Miksi olet matalastikoulutettu?
Kouluttautuminen on Suomessa ilmaista. Mikset käytä oikeuttasi kouluttautua?
Kommentit (146)
Kylllä se varmaan kotioloista lähtee. 3 vuotiaana kun opin vähän jo ymmärtämäään todelisuuutta niin näin edessäni kuinka vanhempani riiitelivät jatkuvasti. Ei ollut selkeää järjestystä ja kuria. Sillloin ei synny selkeää hahmotuskykyä elämääään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kirjoitat matalasti koulutettu yhteen?
Miksi yrität kiertää kysymykseni? Jäikö koulut käymättä?
Koska en lukion jälkeen päässyt ammattikorkeaan ekalla sisään, piti toteuttaa plan b ja mennä töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska kysymyksesi ei koske minua. Minun kysymykseni sen sijaan koskee sinua, joten vastaapa.
Vierailija kirjoitti:
Kylllä se varmaan kotioloista lähtee. 3 vuotiaana kun opin vähän jo ymmärtämäään todelisuuutta niin näin edessäni kuinka vanhempani riiitelivät jatkuvasti. Ei ollut selkeää järjestystä ja kuria. Sillloin ei synny selkeää hahmotuskykyä elämääään.
Minunkin vanhemmat riitelivät paljon ja lapsena vietin kotona aikaa yksin niin paljon, että nykypäivänä se laskettaisiin varmaan heitteillejätöksi varsinkin kun oleskelin yksin jo alle kouluikäisenä. Se ei siltikään estänyt minua kouluttautumasta.
Samaa minäkin ihmettelin. Kyllä oma äidinkieli pitää osata, vaikka olisi korkeasti tai matalasti koulutettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska kysymyksesi ei koske minua. Minun kysymykseni sen sijaan koskee sinua, joten vastaapa.
Minä kirjoitin sen yhteen koska typo ja vauvapalsta missä kieliopilla ei ole muutenkaan merkitystä. Kysymykseni silti taisi mennä ihosi alle kun noin agressiivisesti puutut kirjoitusvirheeseen. Onko tämä elämäsi ensimmäinen kerta kun kohtaat typon?
Vierailija kirjoitti:
Mullla opiskelu oli sellaista hauki on kala-motodea ja tuskiiin edes pysyin rivillä lukiesssani jos luin olllenkaan. Muttta kun ajatus muuttui siiihen että jokaisella systeemilllä on oma toiminta tapansa ja logiiikka niin se etttei sitä ei selvitttäisi niin se jäää silloin vaivaamaaan.
Vierailija kirjoitti:
Samaa minäkin ihmettelin. Kyllä oma äidinkieli pitää osata, vaikka olisi korkeasti tai matalasti koulutettu.
Koska halusin töihin tienaamaan rahaa enkä vuosiksi loisimaan valtion tuilla. Nyt 28-vuotiaana pian 10 vuotta työuraa takana eikä päivääkään työttömänä.
Vierailija kirjoitti:
Koska halusin töihin tienaamaan rahaa enkä vuosiksi loisimaan valtion tuilla. Nyt 28-vuotiaana pian 10 vuotta työuraa takana eikä päivääkään työttömänä.
Hanttihommilla harvemmin pääsee kunnollisille ansioille. Jos sinä olet niitä harvoja jotka siihen pystyy niin hyvät sinulle. Silloin sinun ei tarvitse kouluttautua ellet halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ammattivalittajameininkiä taas. Kouluopintoihin kuuluu myös yhdysssanojen ja sanaliittojen osaaminen...itse asiassa jo peruskoulussa.
Koska olen pragmaattinen ihminen. Siksi olen kaveripiiristäni ainoa, ja työpaikalta niitä harvoja, joilla ei ole kahta yliopistotutkintoa tai väitöskirjaa. Näissä piireissä olen matalasti koulutettu.
Pienessä kyläkoulussa oli huonot opettajat, eikä sen vertaa kiinnostanut itsellä ottaa asioista selvää (siihen aikaan ei ollut nettiä joka kodissa) ja kun pääsi parempaan kouluun, olin jo tippunut kärryiltä. Saman kyläkoulun oppilaista taitaa olla yhteensä 2 yliopiston käynyttä niiltä vuosilta, kun kävin koulua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kirjoitin sen yhteen koska typo ja vauvapalsta missä kieliopilla ei ole muutenkaan merkitystä. Kysymykseni silti taisi mennä ihosi alle kun noin agressiivisesti puutut kirjoitusvirheeseen. Onko tämä elämäsi ensimmäinen kerta kun kohtaat typon?
Kuulostat
Erittäin
Aggressiiviselta
Mistä moinen kiukku?
Joss mä olisiin työnantaja niiin en mietttisi kuinka kauan olet olllut työttömänä vaan enemmmän kiinnostaisi millaisia keinoja ja millaisien ideoiden ja systeeemien kauttta teet mahdollisimman hyvää tulosta. Se on firman toiminta logiiikka.