Syöttekö te valmiita pussilihapullia?
Ne on niin yäk, ettei mitään rajaa. Omatekoiset ovat sata kertaa parempia.
En tajua kuka niitä ostaa.
Kommentit (36)
Kerran tai kahdesti vuodessa ostan pussin broilerinpyöryköitä kuopukselle, kun sen tekee niitä mieli. Muut ovat kasvisruokailijoita meillä.
En mä paheksukaan vaan ihmettelen suuresti kun ne ovat niin pahoja.
ap
Syömme joskus, joskus taas teemme itse lihapullia. Ei sitä aina jaksa kiireen keskellä ruveta värkkäämään ruokaa ihan alusta asti. Maku ei tietenkään ole yhtä hyvä mutta ei niin pahakaan ettei niitä lihapullia voisi syödä.
No joku niitä varmaan kuitenkin ostaa, koska niitä on kaupassa hyllyt väärällään ??
Niin varmaan ostaakin ja joku varmaan tykkääkin, itse en tykkää.
Omatekoisia on niin helppo tehdäkin, ei mene kauheasti aikaakaan. Ja loput voi laittaa pakastimeen.
ap
Luin ensin että pässinlihapullia :D Joo, harvakseltaan syödään vaikka itsetehdyt on parempia. Ja niitä itsetehtyjä ei tehdä mihinkään sipulikeittopussiainekseen, kerran tein ja olivat kamalia...
Kaupan pussipyöryköitä tulee joskus laiskuuksissa laitettua ranskalaisten kanssa uuniin, kun tekee mieli jotain rasvaista, suolaista ja epäterveellistä :)
Ikeasta osta kerran pari vuodessa säkin pullia ja minä vedellään lasten kanssa ne kyllä ihan hyvällä ruokahalulla mahaamme. Olen laiska tekemään itse lihapullia, teen mielummin jauhelihakastiketta kun väännän pyöryköitä.
En syö, mutta jos en ole ehtinyt kokata pitkää iltaa tehdessä, mun mies ostaa semmosia tai nugetteja ja syöttää lapsille. Ranskanpottujen kera. Pakkaseen mun on turha tehdä lihapullia, koska ne häviää sieltä sitten salaa (mies).
Yäk ja huoh. Enkä viitsi mainita, minkä hajuisia ilmavaivoja niistä saa...
[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 16:31"]
En syö, enkä silti yhtään paheksu ketään, joka syö. Jokainen tekee itse omat ruokavalintansa, eikä kenenkään sivullisen kuulu niitä arvostella.
[/quote]
Juuri näin. Näitä "kuka syö" ja "kuka ostaa"-ketjuja tulee tasasin väliajoin ja ihmettelen kyllä mitä ylemmyydentunnetta ne kirjoittajilleen tuovat. Mä en syö kaupan valmispullia, enkä myöskään tee itse, koska jauhelihan laatu on nykyisin niin huonoa. Pitäisi itse jauhaa lihansa, jos haluaa oikeasti LIHApullia (joku varmaan kohta ilmoittautuu kaikessa ylemmyydessään, ja kertoo jauhavansa oman lihan). Liian paljon nahkaa ja jänteenpaloja lihassa, ei vaan pysty sellaista moskaa syömään.
En siltikään paheksu, tai kummaksu niitä jotka syövät kumpaa tahansa.
Jos ne ovat tarjouksessa, saatan ostaa ja helpottaa ruoanlaittoa laittamalla sitten niistä ruokaa. Muuten tehdään itse.
En syö, sain vasta eilen täältä tietää että sellaisia on edes olemassa.
Syön joskus, salaa. Ikinä en face to face tunnustaisi. Ruisleivän päällä ovat tosi hyviä siivutettuina punajuurisalaatin kanssa.
En syö, maistuvat teolliselle ja seassa on ikävästi napsahtavia ruston- ja jänteenpaloja, joita en oikeastaan koskaan ole löytänyt jauhelihasta.
Mies on varsinkin tosi hyvä tekemään lihapullia, ne sulavat suussa.
En syö ja tosiaan jauhan itse possunlihasta (myös riistan jauhan itse), naudan- tai broilerinjauhelihan ostan valmiina. Tiedän kyllä paljon ihmisiä, jotka niitä valmiita ostaa. Itse teen kerralla kolmesta kilosta taikinaa ja pakastan. On sitten mistä ottaa kiireisimpinä päivinä.
Valtaosa suomalaisista ostaa niitä ja ovat Suomen ostetuin eines monien muiden paljon ostettujen einesten rinnalla. Joten turhaan täällä jeesustelette; ostatte niitä itsekin jatkuvalla syötöllä, kunhan yritätte päteä täällä taas "terveellisellä ruualla".
Suomi on junk food:in luvattu maa ja te niitä ostatte.
Kyllä meillä syödään välillä ja kelpaavat koko perheelle, vaikka itse en erityisemmin välitä.
Maksavat 0,90€ 300g pussi, vastaava määrä jauhelihaa (400g raakana) maksaa 2,50-3€. Lisäksi itsetehtyjä lihapullia meillä menee helposti 3x400g jauhelihasta tehdyt, noita valmiita pullia riittää ruualle 2 pussia. Eli selvästi halvempaa silloin, kun penni on tiukilla!
Se on toki totta, että omatekoiset ovat paljon parempia ja myöskin helppoja tehdä.
Kyllä syön toisinaan kermaperunoiden tai nuudeleiden kera.
Ei syödä.
Niissä on jotain sellaista, mikä panee pierettämään ja ne pierut on sitten sen verran tujun tuoksuisia, että huhhuijaa.
En syö, enkä silti yhtään paheksu ketään, joka syö. Jokainen tekee itse omat ruokavalintansa, eikä kenenkään sivullisen kuulu niitä arvostella.