissa/pihoillaan "chillailua" bikineissä tai vähintään lyhythihaisissa paidoissa ja sortseissa: ovat kesän edetessä kyllä "kauniisti päivettyneitä" ja silminnähden reloissa fiiliksissä, mutta maksavat aikanaan tuosta nautiskelustaan raskaimman mahdollisen kautta. Vai mitä?

t. terveyttään ja hipiänsä nuorekkuutta vaaliva fiksu äiskä

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse haluan ainakin pienen rusketuksen kesästä, jotta muistaa syksylläkin auringon paistaneen. Sitä en kuitenkaan tajua, että valkoihoinen on välillä ihan kalpoisen mustan naisen värinen. Menee vähän överiksi.

Vierailija
2/35 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen minäkin ihmetellyt: on aivan kaameata katseltavaa kun ihmiset hankkivat päivetystä iloisina ja autuaan ajattelemattomina: pilaavat tulevaisuutensa. Ohjeeni on: helteellä aina varjoon ja reilusti vaatetta päälle! Itse oleskelen mieluiten helteellä sisätiloissa, en koskaan auringossa, koska haluan elää pitkän elämän. Kieltämättä menettänen jotain eli en tokikaan koe sitä iloa ja riemua, mitä kesällä ulkona ja biitseillä hengailevat ihmiset ilmeisesti kokevat, mutta mieluummin elän säästöliekillä, eli en niin kovin onnellista ja riehakkaan iloista elämää, kunhan saan viettää pitkän elämän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko on luonnon oma D-vitamiinilähde. Nauti siitä.

Vierailija
4/35 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

5D

Vierailija
5/35 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tästäkin asiasta ole jaettu riittävästi tietoa, että jokainen voi sen perusteella tehdä omat valintansa. En usko, että kukaan auringonpalvojakaan olisi tietämätön auringon aiheuttamista riskeistä.

Minäkään en paahda itseäni auringossa, mutta mitäs se minulle kuuluu, jos joku muu niin tekee. En minäkään käy lenkilläkään kolmea kertaa viikossa, vaikka se olisi minulle hyväksi. Ei minulle tarvitse tulla kertomaan, kuinka paljon energisempi olisin parempikuntoisena, kyllä minä sen tiedän.

Vierailija
6/35 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu, koko kesän olen sisätiloissa enkä päästä lapsiakaan ulos kirmaamaan enkä mehujäätelöä nuolemaan, sellainen ilo on 70 vuoden tähtäimellä liian vaarallista. Me olemme sisällä, syömme normaalisti puuroa, perunaa ja luomulihaa sekä leikimme vain kehittäviä leikkejä kuten legoja. Verhot vedän yleensä kiinni, koska auringonvalo häikäisee ikävästi ja voi ilmeisesti aiheuttaa uv-säteilyä ikkunan läpikin heijastuessaan, olen lukenut näin. 

Vierailija
7/35 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä auringosta on kiva nauttia, mutta kohtuudella ja järkevästi, sopivilla kertoimilla. kyllä mä viihdyn varjossa paremmin, on hyvä uskoa hipiäänsä, kun se haluaa varjoa, niin pysyy sitten varjossa. Auringossa on tosin ihan kiva liikkua. on ihan hyvä että ap kuitenkin muistuttaa niistä vaaroista, kun ovat kuitenkin todellisia.

Vierailija
8/35 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy muistaa sanoa tuo aina todella vahvan rusketuksen ottaneelle (kävi paljon etelässä, kesäinen jopa poltti nahkansa useaan otteeseen) 87-vuotiaalle isoisälleni :) Meni sekin pilaamaan elämänsä.

Vierailija
9/35 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän täytyy sanoa, mitä v*ttua sitten. Omahan on ihoni ja elämäni. Jos haluan olla todella ruskettunut kesäisin, sitten olen, kaltaisesi kukkahattu voi haistaa pitkän vitun.

