Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paavi sanoi Jeesuksen veren sovittaneen ateistit!

Vierailija
24.05.2013 |

Paavi Francis saarna 22.5.2013: Sen sijaan, Herra on luonut meidät Hänen kuvakseen ja kaltaisekseen ja antanut tämän käskyn syvälle meidän sydämiimme: Tee hyvää, älä tee pahaa. Herra on lunastanut meidät kaikki, meidät kaikki, Kristuksen veren kautta: Meidät kaikki, ei vain katolisia. Isä, kaikkiko, myös ateistit? Kyllä myös ateistit, kaikki! Tämä veri tekee meistä ensimmäisen luokan Jumalan lapsia. Me olemme luodut Jumalan kuvankaltaiseen lapseuteen ja Kristuksen veri on lunastanut meidät kaikki! Meillä kaikilla on velvollisuus tehdä hyvää. Kaikille annettu käsky tehdä hyvää on kaunis polku kohti rauhaa. Jos me jokainen teemme oman osuutemme, jos teemme hyvää toisille, jos meidät tavataan tekemästä hyvää niin hitaasti lempeästi pikkuhiljaa me saavutamme kulttuurien kohtaamisen: me tarvitsemme tätä niin kovasti. Meidän tulee tehdä toisillemme hyvää. Mutta isä minä en usko, olen ateisti! Mutta tee hyvää: Me kohtaamme toisemme siellä.

Tosta saarnasta suomennoksia täällä; http://koti.phnet.fi/petripaavola/paavifrancisateistit.html

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mä luen ton Peten puuhasteluista sitten kun se oppii kirjoittamaan. Mikä se on ammatiltaan? Onko käynyt oikeen ammattikoulun apuluokan kirvesmieskurssin vai missä noin taitavaksi kirjoittajaksi oppii :D

Vierailija
22/60 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö on tärkeintä. Kyllä ton ymmärtää ihan hyvin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paavi varmastikaan tarkoittanut, että ateistit pelastuvat, vaan että Jeesus kuoli heidänkin puolestaan ja että Jumalan armo on tarjolla heillekin, jos he ottavat sen vastaan=uskovat evankeliumin :)

Vierailija
24/60 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama se mulle luterilaiselle, mitä katolisen kirkon johtaja horisee.

Vierailija
25/60 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan kestä lukea noin surkeeta sepustusta. Eikö teistä kiihkouskiksista oikeesti löydy ketään kirjoitustaitoista? Voisitte tehdä niitä omia raapustuksianne ja joku kirjoittais sitte kaikki puhtaaksi. Sorry, mutta tuommoiset tekstit antaa teistä kaikista melko vähälahjaisen kuvan. Mitä lahkoa tämä Petri edustaa?

Vierailija
26/60 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo ole puhe, joka litteroitu, daa..

Vierailija
27/60 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliskohan tuo kyseinen juippi näitä evankeelisia? Eikös ne ole näitä kaikkein tärähtäneimpiä, "homojen eheyttäjiä"? Taitaa olla tautisempia kuin hellarit...

Vierailija
28/60 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paavi lukee ku piru raamattua. 

Vierailija
29/60 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2013 klo 20:23"]

Ei paavi varmastikaan tarkoittanut, että ateistit pelastuvat, vaan että Jeesus kuoli heidänkin puolestaan ja että Jumalan armo on tarjolla heillekin, jos he ottavat sen vastaan=uskovat evankeliumin :)

[/quote]

Linkissä kumottu tollanen vääristely mitä harjoitat;

Paavi Francis opettaa Jeesuksen veren lunastavan myös ateistit, eli myös ihmiset jotka eivät usko, eivätkä halua uskoa Herraan Jeesukseen ja Raamattuun. Paavin opetus on antikristuksen oppia, sillä kukaan ihminen ei voi pelastua ilman parannuksen tekemistä ja uskoa Herraan Jeesukseen:

Mark 1:15 ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi".

Apt 3:19 Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,

Raamattu opettaa, että Herran Jeesuksen veri lunastaa vain ne ihmiset, jotka uskovat Herraan Jeesukseen ja vaeltavat uskon kuuliaisuudessa Pyhän Hengen voiman avulla:

Room 3:25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit

1 Piet 1:2 ja jotka Isän Jumalan edeltätietämisen mukaan ovat Hengen pyhittämisen kautta valitut Jeesuksen Kristuksen kuuliaisuuteen ja hänen verellänsä vihmottaviksi. Lisääntyköön teille armo ja rauha.

1 Joh 1:7 Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.

Paavin saarna ja opetus ateistien pelastumisesta Jeesuksen veren kautta on Jumalan pilkkaa sekä Herran Jeesuksen veren ja sovitustyön häpäisemistä ja pilkkaamista. Ateistit eivät usko Herraan Jeesukseen eivätkä Raamattuun ja siksi Herran Jeesuksen veri ei lunasta heitä. Ateistin täytyy tehdä parannus ja hylätä ateismi sekä uskoa Herraan Jeesukseen, että hän voisi pelastua.

Paavin puheen vanhakatoliset (oikeaoppisia katolisia) puolustajat voivat koittaa selitellä, ettei paavi suinkaan tarkoittanut Jeesuksen kuolleen ja sovittaneen ateisteja, vaan että Jumala armo ja pelastus on heitäkin varten, jos he vastaanottavat pelastuksen Kristuksessa.

Edellä oleva puolustelu on turhaa, sillä paavi sanoi aivan selvästi, että Jeesuksen veri sovittaa kaikki myös ateistit. Paavi Francis ei siis sanonut, että Jeesuksen veri sovittaa jos he ottavat vastaan pelastuksen, vaan että Jeesuksen veri on sovittanut ateistit. Paavin "evankeliumi" on väärä evankeliumi ja paha harhaoppi.

Vierailija
30/60 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en jotenkin mitenkään voi uskoa, että rakastava Isä olisi niin sadistinen, julma ja pikkumainen, ettei päästäisi kaikkia luotujaan luokseen taivaaseen siinä vaiheessa kun kuolo täältä korjaa. Jos jokainen sielu on hänelle yhtä tärkeä ja rakas, ja hän on kaikkivoipa, niin miksi - oi miksi - haluaisi syöstä ketään helvetin tuleen kärventymään? Ihminen on elänyt hyvän elämän, rakastanut lähimmäistään ja ollut ahkera ja oikeudenmukainen , muttei uskovainen (joksi ei edes pääse kuin Jumalan armosta, reilua?), niin sinne vaan helvettiin mokoma, kun ei ole Jeesuksen sovitusveressä syntejä pois pyyhitty? 

Paavin puheissa on järkeä. Sellaiseen hyvään Jumalaan minäkin uskon, joka ottaa luokseen kaikki.

Vierailija
31/60 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2013 klo 21:26"]

Minä en jotenkin mitenkään voi uskoa, että rakastava Isä olisi niin sadistinen, julma ja pikkumainen, ettei päästäisi kaikkia luotujaan luokseen taivaaseen siinä vaiheessa kun kuolo täältä korjaa. Jos jokainen sielu on hänelle yhtä tärkeä ja rakas, ja hän on kaikkivoipa, niin miksi - oi miksi - haluaisi syöstä ketään helvetin tuleen kärventymään? Ihminen on elänyt hyvän elämän, rakastanut lähimmäistään ja ollut ahkera ja oikeudenmukainen , muttei uskovainen (joksi ei edes pääse kuin Jumalan armosta, reilua?), niin sinne vaan helvettiin mokoma, kun ei ole Jeesuksen sovitusveressä syntejä pois pyyhitty? 

Paavin puheissa on järkeä. Sellaiseen hyvään Jumalaan minäkin uskon, joka ottaa luokseen kaikki.

[/quote]

Paavi puhuu synnin korvasyyhyyn!

Vierailija
32/60 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Minäkin haluaisin uskoa ettei helvettiä ole olemassa, mutten uskalla ottaa sitä riskiä. Kun miettii vaakakupissa, että mitä menetän, jos uskon, ja mitä voin menettää, jos en usko, niin valinta on helppo. Vain Jeesus pelastaa! Sitten on myöhäistä katua kun vaikkapa kuolee äkillisesti ja herää tuonelassa. Katoliset uskovat että tuonelasta voi vielä päästä taivaaseen ( ainakin minä olen tässä käsityksessä, korjatkaa jos olen väärässä) mutta protestanteilla näkemys, että jos uuden liiton aikana ei usko Jeesukseen, niin joutuu kadotukseen ja tuomiopäivänä sieltä helvettiin. 

Vierailija
33/60 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2013 klo 21:42"]

[/quote]

Minäkin haluaisin uskoa ettei helvettiä ole olemassa, mutten uskalla ottaa sitä riskiä. Kun miettii vaakakupissa, että mitä menetän, jos uskon, ja mitä voin menettää, jos en usko, niin valinta on helppo. Vain Jeesus pelastaa! Sitten on myöhäistä katua kun vaikkapa kuolee äkillisesti ja herää tuonelassa. Katoliset uskovat että tuonelasta voi vielä päästä taivaaseen ( ainakin minä olen tässä käsityksessä, korjatkaa jos olen väärässä) mutta protestanteilla näkemys, että jos uuden liiton aikana ei usko Jeesukseen, niin joutuu kadotukseen ja tuomiopäivänä sieltä helvettiin. 

[/quote]

No mutta sä olet sillä lailla onnellisessa asemassa, että sinä uskot. Eihän se uskominen vaadi sinulta mitään, se on vain positiivista. Mutta esim minä olen etsinyt Jumalaa ja halunnut uskoa YLI 15 VUOTTA, mutta en vaan usko. Mun puolesta on rukoiltu, olen itse rukoillut jne, mutta se pyhähenki vaan ei ole koskettanut minua.  Siispä uskon armolliseen Jumalaa jolle kelpaan tällaisena, mitä muutakaan enää voin?!

Vierailija
34/60 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paavi eksyttää ihmisiä väärillä puheillaan. Lue raamattua nii löydät totuuden. 

Vierailija
35/60 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2013 klo 21:49"]

[quote author="Vierailija" time="24.05.2013 klo 21:42"]

[/quote]

[/quote]

No mutta sä olet sillä lailla onnellisessa asemassa, että sinä uskot. Eihän se uskominen vaadi sinulta mitään, se on vain positiivista. Mutta esim minä olen etsinyt Jumalaa ja halunnut uskoa YLI 15 VUOTTA, mutta en vaan usko. Mun puolesta on rukoiltu, olen itse rukoillut jne, mutta se pyhähenki vaan ei ole koskettanut minua.  Siispä uskon armolliseen Jumalaa jolle kelpaan tällaisena, mitä muutakaan enää voin?!

[/quote]

Jos haluat uskoa, olet rukoillut jne. niin mitä sinulta puuttuu? Millaista Pyhän Hengen kosketusta odotat? Ei usko ole mikään "tunne", vaan mielestäni tahdon asia ja valinta tietyssä mielessä (mitenkään väheksymättä sitä, että Jumala sen saa ihmisessä aikaan). Epäily on osa myös uskovan elämää, 100% varmuutta ei läheskään kaikilla ole ainakaan kaiken aikaa.

Vierailija
36/60 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ps. 11=23

Vierailija
37/60 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaakohan tämä, että myös luterilaiset ja muut kerettiläiset pelastuvat? Se olisi jo aika iso myönnytys paavilta :D

Vierailija
38/60 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2013 klo 22:44"]

Tarkoittaakohan tämä, että myös luterilaiset ja muut kerettiläiset pelastuvat? Se olisi jo aika iso myönnytys paavilta :D

[/quote]

Paavi puhuu läpiä päähänsä ja valehtelee raamattua vastaan. 

Vierailija
39/60 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maassa maan tavalla. Ukkoa ja Pekkoa sen olla pitää.

Vierailija
40/60 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paavi taitaa mielistellä koko maailmaa. Selvä antikristuksen merkki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan