Viettääkö joku vielä varpajaisia?
Mieheni kertoo innoissaan, kuinka hän on sitten pari päivää hunningolla kun vauva on syntynyt. (Laskettuun aikaan on vielä kuukausia.) Minulle se on ihan sama, ja minulla kun on lapsia ennestään niin tiedän, ettei siinä alkuvaiheessa isän olekaan pakko päivystää vieressä. Sitä vain mietin, että mahtaako miesparka saada seuraa kenestäkään enää nykyaikana? Tuntuu, että isien suurin ongelma on, kun eivät pysty imettämään, ei se, ettei vaimo päästä baanalle. Ettei ukkoparka vain pettyisi pahasti haaveillessaan oikein perusteellisista varpajaisista.
Kommentit (3)
Jos vaimo antaa luvan? Kyllä aikuiset ihmiset saavat ihan itse päättää, mitä tekevät. Lapset ja muut holhouksenalaiset ovat tekemisineen luvan varassa, toiset tekevät valinnat itse ja kantavat seuraukset valinnoistaan. Puolisen turha kiukuttelu ja potkiutuminen eivät ole niitä seurauksia, vaan sen toisen puolison omia valintoja ja yritys kiristää ja ohajailla toisen valintoja.
Jaa a, omassa kaveripiirissäni ei ole ollut minkään sortin varpajaisia enää vuosiin. Lähimmät ystävät ja kaverit ovat sitten tulleet nimiäisiin ja ristiäisiin (ja toki on nähnyt ns. epävirallisissa merkeissä noin muutoinkin ennen noita).
Ja juu, aika kosteaa porukkaa on aina ollut ympärillä (ryypätään heti kun siihen on mahdollisuus) mutta tähän mennessä miehet ovat mieluummin olleet tuoreen äidin ja vauvan seurana sairaalassa niin paljon kuin mahdollista. Osalla on jo useampikin lapsi joten isä on sitten heidän kanssaan kotona.
Kyllähän noita juoppoja on tässä maassa sen verran, että jengille kuppi maistuu jos muija antaa luvan. varpajaiset vaan on yksi kännäyspäivä lisää.