Vierailija
10/35 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän täytyy sanoa, mitä v*ttua sitten. Omahan on ihoni ja elämäni. Jos haluan olla todella ruskettunut kesäisin, sitten olen, kaltaisesi kukkahattu voi haistaa pitkän vitun.

Vierailija
11/35 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 33 v. mies ja aina rannalla puun varjossa. Olen huomiota herättävän kalpea, pidän suurta lierihattua, pitkähihaista paitaa, käytän aurinkorasvaa, jonka suojakerroin 60. Kun yritän saada juttua aikaiseksi mimmien kanssa, he pitävät minua jonain v-tun friikkinä kun huutelen heille sieltä oksien alta/välistä. Sitten he hakeutuvat niiden ruskettuneiden kundien seuraan, jotka touhuavat auringossa estottoman iloisina. Mikä h--vetti naisia vaivaa, kun eivät tajua että me varjoissa lymyilevät kalkkilaivan kapteenit olemme fiksuja kavereita, vaikka meitä moni varmasti pitääkin puskaperversseinä tai vastaavina. Itse en kuitenkaan halua tuhota terveyttäni ja ulkonäköäni sillä, että heittelisin auringon paahteessa frisbiitä tai pelaisin rantalentistä tms., eli olen valintani tehnyt, mutta eivät mimmit tänne puiden oksien varjoihin halua kanssani aurinkoa pakoon. Mikä teitä naisia vaivaa. Olen ihan OK:n näköinen hemmo muuten, mutta siis todella kalpea ja lierihattuni ilmeisesti on aika outo monen silmään, koska ne lierit on kieltämättä aikamoiset.

Vierailija
12/35 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pitkä se pitkä vittu on?

Vierailija
13/35 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihotyyppikin vaikuttaa paljon, sellainen punahiuksinen joka palaa helposti, on suuremmassa vaarassa, kuin sellainen, joka ei koskaan pala. Lisäksi lienee vähän perinnöllistä tuokin?

Vierailija
14/35 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 20:18"]

Olen 33 v. mies ja aina rannalla puun varjossa. Olen huomiota herättävän kalpea, pidän suurta lierihattua, pitkähihaista paitaa, käytän aurinkorasvaa, jonka suojakerroin 60. Kun yritän saada juttua aikaiseksi mimmien kanssa, he pitävät minua jonain v-tun friikkinä kun huutelen heille sieltä oksien alta/välistä. Sitten he hakeutuvat niiden ruskettuneiden kundien seuraan, jotka touhuavat auringossa estottoman iloisina. Mikä h--vetti naisia vaivaa, kun eivät tajua että me varjoissa lymyilevät kalkkilaivan kapteenit olemme fiksuja kavereita, vaikka meitä moni varmasti pitääkin puskaperversseinä tai vastaavina. Itse en kuitenkaan halua tuhota terveyttäni ja ulkonäköäni sillä, että heittelisin auringon paahteessa frisbiitä tai pelaisin rantalentistä tms., eli olen valintani tehnyt, mutta eivät mimmit tänne puiden oksien varjoihin halua kanssani aurinkoa pakoon. Mikä teitä naisia vaivaa. Olen ihan OK:n näköinen hemmo muuten, mutta siis todella kalpea ja lierihattuni ilmeisesti on aika outo monen silmään, koska ne lierit on kieltämättä aikamoiset.

[/quote]

mielestäni paras aurinkosuoja miehellä on puku: alle pitkähihainen kauluspaita ja sitten normaalit puvun housut ja takki. Itse olen ko. vetimissä rannalla ja aurinko ei pääse tekemään tuhojaan yhtään. Jos tulee kuuma, seison varjoisassa puskassa puku päällä. Yritän olla niin huomaamaton että kukaan ei pelästy. Pari kertaa on kuitenkin joku pelästynyt kun olen seissyt siellä puskassa jäykkänä salkku kädessä ja naama vitivalkoisena. Niin, salkku on tärkeä koska siellä mulla on mukana 5 x 1,5 litran vesipullosatsi: en siis todellakaan kärsi nestehukasta. Kravattikin mulla on aina kaulassa noissa rantameiningeissäni, mutta sitä pidän hiukan (mutta vain hiukan) normaalia löysemmällä, vähän niin kuin casual -pohjilta. 

