Paavi sanoi Jeesuksen veren sovittaneen ateistit!
Paavi Francis saarna 22.5.2013: Sen sijaan, Herra on luonut meidät Hänen kuvakseen ja kaltaisekseen ja antanut tämän käskyn syvälle meidän sydämiimme: Tee hyvää, älä tee pahaa. Herra on lunastanut meidät kaikki, meidät kaikki, Kristuksen veren kautta: Meidät kaikki, ei vain katolisia. Isä, kaikkiko, myös ateistit? Kyllä myös ateistit, kaikki! Tämä veri tekee meistä ensimmäisen luokan Jumalan lapsia. Me olemme luodut Jumalan kuvankaltaiseen lapseuteen ja Kristuksen veri on lunastanut meidät kaikki! Meillä kaikilla on velvollisuus tehdä hyvää. Kaikille annettu käsky tehdä hyvää on kaunis polku kohti rauhaa. Jos me jokainen teemme oman osuutemme, jos teemme hyvää toisille, jos meidät tavataan tekemästä hyvää niin hitaasti lempeästi pikkuhiljaa me saavutamme kulttuurien kohtaamisen: me tarvitsemme tätä niin kovasti. Meidän tulee tehdä toisillemme hyvää. Mutta isä minä en usko, olen ateisti! Mutta tee hyvää: Me kohtaamme toisemme siellä.
Tosta saarnasta suomennoksia täällä; http://koti.phnet.fi/petripaavola/paavifrancisateistit.html
Kommentit (60)
Mitä sillä on merkitystä, mitä paavi sanoi? Satuja kommentoi kuitenkin, ei mitään "asiaa". Mieli pahoittuu, kun sadun juonesta ollaan eri mieltä? Huvinsa kullakin.
Yksi tulkintamahdollisuus Paavin puheesta:
Roomalaiskirje 2
"14 Pakanakansatkin, joilla ei ole lakia, saattavat luonnostaan tehdä, mitä laki vaatii. Silloin pakanat, vaikkei heillä lakia olekaan, ovat itse itselleen laki.
15 Näin he osoittavat, että lain vaatimus on kirjoitettu heidän sydämeensä. Siitä todistaa heidän omatuntonsakin, kun heidän ajatuksensa syyttävät tai myös puolustavat heitä.
16 Tämä tulee näkyviin sinä päivänä, jona Jumala minun julistamani evankeliumin mukaisesti tuo ihmisten sisimmätkin salaisuudet Kristuksen Jeesuksen tuomittaviksi."
Eli yksi Paavin puheen tulkintamahdollisuus voisi olla se, että hän heittäisi haasteen puolihuumorilla ateistille (vrt. roomalaiskirjeen "pakana") ja kehottaisi heitä tekemään niin paljon ja täydellisesti hyvää, jotta he pääsisivät teoillaan taivaaseen. Paavi kuitenkin samalla tietää, että kukaan ihminen ei ole täydellinen, eikä kykene sitä sydämeen kirjoitettua lakia piirulleen joka sekunti noudattamaan, joten paavi tietää, että ateisti ei sittä tavoin voi pelastua. Hän kuitenkin heittää sellaisen haasteen, koska hän tietää, että moni ateisti haluaa myös profiloitua hyväksi ihmiseksi. Eli sikäli tuon paavin kommentin voisi tulkita piikittelyksi ateisteja kohtaan.
Huomatkaa, että tämä oli vain minun omaa mielikuvitustani. En voi tietää, mitä paavi sydämessään tunsi ja mitä hän oikeasti ajatteli kun hän lausui mitä lausui. Lausahdus joka tapauksessa on tulkittavissa monella eri tavalla.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2013 klo 00:29"]
Lentävä Spagettihirviö ottaa teidät kaikki suuren pastakattilansa kannen alle suojaan, siihen voitte luottaa!
[/quote]
Mitä jos me lähetettäisiin se lentävä spagettihirviö vaikka jonnekin kauas ulkoavaruuteen ja keksittäisiin vaihteeksi joku raflaavampi tyyppi.
t. uskis
[quote author="Vierailija" time="25.05.2013 klo 02:00"]
Yksi tulkintamahdollisuus Paavin puheesta:
Roomalaiskirje 2 "14 Pakanakansatkin, joilla ei ole lakia, saattavat luonnostaan tehdä, mitä laki vaatii. Silloin pakanat, vaikkei heillä lakia olekaan, ovat itse itselleen laki. 15 Näin he osoittavat, että lain vaatimus on kirjoitettu heidän sydämeensä. Siitä todistaa heidän omatuntonsakin, kun heidän ajatuksensa syyttävät tai myös puolustavat heitä. 16 Tämä tulee näkyviin sinä päivänä, jona Jumala minun julistamani evankeliumin mukaisesti tuo ihmisten sisimmätkin salaisuudet Kristuksen Jeesuksen tuomittaviksi." Eli yksi Paavin puheen tulkintamahdollisuus voisi olla se, että hän heittäisi haasteen puolihuumorilla ateistille (vrt. roomalaiskirjeen "pakana") ja kehottaisi heitä tekemään niin paljon ja täydellisesti hyvää, jotta he pääsisivät teoillaan taivaaseen. Paavi kuitenkin samalla tietää, että kukaan ihminen ei ole täydellinen, eikä kykene sitä sydämeen kirjoitettua lakia piirulleen joka sekunti noudattamaan, joten paavi tietää, että ateisti ei sittä tavoin voi pelastua. Hän kuitenkin heittää sellaisen haasteen, koska hän tietää, että moni ateisti haluaa myös profiloitua hyväksi ihmiseksi. Eli sikäli tuon paavin kommentin voisi tulkita piikittelyksi ateisteja kohtaan. Huomatkaa, että tämä oli vain minun omaa mielikuvitustani. En voi tietää, mitä paavi sydämessään tunsi ja mitä hän oikeasti ajatteli kun hän lausui mitä lausui. Lausahdus joka tapauksessa on tulkittavissa monella eri tavalla. [/quote]
Pahoittelen huonoa luettavuutta. Ei tämä tuollaiselta pötköltä näyttänyt ruudulla, kun sen kirjoitin. Yrittäkää silti saada selvää
Täähän on oikein virkistävä paavi. Saavat uskovaiset taas vähästä aikaa teroitella sapeleitaan ja vähän kalistella. Täällä eivät mitkään ateistit pelastu! Jos on joltain meinannut unohtua! Johan se nyt on kumma kun ei raamatun sanaa uskota!
Muistaahan kaikki että paavi on persujen pomon pomo. Eli alkaako soinin alamäki ja esiin kaivellaan jostain joku tosissaan umpihullu
Kopsattu avauksen linkistä. Paavin saarna ja opetus ateistien pelastumisesta Jeesuksen veren kautta on Jumalan pilkkaa sekä Herran Jeesuksen veren ja sovitustyön häpäisemistä ja pilkkaamista. Ateistit eivät usko Herraan Jeesukseen eivätkä Raamattuun ja siksi Herran Jeesuksen veri ei lunasta heitä. Ateistin täytyy tehdä parannus ja hylätä ateismi sekä uskoa Herraan Jeesukseen, että hän voisi pelastua.
Paavin puheen vanhakatoliset (oikeaoppisia katolisia) puolustajat voivat koittaa selitellä, ettei paavi suinkaan tarkoittanut Jeesuksen kuolleen ja sovittaneen ateisteja, vaan että Jumala armo ja pelastus on heitäkin varten, jos he vastaanottavat pelastuksen Kristuksessa.
Edellä oleva puolustelu on turhaa, sillä paavi sanoi aivan selvästi, että Jeesuksen veri sovittaa kaikki myös ateistit. Paavi Francis ei siis sanonut, että Jeesuksen veri sovittaa jos he ottavat vastaan pelastuksen, vaan että Jeesuksen veri on sovittanut ateistit. Paavin "evankeliumi" on väärä evankeliumi ja paha harhaoppi.
Paavin jutut on vastoin Jumalan sanaa. Kumma tyyppi valehtelee minkä kerkeaa,
Paavi puhui täysin vastoin raamatun ilmoitusta. Eksyttäjä paavi.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2013 klo 23:56"]
Voix persutkin päästä taivaaseen? Ei kai sentään!!!
[/quote]
Älä nyt järkyty, mutta jopa kokkarit ja vasemmistolaiset voivat päästä taivaaseen. Eipäs pyörrytä siellä kauhusta, totta se on!
Höpön löpön, sen jälkeen kun kuolee se on yksi hailee mitä tapahtuu! Jokainen uskoo juuri siihen, mikä vähentää kuolemanpelkoa elinaikana, oli se sitten taivas, sielunvaellus tai mikä tahansa.
Ei kun paavi oli sittenkin höpissyt omiaan. Voi voi.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2013 klo 23:46"]
Olen ihmeissäni että uskon asioista syntyy näin asiallista keskustelua, eikä kaikki oo heti pilkkaamassa ja haukkumassa. Oon muutenki havaitsevinani että suomalaisessa yhteiskunnassa on lähiaikoina tapahtunu muutosta mitä tulee kristinuskoon. Uskominen onki ihan jees, jopa trendikäs juttu, Jesse (Jeesus) oliki aika siisti tyyppi, Raamatusta löytyyki hienoja tekstejä jne. Jännä ilmiö.
[/quote]
apua
[quote author="Vierailija" time="26.05.2013 klo 10:51"]
Ei kun paavi oli sittenkin höpissyt omiaan. Voi voi.
[/quote]
voi vittu, raukkis paskajeesus, petti taas
Tainnut paavi käydä vähän kuoripoikia lykkimässä, kun tuollaisia liberaaleja ajatuksia suustaan päästelee.
Eli nyt kaikki katolilaiset voivatkin lopettaa sen vitun uskoon käännytyksen? Eli Afrikkaan Raamattujen tilalle vaikka jotain oikeaa lukemista.
Mitä jos me lähetettäisiin se lentävä spagettihirviö vaikka jonnekin kauas ulkoavaruuteen ja keksittäisiin vaihteeksi joku raflaavampi tyyppi.
t. uskis
Mitäs jos me lähetetään ne jeesukset, jumalat sun muut keijukaiset sinä samalla vaikka jonnekin kauas ulkoavaruuteen ja alettaisiin vaihteeksi ajattelemaan omilla aivoillamme?
t. minä joka uskon vain itseeni
Puuhis ja Henkka käyttää aavella hengailuun enemmän aikaa kuin itse ikäerohullu konsanaan. Jollain sitä on aikaa.
Olen ihmeissäni että uskon asioista syntyy näin asiallista keskustelua, eikä kaikki oo heti pilkkaamassa ja haukkumassa. Oon muutenki havaitsevinani että suomalaisessa yhteiskunnassa on lähiaikoina tapahtunu muutosta mitä tulee kristinuskoon. Uskominen onki ihan jees, jopa trendikäs juttu, Jesse (Jeesus) oliki aika siisti tyyppi, Raamatusta löytyyki hienoja tekstejä jne. Jännä ilmiö.
Voix persutkin päästä taivaaseen? Ei kai sentään!!!
Paavin kirkko on portokirkko antikristuksen yhteisö.
Lentävä Spagettihirviö ottaa teidät kaikki suuren pastakattilansa kannen alle suojaan, siihen voitte luottaa!