Vierailija
Poiminta

Tuli tuosta mieleen, kun jonkun anoppi oli laittanyt uuteen uskoon nuo keittiönkaapit :D 

Mulla oli ihan kauhee ex anoppi ( HUOM! EX), kun ekan kerran tapasimme, hän teki harvinaisen selväksi, että hänen poikansa tarvitsee jonkun laihemman  naisen. Ja en ollut edes lihava, vain vähän löllerö, itseasiassa hoikempi kuin anoppi itse.

• ylös 906
  • alas 42

Sivut

Kommentit (999)

Anoppi kertoi puolelle suvusta minun raskaudesta vaikka piti olla yllätys kaikille häävieraille. Kiva kun kaikki jälkikäteen sanoivat " onneksi olkoon, mutta kyllä tiesimme jo, kun tuija niin tohkeissaan meille kertoi!"

• ylös 912
  • alas 26
Sisältö jatkuu mainoksen alla

ex anopista riittäis vaikka kirjan verran kertomista, muutama esimerkki, saadesani keskenmenon anoppi sanoi että kyllä tuo nykyinen lapsimäärä jo riittää. ostin äitienpäivälahjaksi kirjan, jonka palautti n. tunnin kuluttua ja sanoi lukeneensa sen jo

• ylös 693
  • alas 13

mun anoppi on aina ollut kotirouva, sillä ei ole omaa elämää, neuvoo kokajan muita ja arvostelee, on katkera kaikesta ja hyvin negatiivinen, imee virrat hetkessä. onneksi en ole nähnyt häntä 5:n vuoteen. on valitettavaa että emme voi nauttia yhteisistä perhe hetkistä kuten joulusta, onko tuo sitten jonkin asteista mielenvikaisuutta.

• ylös 478
  • alas 15

Appiukkoni osaa olla todella tahditon sanomisissaan ja laukoo mitä sattuu. Lisäksi on aina oikeassa joka asiassa, eikä kuuntele muita. Tämä on monesti tullut koettua. Viimeksi mieheni sukulaisen valmistujaisjuhlissa noin viikko sitten. Olemme saaneet esikoisemme noin puoli vuotta sitten. Appiukko tuli sitten juttusille juhlissa kysyen minulta, että miten se maha noin pömpöttää, onkos jo toinen tulossa. Voi elämän kevät. Vastasimme, että ei nyt vielä, johon appiukko sitten, että eihän meistä voi koskaan tietää kun olemme ennenkin asioita salailleet. Sitten alkoi neuvoa, kuinka tässä vaiheessa olisi jo pitänyt raskauskilot jumpata pois. Just joo... Eipä enää hirveästi kiinnosta hänen seuransa. Mieheni myöhemmin puhelimessa mainitsi tästä isälleen, että ei ole oikein korrektia puhua näin. Ei ollut millänsäkään. Pakko kai häntä on jossain määrin sietää, vaikka alamme olla molemmat todella kyllästyneitä häneen. Haluan kuitenkin että lapsellani on hyvät välit isoisäänsä.

• ylös 660
  • alas 35

Minäkin voisin kirjoittaa kirjan appivanhempieni tempauksista. Aiemmin epäilivät poikansa isyyttä ja vaativat isyystestejä. Sotkeutuvat koko ajan elämäämme. Heidän mielestään meidän pitäisi maton väristä lähtien hyväksyttää ratkaisumme heillä. Kommentoivat pyytämättä joka ikistä asiaa. Olen laittanut välit poikki, koska en jaksa heitä. Vierailevat meillä muutaman kerran vuodessa. Olen aina todella väsynyt näiden vierailuiden jälkeen. Mies vierailee heillä harvakseltaan.

• ylös 525
  • alas 11
Vierailija

mun anoppi on aina ollut kotirouva, sillä ei ole omaa elämää, neuvoo kokajan muita ja arvostelee, on katkera kaikesta ja hyvin negatiivinen, imee virrat hetkessä. onneksi en ole nähnyt häntä 5:n vuoteen. on valitettavaa että emme voi nauttia yhteisistä perhe hetkistä kuten joulusta, onko tuo sitten jonkin asteista mielenvikaisuutta.

Meillä sama. Anoppi on niin negatiivinen ja saa itkut jos vähänkin kommentoi takaisin päin. Itse saa kyllä vertailla minua miehen exään jne. Lopuksi aina sanoo "älä sitten kerro 'Pekalle' " eli miehelleni, kun on vähän avautunut. Tuo "imee virrat hetkessä" kuvaa todella hyvin tilannetta. Raskas ihminen kaikin puolin. Ollut myöskin aina kotirouvana ennen eroaan, joten ei ole mitään omaa, kun ei ole edes miestä jota hyysätä saati koulutusta tai työhistoriaa, jonka kautta olisi joskus saanut jotain sisältöä elämäänsä aikanaan.

Pelottaa jo ihan mitä tehdään kun esikoisemme ristiäiset ovat ulossa ja anoppi asuu toisella paikkakunnalla ja varmasti änkeää meille ties miten pitkäksi aikaa. Ja jos häntä ei passata, vaikka olisi viisi vastasyntynyttä vauvaa sylissä, niin eiköhän se menee valittamaan huonosta miniästä koko suvulle. Kiva siinä sitten yrittää olla iloisella tuulella, kun omat hormonit varmasti vähän heittää muutenkin. Ou jee.

• ylös 445
  • alas 16

Mistä ihmiset oikein repii näitä anoppeja ja appia, tai ylipäätään tällaisia ihmisiä?? Miksi kaikki ihmiset, ketkä minä tapaan, ovat ihan normaaleja ainakin noin suunnilleen?

• ylös 271
  • alas 317
Vierailija

Mistä ihmiset oikein repii näitä anoppeja ja appia, tai ylipäätään tällaisia ihmisiä?? Miksi kaikki ihmiset, ketkä minä tapaan, ovat ihan normaaleja ainakin noin suunnilleen?

Sen kun tietäisi. Yksi miehen täti on periaatteessa ihan mukava ja avulias ihminen, tosin hän on varma mielipiteistään ja mielellään kertookin ne toisille kysymättä. Itse tulen hyvin toimeen hänen kanssaan.

Mutta auta armias, kun on kysessä hänen iltatähtensä. Poika on äitinsä silmäterä vielä nelikymppisenä eikä kukaan ymmärrä hänen poikaansa juuri niin täydellisesti kuin hän. Äiti kohtelee poikaansa kuin pientä lasta, mm. kuorii hänelle perunat pojan käydessä kotonaan. Miniä on hänen mielestään täysin avuton ja ilkeä, kun hän ei tee samoin vaan "pakottaa" miehen hoitamaan lapsiaan ja ottamaan osaa kotihommiin. Ja ihan oikeasti anoppi on miniän ollessa poissa siivonnut kaapit ja heittänyt vaatteita pois. Miniän tavaroita ja vaatteita hän on lupaillut lainaksi tuttavilleen ja heidän lapsilleen. Kerran miniä hämmästyi todella, kun puolitutut ihmiset toivat hänelle lapsensa hoitoon päiväksi, anoppi kun oli asian järjestänyt lupaa kysymättä.

• ylös 737
  • alas 7

Mulla samoja kuin seiskalla, eli kun kolmas lapsemme oli muutaman kuukauden ikäinen niin anoppi pienessä sievässä alkoi kyselemään minulta, että onko hänen poikansa vauvan isä ollenkaan? Vauvan ulkonäössä kun ei ole yhtään heidän tai appiukon suvun piirteitä. Ja että hän miettii näitä perintöasioita tässä. En osannut muuta sanoa kuin että tee testit ja lähdin paikalta. Muita ei siinä silloin ollut lähellä ja tästä aiheesta ei ole sen jälkeen puhuttu. Enää isyydestä ei ole epäselvää varmasti anopinkaan mielestä, mutta vieläkin tuo asia nousee mieleeni. Oikeastiko anoppi uskoi, että jakelin täällä itseäni kaiken maailman postinkantajille ja nuohoojille kun hoidin samalla 2 ja 4 vuotiaita lapsiamme ja pisimmät reissut kotoa suuntautuivat päivällä lasten kanssa kauppaan?

• ylös 776
  • alas 8

uskon että on helpompaa, jos anoppi/appiukko sanoo tai tekee jotain suoraan. Silloin on helpompaa sanoa suorat sanat takaisin. Mutta se vasta inhottavaa onkin, jos toinen haluaa tavoitella omaa etuaan ja toimii kierosti ilman, että itse edes tajuat sitä ihan heti. Siihen on paljon vaikempaa puuttua. 

• ylös 342
  • alas 4
Vierailija

Minun appiukkoni luonteen tietävät kyllä kaikki sukulaiset ja tutut. Jotenkin tässä appiukko-miniä-suhteessa nämä luonteen huonoimmat puolet vielä korostuvat. Olen tullut siihen tulokseen että appiukkoni on eronneena ja yksin jääneenä niin katkera ettei osaa iloita poikansa perheen puolesta kun meillä menee hyvin... Pitää tulla sitten pätemään ja keksimään epäkohtia. Tiedä häntä. Sen rajan ainakin pidän ettei tule meille kotia viisastelemaan liika tai haukkumaan. Silloin saa kyllä lähteä. Muuten jutut menee suunnilleen yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos.

t.7

• ylös 207
  • alas 4

Kun saatiin esikoinen, appivanhemmat tulivat sairaalaan katsomaan vauvaa. Oltiin perhehuoneessa, josta innostuneena appiukko tokaisi, että nythän teillä on hyvä tilaisuus tehdä toinen heti perään. Sen jälkeenkin katsoi asiakseen huomauttaa usein sekä siitä, että voisin olla pian taas raskaana että siitä minkälaisella vauhdilla raskauskilot ja pömppömaha lähtivät tai olivat lähtemättä.

• ylös 396
  • alas 7

Anoppini on mm. uhkaillut poliiseilla, haukkunut minut pystyyn ja kertonut raskaudestani muille vaikka kielsin. Mielestäni olen ihan tavallinen, täyspäinen ihminen- mutta anoppi kohtelee minua tavalla, joka muistuttaa jotain reality-sarjaa...huhheijaa.

Tällä hetkellä anoppi elää toista nuoruuttaan ja postailee kaljapullon kuvia Facebookkiin.

• ylös 480
  • alas 2

Mun anoppi ei halua, että hankimme lapsia. Harmi vaan että olin raskaana kun hän tämän ilmoitti ja kun lapsen synnyttyä kerroin hänelle että aion hankkia toisinkin niin haukkui minut maanrakoon.

• ylös 401
  • alas 6

Katsottiin tv:tä, minä neuloin samalla. Yhtäkkiä anoppi ponkaisi pystyyn ja alkoi sännätä minua kohti karjuen: "Nyt helvettiin paska akka." ja pojalle. "Vie heti se paska akka ulos." Tätä karjui monta kertaa. Pakenin eteiseen ja mies piti kaikin voimin ovea kiinni, ettei anoppi päässyt kimppuun. Minä katsoin suu auki ja mies sanoi: "Mene nyt vaan, ettei se tule." Menin kadulle ja mies tuli perässä. Ajettiin sitten mun sukulaisille yöksi.

• ylös 668
  • alas 24
Vierailija

Katsottiin tv:tä, minä neuloin samalla. Yhtäkkiä anoppi ponkaisi pystyyn ja alkoi sännätä minua kohti karjuen: "Nyt helvettiin paska akka." ja pojalle. "Vie heti se paska akka ulos." Tätä karjui monta kertaa. Pakenin eteiseen ja mies piti kaikin voimin ovea kiinni, ettei anoppi päässyt kimppuun. Minä katsoin suu auki ja mies sanoi: "Mene nyt vaan, ettei se tule." Menin kadulle ja mies tuli perässä. Ajettiin sitten mun sukulaisille yöksi.

Jokin muistisairaus? Vaikuttaisi siltä. Yrittäkää saada lääkäriin.

• ylös 949
  • alas 5

Mun anoppi ( valitettavasti nykyinen )  ilmoitti ekana päivänä kun mieheni esitteli minut niille, että minun kanssaan hänen poikansa on ainakaan mitään tulevaisuutta alkaa rakentaa. Ja varsinkaan lapsia näillä geeneillä... ei ei ei... No, tässä sitä nyt ollaan 15 vuoden ja 3 lapsen jälkeen. Välimme on ihan ok... välillä mietin että miten helvetissä oon naimisissa tollasen ukon kanssa jolla on tollanen äiti. Välillä mietin, miten kumminkin niin ihanalla miehellä voi olla niin veemäinen äiti..

• ylös 501
  • alas 4
Vierailija
Vierailija

Jokin muistisairaus? Vaikuttaisi siltä. Yrittäkää saada lääkäriin.

Ei se mikään muistisairaus ollut.

• ylös 136
  • alas 18

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.