Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenen kuuluu mielestäsi maksaa minun ja tyttäreni juhlapuvut?

Vierailija
22.05.2013 |

Taustaa: Sovittiin miehen kanssa aikoinaan, että pidetään omat rahat jossain määrin. Kumpikin laittaa tietyn summan yhteiselle tilille, josta yhteiset kulut maksetaan. Tuo summa on sitten hieman vaihdellut. se, joka on paremmin palkatussa työssä, on maksanut enemmän. Kumpikin olemme vuorotellen olleet tuossa tilanteessa ja makselleet enemmän. Vaatteet ja muut henkilökohtaiset tavarat on ostettu sitten omista rahoista.

Miehen suvun puolella on ensi kesänä  kahdet lakkiaiset, yhdet valmistujaiset, neljät häät, kahdet ristiäiset, kahdet konfimaatiojuhlat ja yhdet prometheusjuhlat. Miehen suvussa on tapana, että naisilla ei ole koskaan samaa juhlavaatetta toisissa juhlissa. Minun suvussani taas on voi samaa hyvää leninkiä käyttää uudestaan ja uudestaan.

Mielestäni on  järjetöntä, että vaatteita käytetään vain kerran. Sanoin miehelle, että minä pukeudun sitten samoihin vaatteisiin. Toki häihin hieman eri juhlapuku kuin esim. lakkiaisiin ja ristiäisiin. Näihin ei sentään ole iltapukukoodia. Mies pahoitti mielensä. Hänen mielestään on loukkaus, jos en osta uutta pukua minulle ja minun tyttärelleni jokaisiin pippaloihin, Kysyin sitten, että onko hän valmis maksamaan minun ja tyttäreni juhlavaatteet. Mies vastasi, että mehän olemme sopineet, että jokainen ostaa omat vaatteensa....

Mielestäni ei ole reilua, että minun pitäisi ostaa tuhansilla euroilla kolttuja, kenkiä, laukkuja (asusteidenkin pitää olla uudet) yms vain siksi, että hänen suvullaan on sellainen tapa.

Mitä mieltä olet? Tämä on ensimmäinen kerta kun tulee rahasta kiistaa. Järjestelymme on toiminut tähän asti moitteetomasti ja molempia miellyttäen 5 vuotta. (Juhlavaatteita on ollut kaapissani siis tarpeeksi aiempiin tarpeisiin, jotta olen voinut aina pukea jotain "uutta" ylleni.)

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kerro että sinun suvussasi on sellainen tapa että miehellä on oltava joka päivä kotonaan uusi Armanin puku timanttikoristelluin kalvosinnapein. Olisi aika loukkaavaa jos miehesi ei ostaisi uutta pukua joka päivä.

Vierailija
22/85 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no tuohan miehen suvun käytäntö on yleinen käytäntä... näin meillä ollut aina

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletettavasti mies juoksee kuitenkin kaikki juhlat läpi samassa puvussa ja vaihtaa korkeintaan paidan?

Jättäsin varmaan menemättä moisten täydellisyyksien juhliin...

Vierailija
24/85 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksaisi missään tapauksessa useita asuja. Menisin kyllä korkeintaan yhdellä uudella ja muutamalla vanhalla asulla juuri siihen tyyliin kuin olit ajatellutkin. Tai sitten mies maksakoot. Ei kai se voi jumalauta olla kenenkään muun asia sanoa, mitä sinun pitää ostaa ja pukea päällesi? Herran jesta, sä olet aikuinen ihminen, miehesi on täysi pöllöpää, jos on noin lapsellinen, että leikkii jotain vitun Dynastiaa. Siis sinä päätät ja asenteesi oli hyvä, oikea ja fiksun ihmisen. 

Vierailija
25/85 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehen kunnia ja imago ei kesta sita etta pidat samaa mekkoa uudelleen niin sitten han maksaa sinulle uudet vaatteet.

Nainhan se menee muslimiyhteiskunnissakin, miehen status nakyy vaimon vaatteista ja kultakoruista. Ei niiden vaimojen tarvitse ruinata koruja!

Vierailija
26/85 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla järjettömän suuri suku että on noin paljon juhlia joihin koko suku kutsutaan. Ja helvetin rikas jos kaikki akat ostaa rettuja tuohon tahtiin!

Vierailija
27/85 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on nyt teillä ilmeisesti avioero edessä, kun menet kaikkiin kesän häihin samassa mekossa ja vedät sekä rippi- että prototeusjuhlat samassa jakkupuvussa :(  

Vai aikooko ne irtisanoa sinut ja tyttärenne pois suvusta ja jättää ukkos perinnöttä?

Vierailija
28/85 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan uuden juhlakoltun muutaman vuoden välein, tarpeen mukaan. Tänä vuonna on muutamat juhlat ja pidän osassa vanhaa, osassa uutta. 

Vierailija
29/85 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on sovittu, että sinä ostat tytöllesi ne kymmenen uutta juhlapukua, jotka tämän isä vaatii? Ymmärsin tekstisi niin, että vain omat vaatteet on sovittu ostettavaksi omista rahoista. 

Ja OIKEASTI, kuka on niin idiootti, että pitää kalliita vaatteita vain kertakäyttöisinä. Et suostu ostamaan aina uutta ja jos tämä ei miehelle sovi, et lähde ollenkaan!

Vierailija
30/85 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär on siis minun tyttäreni. Ensimmäinen mieheni kuoli. Tästä syystä lapsen kulut kuuluvat pääosin minulle.

ap

Vierailija
31/85 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostat viiden vuodenkin aikana joka juhlaan uudet vaatteet niin vähän yhdistelemällä saat aikaan tuloksen jota kukaan tuskin muistaa nähneensä.

Miten voi olla noin vaikeaa? Ekö juhlien tarkoitus ole se itse juhlakalun päivä, ei se minkä näköisenä joku vieras kykkii?

Tee itsellesi palvelus ja käyt sitä kaappia läpi. Muistelen juuri eilen lukeneeni sinun avautumistasi kun ei sitten ole rahaa käydä matkoilla tai missään? Eikö sulla ole mitään positiivista elämässä? Ei ihme että on miehen kanssa riitaa. Joku järki teidän rahankäyttöön. Miksi ihmeessä sun miehen kuuluu maksaa sun vaatteita? Sä olet varmaan ymmärtänyt jotain väärin tai pahimmillaan sä muotoilet puheet niin että sä kysyt että tykkääkö se että pukeudut kauniisti ja plaa plaa ja siinä sitä ollaan, täys riita kun mies ei sitten maksakaan vaikka niin pitää olla kauniina. Oletko ihan suomalainen?

Jos nyt keskittyisit siihen että menette niihin häihin tankkaamaan karjalanpaistia ja valmistujaisiin maistelemaan kaikkien luo voileipäkakkua. Kuka on kiinnostunut että SINÄ näytät niissä erilaiselta?

Vierailija
32/85 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko tai älä, minun suvussani on ihan sama tapa eli ei kahta kertaa samana vuonna samassa mekossa juhliin, joissa suurin osa samaa väkeä.

Meillä on tänä vuonna 2 häät, 2 yo-juhlat, 1 rippijuhlat ja yhdet 60v synttärit. Ja minulla on joka kerta eri asu, tosin vain 1 uusi. Muuten nappaan kaapista jotain siellä jo olevaa, jonka saa vaikka huivilla/jakulla muutettua erinäköiseksi kuin mitä se oli viime vuonna.

Vierailija
33/85 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 23:10"]

Jos ostat viiden vuodenkin aikana joka juhlaan uudet vaatteet niin vähän yhdistelemällä saat aikaan tuloksen jota kukaan tuskin muistaa nähneensä.

Miten voi olla noin vaikeaa? Ekö juhlien tarkoitus ole se itse juhlakalun päivä, ei se minkä näköisenä joku vieras kykkii?

Tee itsellesi palvelus ja käyt sitä kaappia läpi. Muistelen juuri eilen lukeneeni sinun avautumistasi kun ei sitten ole rahaa käydä matkoilla tai missään? Eikö sulla ole mitään positiivista elämässä? Ei ihme että on miehen kanssa riitaa. Joku järki teidän rahankäyttöön. Miksi ihmeessä sun miehen kuuluu maksaa sun vaatteita? Sä olet varmaan ymmärtänyt jotain väärin tai pahimmillaan sä muotoilet puheet niin että sä kysyt että tykkääkö se että pukeudut kauniisti ja plaa plaa ja siinä sitä ollaan, täys riita kun mies ei sitten maksakaan vaikka niin pitää olla kauniina. Oletko ihan suomalainen?

Jos nyt keskittyisit siihen että menette niihin häihin tankkaamaan karjalanpaistia ja valmistujaisiin maistelemaan kaikkien luo voileipäkakkua. Kuka on kiinnostunut että SINÄ näytät niissä erilaiselta?

[/quote]

Miksi ihmeessä minun tarvitsisi ostaa viiden vuoden aikana joka juhlaan vaatteet? tähän asti olen selvinnyt vanhoilla?

Av:lla olen viimeksi käynyt parisen viikkoa sitten. en siis todellakaan tiedä mistän avautumisketjusta, jossa valitellaan rahan vähyyttä.

Miehen puheita en todellakaan ymmärtänyt väärin. Näytin hänelle, että miten aion pukeutua lakkiaisiin. Mies oli sinänsä ulkonäköön tyytyväinen, mutta sanoi, että ne vaatteet minulla on jo hänen sukulaistensa vanhojen juhlien kuvissa. Siitäpä pääsimme sitten niiden muidenkin juhlien pukeutumiseen.

Juu, olen ihan samaa mieltä, että minusta minun vaatetukseni ei tarvitsisi olla niin ihmeellinen, Enhän itse ole missään juhlissa se juhlakalu. tällä ei kuulemma ole väliä. Juhlissa on tapana olla uudet retaleet.

ap

Vierailija
34/85 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltähän niiden ihmisten naamat näyttäisi jos kertoisit että kirpputorilta kävitte puvut ostamassa, että saitte pukuja kun on niin paljon juhlia.

Nyt vaan itseluottamus kattoon ja menet vanhoissa puvuissasi juhliin. Jos siitä joku suuttuu niin ihan oma on häpeänsä.

Vierailija
35/85 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 23:20"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 23:10"]

[/quote]

Miksi ihmeessä minun tarvitsisi ostaa viiden vuoden aikana joka juhlaan vaatteet? tähän asti olen selvinnyt vanhoilla?

Av:lla olen viimeksi käynyt parisen viikkoa sitten. en siis todellakaan tiedä mistän avautumisketjusta, jossa valitellaan rahan vähyyttä.

Miehen puheita en todellakaan ymmärtänyt väärin. Näytin hänelle, että miten aion pukeutua lakkiaisiin. Mies oli sinänsä ulkonäköön tyytyväinen, mutta sanoi, että ne vaatteet minulla on jo hänen sukulaistensa vanhojen juhlien kuvissa. Siitäpä pääsimme sitten niiden muidenkin juhlien pukeutumiseen.

Juu, olen ihan samaa mieltä, että minusta minun vaatetukseni ei tarvitsisi olla niin ihmeellinen, Enhän itse ole missään juhlissa se juhlakalu. tällä ei kuulemma ole väliä. Juhlissa on tapana olla uudet retaleet.

ap

[/quote]

no jopas on ...ei meillä ole tapana ukolle näytellä mitä päälle puetaan..

lähtiessä näkkee sitten

ja kyllä itselläni on tapana ostaa uudet vaatteet uusiin ISOIHIN JUHLIIN

joissa on liki samat sukulaiset.

eli tosi harvoin ihan sama porukka on juhlissa ja harvoin satttuu ISOJA JUHLIA samaksi vuodeksi

eli  mielestäni ei ole kastejuhlat ja rippi juhlat ISOJA, vaan tavan perhejuhlia

HÄÄT on iso, niihin ostan uudet hienot koltut lapsille ja itselleni,se on itsestään selvää.

eikä nuo nyt edes omaisuuksia maksa.

eli laita yhdistellen entisiä vaatteitasi niihin muihin juhliin ja häät sitten uusia 

minkä ikäinen tytär, voisiko hänelle lainata joltain mekkoja ???

Vierailija
36/85 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttekö te Yo-juhlien välissä vaihtamassa vaatteita? Meillä ainakin koko päivä mennään yksillä, vaikka juhlittavia useampi.

Vierailija
37/85 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä teidän tyttärein puvut maksetaan ainakin teidän yhteiseltä tililtä.

Itse en kyllä ymmärrä käytäntöä, että kaikki juhlat pitää viettää eri asussa. Itse todennäköisesti suostuisin ostamaan kaksi juhlapukua, joihin sitten yhdistelisin erilaisia asuteita, ettei olisi joka juhlassa saman näköinen. Ja tietysti jos kaapista löytyy jotain vanhoja juhlamekkoja voisi niistä riittää jokaiseen juhlaan omansa. Miehelle sanoisin että kaksi mekkoa suostun ostamaan itselleni, jos hänen mielestään pitää enemmän ostaa, saisi hän maksaa muut mekot. Eikö sulta tosiaan löydy kaapista mitään juhlamekkoja? 

Vierailija
38/85 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan muista kuitenkaan, mitä kenelläkin missäkin oli päällä - älä tee asiasta mitään numeroa. Olet vain olevinasi juonessa mukana.

Vierailija
39/85 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmiset osaa olla näin tietämättömiä tulevaisuudesta ? Iso kasa juhlia, ihan taatusti osa on tiedetty vuosia sitten. Kirppareilla, huutiksessa liikkuu vaatteet huonosti, jos olisit viime kesäkuussa alkanut etsimään yhden vaatteen per kk, nyt sulla olis kaikki tarpeellinen koossa murto-osan hinnalla.

ala tekemään jotain äläkä etsi syyllistä. Itse olet tiennyt tavat kauan aikaa ja voit tulevia vaatteita käyttää tulevissa juhlissa sata krt jos on muut kuin miehesi puolelra

Vierailija
40/85 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta joku yksivärinen, simppelin näkäinen mekko ja jos joku ihmettelee, sano ostaneesi kaksikymmentä samanlaista mekkoa; aina eri mekko eri juhlissa ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan