Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverin vaimo ei halua, että miehensä järjestää varpajaiset

Vierailija
24.05.2013 |

Synnytys oli normaali, kaikki meni hyvin.

Miten vuonna 2013 voi Suomessa olla tuollaisia vaimoja?

Kommentit (121)

Vierailija
101/121 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä Jyväskylässä mahtaa tehdä kaikista ihmisistä dokuja? Laitetaanko siellä veteen etanolia?

Vierailija
102/121 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2013 klo 06:09"]

[quote author="Vierailija" time="25.05.2013 klo 01:44"]

[quote author="Vierailija" time="25.05.2013 klo 00:41"]

Ålkää viitsikö demonisoida sitä alkoholia, vaan vaihtakaa miestä jos sille alkoholi on ongelma :)

[/quote]

Tästä voidaan tietysti riidellä maailman tappiin mutta eikö alkoholismi nykyään määritellä sairaudeksi, ja Suomessa vielä varsin yleiseksi?
Ihmisiä ja parisuhteita on monenlaisia, toisilla erinomaisessa jamassa kun toisilla on vaikeita aikoja, mutta eikö voisi ajatella että osa varpajaisista hermostuvista tuoreista äideistä on oikeasti huolissaan miehensä puolesta ja halukkaita välttämään notkahduksia/mokia jos mahdollista? Alkoholismi on hiljalleen kehittyvä ja kausittainen, ja tuore parisuhde voi hyvinkin työntää sen taka-alalle kunnes paineet (esim. vanhemman roolista, perheen elatuksesta tms.) tuovat ongelmat taas pinnalle. Eihän dementiasta kärsivän puolisonkaan odoteta vaihtavan "kelvottomasta" uuteen, vaikka sairauden kehitys voi olla saman tapainen, harvat ryyppyputkessaan rypevään ihastuvat vaan vaikeat ajat tai niihin hitaasti lipsuminen tulevat vasta myöhemmin kun yhteisen elämän ja rakkaan ihmisen puolesta taisteleminen tuntuu jo tärkeältä (vaikka onnistumisen mahdollisuuksista olisikin jo realistinen käsitys).

Luulisi että nimenomaan näitä perheitä/tilanteita ja ymmärrystä niille ilman sen kummempaa demonisointia riittäisi Suomessa pilvin pimein mutta ei (vrt. tämä ketju ja ylen uutinen ja sen kommentointi  http://yle.fi/uutiset/poliisi_juoppokuskina_-_muuttaisitko_poliisin_tehtavia/6657298 )

Tai ehkä ne joita asia todella koskettaa liian läheltä eivät siitä enää palstoilla jaksa vääntää?

[/quote]

No näköjään tässäkin ketjussa on alkoholistien vaimoja kauheasti! Miehet eivät ilmeisesti osaa varpajaisia sivistyneesti ottaa. Ja mammat huutaa yhteen ääneen ettei sellaisia ryyppyjuhlia tarvita.

Siis eihän varpajaiset niinkään ole mitkäät ryyppyjuhlat, juurikin miten tuo yksi laittoi, sikari ja konjakkia lasi kaks. Tai jotakin muuta lasi kaks.

Millaisten miesten kanssa menette tekemään lapsia jos pitää varpajaiset kieltää koska hän tulee pahanhajuisena sairaalaan katsomaan? Eikö miehet osaa sitten lopettaa ajoissa tinttaamista?

Heh, ja tuo lause "eikö voisi ajatella että osa varpajaisista hermostuvista tuoreista äideistä on oikeasti huolissaan miehensä puolesta ja halukkaita välttämään notkahduksia/mokia jos mahdollista?"

Siis siis, sainko oikeasti tästä sellaisen kuvan, että naisen pitäisi huolehtia aikuisesta miehestä ihan kunnolla? Eikös se vauva ole lapsi eikä mies?

[/quote]

Niin...valitettava tosiasia, minkä lähipiiristäni olen huomannut. Ainut mies, jonka tunnen, joka osaa ottaa kohtuudella eikä ikinä ole örveltänyt, on mieheni. Surullista? Mitä suurimmassa määrin ja kertoo siitä, mitä alkoholi tarkoittaa hyvin monelle suomalaiselle miehelle. Ei kaikille, mutta suurimmalle osalle. Kun kerran päästään, niin suht selväjärkistä miestä ei baarista löydä, näin esimerkkinä (vaikka haku ei ole ollut päällä vuosikausiin). Uskovaisten piirissä voi tilanne olla eri, en tiedä...eikä tämä ole mikään universaali totuus, vaan oma subjektiivinen havaintoni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/121 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2013 klo 13:43"]

Ja mikä Jyväskylässä mahtaa tehdä kaikista ihmisistä dokuja? Laitetaanko siellä veteen etanolia?

[/quote]

Tjaa, en osaa sanoa. Olen kyllä saman suuntaista ongelmaa huomannut myös esim. Tampereella ja muuallakin Suomessa. En ole alkoholisti, niin en osaa vastata ;).

Vierailija
104/121 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2013 klo 13:42"]

Eiköhän näissä ns. arvelluttavissa varpajaisissa tarkoiteta nimenomaan niitä, joissa vedetään jäätävät perseet ja aamulla tullaan sitten eukkoa vastaan  karmeassa kanuunassa ja vanha viina löyhkää 5 metrin päähän.

[/quote]

Kyllä viinankäytöstä saa ongelman ja riidan aikaiseksi ilman vauvoja ja varpajaisiksi naamioituja ryyppäjäisiäkin. Jos mies on kova juomaan ennen vauvaa, niin miksipä se siitä muuttuisi lapsen syntymän jälkeenkään, ellei mies itse näe asiaa ongelmana ja halua vähentää tai lopettaa. 

Tässä ketjussa tykätään lytätä kaikki kavereiden kanssa harrastettavat illanvietot ja perheen luota poistumiset, täysin riippumatta siitä, missä kunnossa ukko näistä illanvietoistaan kotiutuu ja onko ollut paljon viinaa ja huoria vaiko ei. Jotkut naiset on vain sellaisia, että soittelevat miestensä perään baariin, koska eivät halua, että mies siellä on.

Ja kai kaikille on selvää, ettei varpajaisia "tarvita", jos on jo useampi lapsi. Se, että jättää juuri sairaalasta palanneen äidin tuoreen vauvan JA isomman tai isompien lasten kanssa yksin mennäkseen itse rilluttelemaan, on minustakin aika ikävä temppu. Äidin sairaalassaolon aikana en taas näe mitään syytä, miksei saisi mennä, kunhan tulee ihmisten kunnossa sitten hakemaan äidin ja vauvan kotiin, kun aika on.

Vierailija
105/121 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2013 klo 13:05"]

[quote author="Vierailija" time="24.05.2013 klo 15:28"]

[quote author="Vierailija" time="24.05.2013 klo 15:15"]

Näistä monista vastauksista kyllä tulee mieleen, että naiset haluavat lapsia miehen kanssa, että saavat kiristyskeinon millä pitää mies tiukasti narussa kiinni ja se itse lapsi on ihan toisarvoinen asia.

Koko elämän pitäisi pysähtyä, kaverit unohtaa, oma itsensä unohtaa, kun lapsi syntyy. Luultavasti nämä samat naiset ovat niitä, jotka eivät sitten kuitenkaan luota miehen kykyyn hoitaa omaa lastaan vaan sulkevat tämän kaiken ulkopuolelle, ovat symbioosissa lapsen kanssa. Ja kun lapsi on pari vuotias, nämä samat naiset ihmettelevät, että miksi mies on etäinen ja miksi miehellä on suhde ja miksi mies lähti.

[/quote]

Mun miehellä ei juuri läheisiä kavereita ole, kaikkiin tapaamisiin tulisi liittyä aina alkoholi ja ryyppääminen, eikä mieheni innostu näistä enää ollenkaan. Saan oikein houkuttelemalla houkutella häntä kanssani edes terassille kerran vuodessa. Onneksi on harrastuksia, joihin ei kuulu alkolla läträäminen, saa mies tavata muitakin kuin minua. En ole koskaan rajoittanut hänen menemisiään, ihan itse on valintansa tehnyt. Jotain kertoo kyllä suomalaisesta alkoholikulttuuristakin se, että jos mies ei vedä perseitä=mies on tossun alla. Onko se niin käsittämätöntä, ettei suomalainen mies ihan omasta vapaasta tahdosta halua vetää viinaa? Ei haluaisi meidän häihinkään mitään alkoholitarjoilua, mutta minä haluan ruokaviinit ja alkumaljan. 

[/quote]

Miksi miehesi kavereina ja muutenkin ympärillänne on pelkkiä alkoholisteja? Asutteko Kyrvätperällä?

[/quote]

Pääkaupunkiseudulla on poliiseilla suurempi osa työstä juoppokuljetuksia joten siellä se sinun Kyrvätperäsi on.

Vierailija
106/121 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten ryyppäämisestä yleensä: Aika monet miehet rauhoittuvat viinan kanssa iän myötä. Isäksi tulemisen ikä vaikuttaa siis myös siihen, miten paljon menojalka vipattaa. Oletettavasti 20-30 -vuotiaalla miehellä kaverit ja menot on vielä aika tärkeitä, varsinkin, jos ne kaverit ei vielä ole aloittaneet lapsentekoa. Päälle kolmekymppisenä yleensä meno vähän rauhoittuu.

Nyt tietty tulee porukka sanomaan, että mun mies on 38 eikä oo yhtään rauhoittunut, tai että ikäloppujen gubbejen kanssako sitä pitäisi lisääntyä, tai että kyllä mun 25-vuotias mies ymmärtää olla pämppäämättä joka viikonloppu. Toki toki, mutta väitän, että aika monella ikä vaikuttaa. 

Vierailija
107/121 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2013 klo 00:32"]

Ei se tarvitse viinaa silloin, kun sen vaimo on juuri synnyttänyt pienen vauvan.

[/quote]

Jos annettaisiin miehen kuitenkin itse arvioida, tarvitseeko hän viinaa vai ei. Kenenkään ei tarvitse ryhtyä miehelleen äidiksi, vaikka sitäkin taipumusta tässä ketjussa on tuotu esiin riittämiin.

Vierailija
108/121 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2013 klo 06:09"]

No näköjään tässäkin ketjussa on alkoholistien vaimoja kauheasti! Miehet eivät ilmeisesti osaa varpajaisia sivistyneesti ottaa. Ja mammat huutaa yhteen ääneen ettei sellaisia ryyppyjuhlia tarvita.

Siis eihän varpajaiset niinkään ole mitkäät ryyppyjuhlat, juurikin miten tuo yksi laittoi, sikari ja konjakkia lasi kaks. Tai jotakin muuta lasi kaks.

Millaisten miesten kanssa menette tekemään lapsia jos pitää varpajaiset kieltää koska hän tulee pahanhajuisena sairaalaan katsomaan? Eikö miehet osaa sitten lopettaa ajoissa tinttaamista?

Heh, ja tuo lause "eikö voisi ajatella että osa varpajaisista hermostuvista tuoreista äideistä on oikeasti huolissaan miehensä puolesta ja halukkaita välttämään notkahduksia/mokia jos mahdollista?"

Siis siis, sainko oikeasti tästä sellaisen kuvan, että naisen pitäisi huolehtia aikuisesta miehestä ihan kunnolla? Eikös se vauva ole lapsi eikä mies?

[/quote]

Tilastollisesti Suomessa käytetään alkoholia riskirajoilla, mutta onnittelut siis heille joilla mitään ongelmia perheessään ei ole.

Ja niin, aikuiset ihmiset tekevät omat valintansa, kuten sen että haluavat pysyä suhteessa joka ei aivan täydellinen ole, tai että haluavat vielä lapsiakin kun niistä pystyvät huolehtimaan, ja hyväksyvät että toinen tekee aina omat valintansa. Ei aikuista ihmistä voi kieltää tai määräillä, yritin nimenomaan ilmaista että hermostuminen joissain tilanteissa on ymmärrettävää, eikä siinä ole kyse kieltämisestä tai huolehtimisesta. Eihän raskaana oleva hormonihuuruissaan ja väsymyksessään hoippuva nainenkaan aina käyttäydy täydellisen aikuismaisesti, pitäisikö miehen silloin lähteä kävelemään ettei joudu toisesta aikuisesta huolehtimaan?

Ehkä vain voisi yleisemmin tunnustaa että alkoholin käyttö on useille ongelma ainakin jossain vaiheessa elämää, niin asiaan voisi yhteiskunnallisestikin pyrkiä vaikuttamaan ilman että kaikki juopoiksi leimattavat heitetään yli laidan "kun ovat tiensä valinneet".

Vierailija
109/121 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marttyyri esittäytyi jo aikaisemmin ja nyt me saatiin ammattitäti linjoille.

Vierailija
110/121 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2013 klo 15:21"]

Marttyyri esittäytyi jo aikaisemmin ja nyt me saatiin ammattitäti linjoille.

[/quote]

Kumpaan kastiin sinä kuulut? Palstapsykologi vai selvänäkijä?

Vierailija
111/121 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Tarkkailija.

Vierailija
112/121 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2013 klo 13:56"]

[quote author="Vierailija" time="25.05.2013 klo 13:05"]

[quote author="Vierailija" time="24.05.2013 klo 15:28"]

[quote author="Vierailija" time="24.05.2013 klo 15:15"]

Näistä monista vastauksista kyllä tulee mieleen, että naiset haluavat lapsia miehen kanssa, että saavat kiristyskeinon millä pitää mies tiukasti narussa kiinni ja se itse lapsi on ihan toisarvoinen asia.

Koko elämän pitäisi pysähtyä, kaverit unohtaa, oma itsensä unohtaa, kun lapsi syntyy. Luultavasti nämä samat naiset ovat niitä, jotka eivät sitten kuitenkaan luota miehen kykyyn hoitaa omaa lastaan vaan sulkevat tämän kaiken ulkopuolelle, ovat symbioosissa lapsen kanssa. Ja kun lapsi on pari vuotias, nämä samat naiset ihmettelevät, että miksi mies on etäinen ja miksi miehellä on suhde ja miksi mies lähti.

[/quote]

Mun miehellä ei juuri läheisiä kavereita ole, kaikkiin tapaamisiin tulisi liittyä aina alkoholi ja ryyppääminen, eikä mieheni innostu näistä enää ollenkaan. Saan oikein houkuttelemalla houkutella häntä kanssani edes terassille kerran vuodessa. Onneksi on harrastuksia, joihin ei kuulu alkolla läträäminen, saa mies tavata muitakin kuin minua. En ole koskaan rajoittanut hänen menemisiään, ihan itse on valintansa tehnyt. Jotain kertoo kyllä suomalaisesta alkoholikulttuuristakin se, että jos mies ei vedä perseitä=mies on tossun alla. Onko se niin käsittämätöntä, ettei suomalainen mies ihan omasta vapaasta tahdosta halua vetää viinaa? Ei haluaisi meidän häihinkään mitään alkoholitarjoilua, mutta minä haluan ruokaviinit ja alkumaljan. 

[/quote]

Miksi miehesi kavereina ja muutenkin ympärillänne on pelkkiä alkoholisteja? Asutteko Kyrvätperällä?

[/quote]

Pääkaupunkiseudulla on poliiseilla suurempi osa työstä juoppokuljetuksia joten siellä se sinun Kyrvätperäsi on.

[/quote]

Noh noh! Eipäs puhuta palturia. Maakuntien kokoon suhteutettuna kun tarkastellaan rattijuopumuksia ja päihderikoksia, Uudenmaan edelle kiilaavat mm. Päijät-Häme, Etelä- ja Pohjois-Savo, Pohjois-Karjala ja Lappi.

Vierailija
113/121 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka juntti järjestää jotain varpajaisia?!?

Vierailija
114/121 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei mies voi kutsua kavereitaan katsomaan vauvaa ja ihastelemaan hänen suuremmoista isyyttään kotiinsa, kun olisi kaikki juhlittavatkin paikalla..? Vai näytteleekö päihteet niin suurta osaa teidän perheellistymisessä, että olisi aivan älytön idea?

Kai te varpajaistenkannattajat saatte jo babyshowereissanne lahjaksi paljon viinaa ja sikareita, että pääsette heti synnytyksen jälkeen ainoalla oikealla tavalla "juhlimaan uuden elämän syntymistä", kuten täällä joku juhlavasti muotoili? :)

Mun mielestä tossa ei ole mitään normaalia tai kannatettavaa. Mies kävi kyllä kavereineen hyvin syömässä ja seuraavana iltana pelaamassa pesäpalloa, kun olin esikoisen kanssa sairaalassa. Mutta varpajaisiksi ei kumpikaan toimintaa mieltänyt, sen verran paska kaiku sanalla jo on, kiitos teidän junttimiestenne :)

Vierailija
115/121 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuisinpa samassa paikassa kuin te liberaalit äidit...

Mulle tultiin vittuilemaan päin naamaa (sekä naiset että miehet) baarissa, kun kerroin kotona olevan viikon ikäisen vauvan. Vaikka samat vittuilijat vain taputtelivat tuoretta isiä selkään, kun kotona odotti 2vrk ikäinen vauva :(

Vierailija
116/121 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan kiellä mieheltäni mitään, eikä hän multa. Meille sattuu olemaan hyvin itsestäänselvää, ettei vauvan syntymää juhlita vetämällä viinaa kaveriporukassa, vaan se on hyvin perhekeskeinen tapahtuma.

Tiettyä huomaavaisuutta ja solidaarisuutta odotan, ei hänkään varmaan ilahtuisi, jos syöksyisin synnäriltä suoraan tyttökavereiden kanssa baariin :)

Vierailija
117/121 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, kun vaimo on kantanut lasta 9kk ja synnyttänyt vauvan, ja on vauvan kanssa lähes 24/7, niin mies voi lähtee vetään pään täyteen ja vaikka pettääkin, kun vaimokin on juuri synnyttänyt, niin siltäkään ei irtoo pariin viikkoon.....

Onneksi oma mies ei halunnut varpajaisia eikä kyllä tuttava perheissä ole varpajaisia ole ollut muutamiin vuosiin.

Vierailija
118/121 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2013 klo 13:35"]

Kyllä sellaisia "pahoja" vaimoja on vuonna 2013 Suomessa aika montakin. Ehkäpä kääntäisinkin kysymyksen niin päin, että miksi vuonna 2013 Suomessa on vielä miehiä, joilla on tarve järjestää ryyppäjäisiä vauvan synnyttyä? Koska siitähän varpajaisissa on kyse, ei niinkään siitä, että päästään syömään piirakkaa, saunomaan ja juttelemaan uudesta vauvasta miesporukalla. Osassa varpajaisista kun ei muisteta koko vauvaa ollenkaan, ei ole edes kuvaa uudesta tulokkaasta näytetty.

[/quote]

Erittäin hyvin sanottu.

Vierailija
119/121 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua huvittaa aina suuresti nämä "se on jokaisen miehen oma asia, ei kuulu vaimolle pätkääkään"-kommentit.

Kyllähän se kuuluu, kun parisuhteessa eletään ja yhdessä on perhe perustettu. Eikö sekään kuulu miehelle, jos vaimo päättää polttaa tupakkaa koko raskausajan tai vaihtaa lukot synnäriltä päästyään, kun mies on vielä viettämässä niitä jokamiehenoikeuksiin lukeutuvia varpajaisiaan?

Toisen teko vaikuttaa koko perheeseen ja vieläpä suuresti niinkin herkässä vaiheessa kuin lapsivuodeaika. Etteköhän mammat jo nouse tälle vuosisadalle ja myönnä, että mies  on tasavertainen vanhempi ja puoliso, ei mikään kaljavapaita kärkkyvä pikkupoika ja että sen mukaista käytöstä on oikeus odottaakin?

Vierailija
120/121 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2013 klo 20:00"]

Miksei mies voi kutsua kavereitaan katsomaan vauvaa ja ihastelemaan hänen suuremmoista isyyttään kotiinsa, kun olisi kaikki juhlittavatkin paikalla..? Vai näytteleekö päihteet niin suurta osaa teidän perheellistymisessä, että olisi aivan älytön idea?

Kai te varpajaistenkannattajat saatte jo babyshowereissanne lahjaksi paljon viinaa ja sikareita, että pääsette heti synnytyksen jälkeen ainoalla oikealla tavalla "juhlimaan uuden elämän syntymistä", kuten täällä joku juhlavasti muotoili? :)

Mun mielestä tossa ei ole mitään normaalia tai kannatettavaa. Mies kävi kyllä kavereineen hyvin syömässä ja seuraavana iltana pelaamassa pesäpalloa, kun olin esikoisen kanssa sairaalassa. Mutta varpajaisiksi ei kumpikaan toimintaa mieltänyt, sen verran paska kaiku sanalla jo on, kiitos teidän junttimiestenne :)

[/quote]

Viinaa, perseet, viinaa, perseet.

Hyvä ihme. Millaisessa daijuporukassa suurin osa suomalaisista elääkään... Kaikkea juhlitaan viinaa kaksin käsin kiskomalla. Tulee elävästi mieleen Turkkiin matkustava tatskajengi, joka ostaa feikkilaukkuja torilta, kärtsää nahkansa hotlan altaalla ja laulaa kaljakaraokea paikallisessa räkälässä.

On ihan oikeasti ihmisiä, jotka osaavat jättää "juhlimisensa" kahteen konjakkiin. Mutta eihän se voi pitää paikkansa, kun mun Nico ja sen kaverit ei tee niin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi