Onko vapaaehtoistyötä mahdollista saada?
Kommentit (6)
Itse teen vapaaehtoistyötä kriisipuhelinvastaajana, onko paikkakunallasi kriisikeskusta, siellä aina tarvitaan uusia vastaajia, kylläkin 30h tukihenkilökurssi pitää käyda ennen aloittamista.
2
Minä teen vapaaehtoistyötä perhekahvilaohjaajana, ja meillä ainakin on kova tarve vapaaehtoisille. Kaikki innokkaat ovat tervetulleita, oli lapsia tai ei.
Minkälaista vapaaehtoistyötä olet ap etsinyt?
Minäkin haluaisin tehdä jotain, mutta en oikein tiedä mistä lähteä edes etsimään. Toisaalta on oma lehmä ojassa, sillä olen uudessa kaupungissa aika yksinäinen. Toisaalta taas olen ujo ja arka, joten vähän ristiriitaista. Seurakunnilla luulisi jotain olevan, mutta kaikkia ei ehkä sen sortin hommat kiinnosta. Kaikenlaisista tukihenkilöistä on ainakin käsittääkseni pulaa, mutta itse epäilen pärjäisinkö. Jossain määrin kyllä tuntuu, että nuo työt ovat sisäpiiriläisten hommaa ja niihin halutaan mukaan enimmäkseen omia tuttuja, täysin tuntemattoman voi olla vaikea päästä touhuun mukaan.
Mistä olet kysellyt? Mä itse olen HelsinkiMission kautta koulutettu tukihenkilö nuorten puolella. Siellä on tukihenkilöitä kyllä myös vanhuksille ja perheillekin. Ei tuo mitään sisäpiirihommaa ole, ihan kadunvarsilla olevilla mainoksilla hakevat uusia tukihenkilöitä. Julisteissa voi lukea mm. "isona minusta tulee sekakäyttäjä". Moni on varmaan nähnyt.
Oli meillä kyllä soveltuvuushaastattelu ennen koulutusta. Oletko sellaisessa käynyt ja siinä noussut seinä vastaan? Vai et ole vain löytänyt kanavaa tehdä hyväntekeväisyystyötä?
Mitä toi sun lauseesi tarkoittaakaan?
Olisitko itse tekijä vai kohde?