Vierailija
15/35 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska kuulla että on muitakin jotka vaalivat ulkonäköään ja terveyttään samanlaisella pieteetillä! Itse olen 36v kundi enkä poistu kotoani päiväsaikaan lainkaan näin kesällä. En turhaan riskeeraa altistumalla auringolle edes suojavaatteissa, vaan verhot ikkunoissa kökötän täällä pesässäni uv-säteiltä suojassa, terveen kalpeana kuin 1700-luvun kuninkaallinen. Vasta illalla auringon laskettua liihotan vampyyrin lailla lähikauppaan heh. Friikiksi on moni moittinut ja joskus heikkoina hetkinä itsekin olen niin taipunut ajattelemaan, mutta tämä keskustelu taas vahvisti uskoani omaan elämäntapaani. Kiitos! Ja tsemppiä kanssasisarille ja -veljille! Meillä edelläkävijöillä ei aina ole helppoa, mutta melanoomalta ainakin säästymme!

Vierailija
16/35 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ruskettunut/päivettynyt iho on vaan kaunis! :) Rusketun helposti ja nautin olla kesällä ulkona! Tietysti käytän aurinkovoiteita enkä ihan mielelläni mene keskipäivän aurinkoon.

Vierailija
17/35 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 20:28"]

[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 20:18"]

[/quote]

mielestäni paras aurinkosuoja miehellä on puku: alle pitkähihainen kauluspaita ja sitten normaalit puvun housut ja takki. Itse olen ko. vetimissä rannalla ja aurinko ei pääse tekemään tuhojaan yhtään. Jos tulee kuuma, seison varjoisassa puskassa puku päällä. Yritän olla niin huomaamaton että kukaan ei pelästy. Pari kertaa on kuitenkin joku pelästynyt kun olen seissyt siellä puskassa jäykkänä salkku kädessä ja naama vitivalkoisena. Niin, salkku on tärkeä koska siellä mulla on mukana 5 x 1,5 litran vesipullosatsi: en siis todellakaan kärsi nestehukasta. Kravattikin mulla on aina kaulassa noissa rantameiningeissäni, mutta sitä pidän hiukan (mutta vain hiukan) normaalia löysemmällä, vähän niin kuin casual -pohjilta. 

[/quote] Kylla 1800-luvullakin osattiin aurinkoa varoa ja hieno, valkoinen hipia oli kauneusihanne. Mutta miten kavikaan, kaikki kuolivat ja monet viela aika nuorina.

Vierailija
18/35 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, olet paras lierihattuinesi!

sä olet varmaan kuolematon! ja tosi nuoren näköinen, sillä eihän iho rypisty lainkaan, kun on lierihattu päässä.

Vierailija
19/35 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ikiäni nauttinut auringonotosta ja nautin nyt ja tulen nauttimaan!

Olen yli 40 v mutta sekä miehet että naiset luulevat minua kolmekymppiseksi. Eipähän ole kosmetologikaan huomauttanut, että iho olisi huonossa kunnossa eikä se olekaan!

Enemmän säälin niiden ihmisten ihoa, jotka pakkeloivat sentin meikin aamulla ja illalla poistavat pakkelit; kaikki pelkkää kemikaalia!!! Se vanhentaa ihoa selvästi enemmän kuin auringonotto.

T. hyvä iho auringosta mutta ei kemikaaleja iholla

Vierailija
20/35 |
06.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen vanhaan ruskettunut iho kieli köyhyydestä. rikkaat eivät joutuneet pellolle yms ulkohommiin eivätkä täten ruskettuneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi