Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Odotan äidilleni lasta.

Vierailija
23.05.2013 |

Äitini sai minut 15-vuotiaana. Olen nyt 26-vuotias, eli äitini on 41v. Biologinen isäni ei ole koskaan kuulunut elämääni. Äiti meni uusiin naimisiin 8 vuotta sitten ja he ovat yrittäneet koko ajan saada oma biologinen lapsi. Tässä ei ole onnistuttu, eivätkä lapsettomuushoidotkaan ole tuottaneet tulosta.

Kahden vuoden pohdinnan jälkeen suostuin siihen, että äitini hedelmöitetty munasolu (miehensä sukusoluilla) kasvaa kohdussani. Luovutan lapsen synnytyksen jälkeen heille. Minulla on kaksi omaa lasta, jotka sain 19- ja 21-vuotiaana.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, se on niin helppoa, alkiot vaan mukaan ja piipahdetaan vaikka Virossa... On halpaa ja vaivatonta ja kukapa ei äidilleen lasta pyöräyttäisi jos tämä niin tahtoo. Harmi ettet oo mun tuttavapiirissä, oisin voinut yhden tilata sulta. Ilmeisesti yks piipahdus per raskaus on riittänyt ja lapset vaan adoptoidaan pois, iisi biisi. Mitä muuten hoidot ulkomailla maksaa?

Vierailija
22/56 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytitkö Suomessa vai Englannissa? Miten vältit sen, ettei sinua merkitty äidiksi? Onko lapset Suomessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytitkö Suomessa vai Englannissa? Miten vältit sen, ettei sinua merkitty äidiksi? Onko lapset Suomessa?

Vierailija
24/56 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 16:52"]

Joo, se on niin helppoa, alkiot vaan mukaan ja piipahdetaan vaikka Virossa... On halpaa ja vaivatonta ja kukapa ei äidilleen lasta pyöräyttäisi jos tämä niin tahtoo. Harmi ettet oo mun tuttavapiirissä, oisin voinut yhden tilata sulta. Ilmeisesti yks piipahdus per raskaus on riittänyt ja lapset vaan adoptoidaan pois, iisi biisi. Mitä muuten hoidot ulkomailla maksaa?

[/quote]

Lapsen bioisä tunnustaa lapsen ja saa huoltajuuden. Jos sinusta kuvaavin termi on "iisi biisi" niin olkoon sitten niin.

Hoidot ja matkat , yöpymiset yms ovat tulleet maksamana yhteensä noin 1500 euroa per kerta.

Vierailija
25/56 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 16:56"]

[/quote]

Kyllä minut merkitään äidiksi ja ihan Suomessa synnyttänyt nämä kaksi lainalasta siinä missä kaikki omanikin. Synnytyksen jälkeen lapsen isä on suostumuksellani saanut huoltajuuden. siinä ei ole mitään vaikeaa saati laitonta.

Vierailija
26/56 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä odotan mummolleni lasta. Mummo on 68v. ja haluaa vielä kokea äitiyden ihanuuden uudestaan. Mummon jäädytettyä munasolua käytettiin, ja vaarin siemennestettä. Ja Porvoossa asutaan.

Vierailija
27/56 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 17:06"]

Minä odotan mummolleni lasta. Mummo on 68v. ja haluaa vielä kokea äitiyden ihanuuden uudestaan. Mummon jäädytettyä munasolua käytettiin, ja vaarin siemennestettä. Ja Porvoossa asutaan.

[/quote]

Tuo taas ei onnistuisi, koska isoäitisi ei saisi adoptoitua lasta.

Vierailija
28/56 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa tämä ei onnistuisi, sillä lääkäri ei saa avustaa kohdunvuokrauksessa tai -lainaamisessa. Ja tätä apuahan on täytynyt jotenkin käyttää, jos ap kantaa äitinsä munasolua, joka on hedelmöitetty äidin uuden miehen siittiöllä. Eli ulkomailla tehty, mutta ei se silloin laitonta ole.

Vierailija
29/56 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siinä vaiheessa kun ap antaa kolmannen kerran lapsensa pois, niin kyllä sosiaalityöntekijän täytyy jo tajuta mistä (sijaissynnyttämisestä) on kyse ja tehdä ilmoitus poliisille. Eikä ap:n äitikään ongelmitta selviäisi, ainakin jos yrittäisi lapsen huoltajuutta.

Vierailija
30/56 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 17:48"]

Mutta siinä vaiheessa kun ap antaa kolmannen kerran lapsensa pois, niin kyllä sosiaalityöntekijän täytyy jo tajuta mistä (sijaissynnyttämisestä) on kyse ja tehdä ilmoitus poliisille. Eikä ap:n äitikään ongelmitta selviäisi, ainakin jos yrittäisi lapsen huoltajuutta.

[/quote]

Minä en ole ap.

Ap ilmeisesti on ekaa ja vikaa kertaa sijaissynnyttämässä.

Minä olen tehnyt sen  kahdesti Ja jos ystäväni kolmatta alsta kovasti toivovat voin harkita tekeväni sne vielä kertaallene. Sosiaaliviranomaisilla ollut mitään ongelmaa asian eikä muutenkana minun tai perheeni (minulla on omiakin lapsia) kanssa.

EI myöskään ole mitään poliisille ilmoitettava, koska mitään rikollista ei ole tapahtunut.

Kuulostaa siltä, että tahtoisit jotenkin puuttua asiaan. 

Miksi?

Vierailija
31/56 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaaliviranomaiset ovat viranomaisia, joiden kuuluu noudattaa Suomen lakia ja Suomessa sijaissynnyttäminen on laitonta.

Vierailija
32/56 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 18:27"]

Sosiaaliviranomaiset ovat viranomaisia, joiden kuuluu noudattaa Suomen lakia ja Suomessa sijaissynnyttäminen on laitonta.

[/quote]

SIlti tuohon ei ole mitään tarvetta puuttua - eikä puututa, koska ei ole lakia synnyttämistä vastaan eikä lakia sitä vastaan, etteikö isä saisi olla lapsensa huoltaja.

Sen sijaan jos suomalaisella klinikalla istutettaisiin hedelmöitetty munasolu sijaissynnyttäjän kohtuun, olisi lakia rikottu ja siihen puututtaisiin.

Vierailija
33/56 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta muistakaa että jos ap synnyttää lapsen suomessa, hänet merkataan papereihin äidiksi   ja jos lapsi saadaan joten heivattua ap:n äidin miesystävän perheeseen niin lapsen siskopuoli on samalla hänen äitinsä. Eikö olekin mukavaa...

Vierailija
34/56 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 18:39"]

Mutta muistakaa että jos ap synnyttää lapsen suomessa, hänet merkataan papereihin äidiksi   ja jos lapsi saadaan joten heivattua ap:n äidin miesystävän perheeseen niin lapsen siskopuoli on samalla hänen äitinsä. Eikö olekin mukavaa...

[/quote]

Tossahan jo selitettiin miten se käy. Biologinen is tunnustaa isyytensä ja saa lapsen huoltajuuden josta äiti luopuu.

Vierailija
35/56 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 18:39"]

[/quote]

AP:n tilanne eri kuin minulla, mutta kukaan meistä ei ole kokenut mitenkään sekavaksi sitä että synnytin ystävieni lapset. 

Vierailija
36/56 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 15:02"]

Heh heh, ensin ap kirjoitti että äitinsä munasolu, sitten se olikin hänen omansa...

Klinikoilla hedelmöityshoidoissa on läsnä 3 ammattilaista, yksi lääkäri, yksi hoitaja ja vielä kolmas joka tuo alkion. Henkilöllisyys tarkistetaan, vaikka potilas ja lääkäri tuttuja. Vaikea uskoa, että alan ammattilainen riskeeraisi työnsä ja lähtisi tällaiseen peliin, kun omiakin lapsia on.

Ap, olet säälittävä.

[/quote]

En kirjoittanut missään vaiheessa, että munasolu olisi minun. Munasolu on äitini ja siittiösolu hänen mieheltään. Minä olen vain kohtu, jossa lapsi kasvaa.

En myöskään sanonut, että asia on hoidettu Suomessa. En tosin sanonut, ettei asiaa ole hoidettu Suomessa.

Aika ymmärrettävistä syistä en paljasta mitään yksityiskohtia tilanteestamme, kerron ainoastaan tämän faktan. 

ap

Vierailija
37/56 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin miesystävä olisi halunnut laittaa lapsen alulle luonnollisin menetelmin, kuulemma geenit olisivat olleet melkein samat.

ap

Vierailija
38/56 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 20:57"]

Äidin miesystävä olisi halunnut laittaa lapsen alulle luonnollisin menetelmin, kuulemma geenit olisivat olleet melkein samat.

ap

[/quote]

Mautonta. Selvästikin yrität provosoida pilkkaamaan niitä, joille kohdunlainaaminen on todellakin ainoa tapa saada lapsia.

Vierailija
39/56 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Sijaissynnyttäminen ei ole laitonta. Lailla on kielletty vain, että lääkäri ei saa avustaa sijaissynnytyksessä.

Vierailija
40/56 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 21:10"]

[/quote]

Sijaissynnyttäminen ei ole laitonta. Lailla on kielletty vain, että lääkäri ei saa avustaa sijaissynnytyksessä.

[/quote]

Siis tarkoitan sen raskauden alulle saamisessa, esim. tekemällä hedelmöityshoidon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi