Ja taas muuttui miehen vapaapäivä töiksi...
Huokaus. Kirjoitin pari päivää sitten tästä samasta aiheesta, silloin soitto töihin tuli vapaapäivän aamuna, tälle päivälle se tuli eilen. Perjantai ja kaikki :( En taaskaan uskalla luottaa siihen, että huomenna ja sunnuntaina ei käy samoin.
Olenko mä ainoa tällaisessa tilanteessa elävä täällä?
Kommentit (25)
[quote author="Vierailija" time="25.05.2013 klo 17:58"]
[quote author="Vierailija" time="24.05.2013 klo 21:30"]
Samassa veneessä. Mies lähti juuri äsken töihin, tunnin varoitusajalla. Jippiaijee sinne meni se leffailta.. on yrittäjä. Ei tee montaa vuoroa viikossa (kaksi), mutta näitä yllätyksiä aina tupsahtelee. Tähän vielä lisäksi kaikki juoksevat asiat päälle, niin välillä kyllä kaihertaa. Mitään on turha suunnitella etukäteen, aina silloin kuitenkin joku työntekijöistä sairastuu tai sattuu joku vahinko työpaikalla.
[/quote]
Ymmärrän että suunnitelmien peruuntuminen harmittaa, mutta jos miehesi tosiaan tekee vain kaksi vuoroa viikossa, niin teillä varmasti on yhteisiä vapaapäiviäkin kunnolla :)
[/quote]
Minä kyllä ymmärsin, että nuo kaksi vuoroa on niitä työntekijävuoroja. Mutta niiden päälle on kaikki hallinnollinen työ. Eli jos jollain on vaikka linja-autoyritys, niin ajaa kaksi vuoroa viikossa ihan konkreettisesti ratin takana. Muu työaika täyttyy firman paperitöissä, ja firman pystyssä pitämisessä.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2013 klo 17:45"]
Tai mikä on se sesonki, jolloin töihin mennään miten sattuu?
[/quote]
Eiköhän sesonki tarkoita yleensä sitä, että töitä riittää aamusta iltaan tai vaikka vuorokauden ympäri. Matkailualalla kesä ja hiihtoloma ovat sesonkeja. Postissa on joulukuussa sesonkiaika. Lihakauppiaan sesonkiaika on grillikauden keskellä juhannuksesta heinäkuun loppuun.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2013 klo 21:53"]
[/quote]
Eiköhän sesonki tarkoita yleensä sitä, että töitä riittää aamusta iltaan tai vaikka vuorokauden ympäri. Matkailualalla kesä ja hiihtoloma ovat sesonkeja. Postissa on joulukuussa sesonkiaika. Lihakauppiaan sesonkiaika on grillikauden keskellä juhannuksesta heinäkuun loppuun.
[/quote]
Mun miehellä on viime ajat ollut tollanen ns. sesonki...
ap
Meillä mies on vuoroviikot töissä. Eli viikon ulkomailla ja taas viikon kotona Suomessa. Vapaalla viikolla välillä kouluttaa ja hänen on myös vaikea sanoa "Ei" töille. Palkka on hyvä ja meillä käy myös siivooja kerran viikossa kun olen vauvan kanssa aina yksin kotona viikon. Saan kyllä apua omilta vanhemmiltani jos jotain tulee, kuten itse sairastun tms. Mutta yksinäistä on usein ja kiukuttaa välillä jos vapaalla viikolla tulee yllättäviä työmenoja. Pärjäisin ilman siivoojan apua toki mutta miksi ei jos se helpottaa arkea ja olemme hyvin toimeen tulevia. Miehen työn takia jään kotiin pidemmäksi aikaa lapsen kanssa koska oma vuorotyöni käy liian raskaaksi/hankalaksi yhdistää miehen reissutyön takia. Sillä viikolla kun mies on täällä, pidän muutaman vapaan illan viikolla jolloin näen ystäviäni ja käyn ratsastamassa/omissa harrastuksissani ja treenaamassa enemmän.
Mielenkiinnosta nyt kyselen, että millaisissa hommissa nämä henkilöt ovat, jotka joutuvat yllättäen töihin? Täällä kun useampikin on maininnut, että joko itse tai mies joutuu töihin..
Oletteko siis esimiesasemassa ja joudutte aina töihin, jos joku työntekijöistä sairastuu? Eikö esimiehen kuuluisi ensisijaisesta yrittää saada joku vapaalla oleva työntekijä hommiin ja jos ei onnistu, niin vasta sitten mennä itse?
[/quote]
Mun mies, josta täällä valitan, työskentelee monille eri toimeksiantajille ja just miten tahansa lyhyellä varoitusajalla. Töitä on useimmiten tiedossa viikko-pari etukäteen mutta sitten tulee yhteydenottoja että samantien/huomenna/ylihuomenna olisi vielä tarvetta. Alaa en halua kertoa, täällä on kuitenkin kaikki tutut vaikkei kukaan myönnä :D