Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei tästä tuu mitään.

Vierailija
22.05.2013 |

Taas tappelu miehen kanssa samasta asiasta. Mä olen kotiäiti ja mies töissä ja kuvittelee, että joka asiassa mennään hänen pillin mukaan, tai siis töiden mukaan.

Mulla olisi illalla menoa, noin viiden aikaan, mutta mies ei suostu lähtemään töistä kotiin niin, että ehtisin tuohon menoon. Mä en saa lapsia mihinkään hoitoon ja miehenkin kommentti on, että miten mun menot voivat olla niin tärkeitä, olenhan vain kotiäiti ja hän tuo taloon rahaa ja ruokaa.

Miten mä voisin saada miehen ymmärtämään ja lopettamaan tappelut asiasta?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi kuin ihmetellä näitä kommentteja! Miehellä on liukuva työaika, se tarkoittaa että hän voi tehdä sen kahdeksan tuntia tietyn liukuman rajoissa, päättää siis tuleeko aamulla aikaisin vai onko iltapäivästä myöhempään. Miehellä siis nimenomaan on mahdollisuus tulla kotiin aikaisemmin jos perheen tilanne sellaista vaatii! Ap:n ongelmaon se ettei mies suostu käyttämään liukumaa jotta ap kerrankin pääsisi tapaamaan ystäviään.

Jos joku äippä on ihan vapaaehtoisesti ollut lasten kanssa aamusta iltaan ilman hetkenkään omaa aikaa, ei se tarkoita sitä että kaikilla muillakin olisi siihen moraalinen velvollisuus. En näe siinä mitään väärää että äiti pääsee joskus hetkeksi viettämään aikaa kavereittensa kanssa ilman lapsia ja mies on lastensa kanssa tuon ajan. Enkä ymmärrä miestä joka ei lastensa äidin henkisestä hyvinvoinnista halua sen vertaa huolehtia että päästäisi tämän joskus hengähtämään kodin ulkopuolelle.

Vierailija
22/46 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 11:56"]

Ei voi kuin ihmetellä näitä kommentteja! Miehellä on liukuva työaika, se tarkoittaa että hän voi tehdä sen kahdeksan tuntia tietyn liukuman rajoissa, päättää siis tuleeko aamulla aikaisin vai onko iltapäivästä myöhempään. Miehellä siis nimenomaan on mahdollisuus tulla kotiin aikaisemmin jos perheen tilanne sellaista vaatii! Ap:n ongelmaon se ettei mies suostu käyttämään liukumaa jotta ap kerrankin pääsisi tapaamaan ystäviään.

Jos joku äippä on ihan vapaaehtoisesti ollut lasten kanssa aamusta iltaan ilman hetkenkään omaa aikaa, ei se tarkoita sitä että kaikilla muillakin olisi siihen moraalinen velvollisuus. En näe siinä mitään väärää että äiti pääsee joskus hetkeksi viettämään aikaa kavereittensa kanssa ilman lapsia ja mies on lastensa kanssa tuon ajan. Enkä ymmärrä miestä joka ei lastensa äidin henkisestä hyvinvoinnista halua sen vertaa huolehtia että päästäisi tämän joskus hengähtämään kodin ulkopuolelle.

[/quote]

Tämäkin kommentoija on varmaan töissä sellaisessa paikassa, jossa ei ikinä palaveerata eikä tarvitse toimittaa esimiehelle jotain raporttia viiden minuutin varoitusajalla ja jossa on ihan turha vikistä, että on liukuva työaika ja että kahdeksan tuntia tuli täyteen just nyt.

Tuleeko teille naisille muuten mieleen, koska miehillä on vapaa-aikaa? Mammoille lastenhoito on tietystikin työtä, jossa miehen on autettava iltaisin työpäivän jälkeen. Miehen ilta-aika on vapaa-aikaa, jonka hän käyttää lapsia hoitaessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP: sun kannattaa varmaan mennä töihin. Sitten voit lähteä ihan koska haluat ja voit mennä vaikka suoraan töistä tapaamaan kavereita ja on varaa maksaa hoitaja tarvittaessa.

Vierailija
24/46 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 09:19"]

Onko siis niin, että mieheni on oikeassa ja mun on unohdettava oma elämä? En tajua. Miehellä, niinkuin sanoin, on liukuva työ-aika. Hän pystyy viimekädessä itse muuttamaan työaikojaan. Ei hän silloin mitään työ-aikaa yrittäjältä varasta.

Mitä mä siis voisin tehdä tai sanoa? Onko niin, että kun naisesta tulee äiti, on hänen unohdettava kaikki muu elämä?

Ap

[/quote]

Tiesit miehesi olevan tuona päivänä töissä, mikset järjestä jotain

lapsenvahtia?

Vierailija
25/46 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan tuossa vähän keskustelun paikka. Meillä on lapset pienellä ikäerolla ja kuopus melkoinen valvottaja. Kun lähdin töihin, niin mieheni tietysti hoitaa lapset kun mulla sattuu olemaan iltavuoro. Mies tasan tarkkaan tietää, että kahdessa pienessä on hommaa, ei siinä tietokoneella istuta tai maata sohvalla. Koskaan se ei nurise jos mulla on joku meno, enkä mäkään nurise jos miehellä on joku meno. Miehesi vaikuttaa aika mulkulta....tuskin sullakaan tuollaisia menoja joka päivä on? Vähän epäreilulta kuulostaa. Onko tuo mieheltäsi jonkinlaista vallankäyttöä? Onko muissakin asioissa mulkku?

Vierailija
26/46 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mies joutaa tulla viideksi kotiin, tai saa jatkossa hoitaa lapset yksin joka toinen viikko. Ne illat kuuluu puolittaa; kummallakin kaksi tuntia omaa aikaa illassa, ellei sitten vietetä yhteistä aikaa.

Vierailija
27/46 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan 22:sta täysillä!

Mikä hitto tätä porukkaa vaivaa kun pitää alkaa täysin selkeää viestiä vääntämään ihan ihme mutkille.

Meillä on myös ap:n kanssa hyvin vastaava tilanne. Miehen töissä liukuma eli 7-9 töihin ja pois 15-17, joskus on palaveeria yms jolloin ei oikeasti irrota mihinkään mutta nekin sijoittuvat ajalle 9-15.

Mies on useammin kuin pari kertaa lähtenyt töistä "kun on särkenyt jalkoja" tai "pelit alkaa" ,kuitenkin tuntuu että sieltä töistä voi lähteä aiemmin vain ja ainoastaan silloin kun itselle sopii.

Kun mulla on sovittu meno tai kahvittelu tiedossa tulee yhtäkkisiä töitä tai muuten vaan aamulla venyy jotta en vahingossakaan ehtisi bussiin johon piti ja täten kaikki venyy ja olen tosi myöhään vasta kahvittelemassa muun porukan jo suunnilleen lähtiessä.

Ärsyttää kun tuntuu että mies vaan haluaa sabotoida minun "omia menoja" koska nauttii kontrollintunteesta.

Aamusuihkut ovat myös kohdallani menneisyyttä sillä mies ei suostu tinkimään omasta aamurutiinistaan sen vuoksi että minä saisin pestyä itseni. Hän haahuilee kotona vessan ja parvekkeen väliä kahvikuppi kädessään... Ainakin tunnin tuossa touhuilee ja siitä ei mulle liukene 10minuuttia. Ei vaikuta sinällään asiaan mutta meillä pari pientä lasta joita ei voi jättää yksin hetkeksikään että voisin esim. päivällä käydä suihkussa..

Vierailija
28/46 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 12:00"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 11:56"]

[/quote]

Tämäkin kommentoija on varmaan töissä sellaisessa paikassa, jossa ei ikinä palaveerata eikä tarvitse toimittaa esimiehelle jotain raporttia viiden minuutin varoitusajalla ja jossa on ihan turha vikistä, että on liukuva työaika ja että kahdeksan tuntia tuli täyteen just nyt.

Tuleeko teille naisille muuten mieleen, koska miehillä on vapaa-aikaa? Mammoille lastenhoito on tietystikin työtä, jossa miehen on autettava iltaisin työpäivän jälkeen. Miehen ilta-aika on vapaa-aikaa, jonka hän käyttää lapsia hoitaessa?

[/quote]

Ap:n aloituksesta ei saa sitä kuvaa että miehellä just tuona kyseisenä päivänä olisi palaveri joka kestää yli normaalin virastoajan. Päinvastoin aloituksen perusteella vaikuttaa siltä että mies haluaa käyttää valtaa vaimoonsa ja estää tätä tapaamasta ystäviään. Jossain vaiheessa kun ap:n  perheen lapset menevät hoitoon, miehen on toisinaan vaan lähdettävä hakemaan jälkikasvunsa päiväkodista vaikka pomo neljän jälkeen iltapäivällä sanoisi mitä. Rouva kun saattaa olla vaikka työmatkalla eikä pääse miehen puolesta lapsia hakemaan.

Ellei mies ole johtaja, häntä suojaa työaikalaki siinä missä ketä tahansa muuta. Jos homma tosiaan on kiinni siitä että miestä pompotetaan jokaikinen päivä kaatamalla pöydälle kasa raportoitavaa just kun kello lyö neljä, kannattaa hänen olla yhteydessä luottamusmieheen ja ammattiliittoon. Niin tai näin, joka tapauksessa mies voisi tässä yksittäistapauksessa kertoa pomolleen etukäteen että just sinä yhtenä päivänä olisi tarve työaikalain mittaiselle työpäivälle. Pomo saattaisi jopa heltyä ja päästää miehen hoitamaan isänvelvollisuuksiaan.

Vierailija
29/46 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa ees kommentoida tilannetta, totean vaan että luojan kiitos mulla on ihana mies. Saan mennä, eikä kotityöt ole vain mun vastuulla vaikka äippälomalla oonki.

Vierailija
30/46 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisissa paikoissa te oikein olette töissä?

Tai mitä hittoa teidän miehet on teille valehdelleet omista työpaikoistaan?

Että ne on siellä jotain korvaamattomia ihmemiehiä, joita tarvitaan siellä iltamyöhään saakka?

Höpö höpö. Liukuva työaika mahdollistaa sen, että töissä ollaan se vaikkapa 8h tietyllä aikavälillä.

Eli jos tietää, että vaimolla on menoa iltapäivällä, sitä voi mennä töihin vähän aiemmin sinä päivänä ja lähteä vastaavasti vähän aiemmin.

Jos se taas muodostuu muka työpaikalla ongelmaksi, niin kannattaa ehkä harkita työpaikan vaihtamista.

Huomauttaisin vielä, että niitä omia menoja varten miehet kyllä niitä liukumiaan käyttävät ihan surutta ja lähtevät vaikka puoliltapäivin töistä, jos tarve vaatii.

Miehesi vaan on älykääpiö, joka ei tajua että se vastuu lasten tekemisestä ja perheen perustamisesta ei rajoitu pelkästään siihen, että kantaa rahaa kotiin.

Vierailija
31/46 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kirjoitti, että "mies on 8 tuntia töissä ja kun tulee kotiin se on hänen vapaa aikaa, pitäisikö sitten huolehtia vielä lapsista rankan päivän jälkeen"

Mitähän se nainen sitten tekee ? ei varmaan 8 tunnin jälkeen lyö hanskoja tiskiin kesken vaipan vaihdon, että mun päivä olikin tässä :D

Tai jos molemmat vanhemmat ovat töissä, kyllä niiden lasten kanssa pitää seurustella ja hoitaa niitä sen työpäivänkin jälkeen..

Vierailija
32/46 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kirjoitti, että "mies on 8 tuntia töissä ja kun tulee kotiin se on hänen vapaa aikaa, pitäisikö sitten huolehtia vielä lapsista rankan päivän jälkeen"

Mitähän se nainen sitten tekee ? ei varmaan 8 tunnin jälkeen lyö hanskoja tiskiin kesken vaipan vaihdon, että mun päivä olikin tässä :D

Tai jos molemmat vanhemmat ovat töissä, kyllä niiden lasten kanssa pitää seurustella ja hoitaa niitä sen työpäivänkin jälkeen..

Vierailija
33/46 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 08:47"]

Miten mä voisin saada miehen ymmärtämään ja lopettamaan tappelut asiasta?

[/quote]

Assertiivisellä eli jämäkällä viestinnällä.

Vierailija
34/46 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 09:07"]

Eli ajattelit varastaa miehen työnantajalta? Kyllä duunit on hoidettava prioriteetilla yksi.

[/quote]

Sä teet myös näin suhteessa lapsiisi? Mitäpä sitä työnantajan määräyksiä kyseenalaistamaan, olivatpa ne kuinka laittomia tahansa.

Vierailija
35/46 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä liukuva työaika tarkoittaa vielä sitäkin, ettei joka päivä tarvitse edes olla sitä nimellistä työpäivän mittaa töissä. Eli ei haittaa, vaikka mies olisi 6 h työpaikalla. Eikö se ollut niin, että tekee usein kuutenkin töitä tai pidempään, tällöin on varmaan kertymää, mitä voisi käyttää perheen hyväksi.

Surullista, että tällaisia miehiä on, jotka käyttävät töitä tekosyynä (palaveri tai projektin kriittinen kohta olisi kyllä mainittu avausviestissä). Ja surullista on etenkin se, jos mies alkaa kuvitella itseään jotenkin ihmelliseksi sen vuoksi, että tuo perheeseen rahan (sillä hetkellä).

Vierailija
36/46 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä ehdotan, että pakotat sen ukkosi pitämään isyysloman lisäksi isäkuukauden ja sen päälle pari kuukautta hoitovapaata siinä kohtaa kun itse menet töihin.

Saattaisi nimittäin asenne muuttua.

Itse ainakin pidän töissäkäyntiä paljon helpompana nakkina kuin olla kotona parin täystuhon kanssa ja yrittää hoitaa heidän tarpeitaan, laittaa ruokaa, siivota, pestä pyykkiä ja vieläpä leikkiä ja hengailla niiden muksujenkin kanssa.

Vierailija
37/46 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sanot sille miehelle että kyllä, juuri tämä meno on sinulle niin tärkeä että menet sinne joka tapauksessa. Jos hän ei pääse (halua) tulla töistä niin palkkaat lapsenvahdin. Ei miehellä ole mitään oikeutta kieltää sinua hankkimasta lapsenvahtia tarvittaessa. Se, että hän käy töissä ja sinä olet kotona hoitamassa teidän yhteistä lastanne, ei aseta sinua millään tavalla miehesi holhous- tai määräysvallan alle.

Älä alistu tuollaiseen.

Vierailija
38/46 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan varmaan lähde kesken työpäivän pois, ellei kyse ole sairaudesta tms. mutta siitähän tässä ei ollut kyse, vaan mies voi tehdä työtuntinsa liukuvasti (oletan nyt, että hänellä ei ole jotain pakollista kokousta neljältä tms., silloin asia on eri, mutta ap:n viesteistä saa kuvan, että näin ei ole).

Jos tilanne on tuo minkä ap kuvaa niin onhan nyt aivan ilmiselvää, että hyvä puoliso menee tuona päivänä töihin hieman aiemmin ja tulee kotiin niin, että kotona oleva pääsee menoonsa. Ei siihen tarvitse vetää mitään työnjakoon liittyviä abstrakteja periaatteita, vaan noin normaalit ihmiset tekevät.

Tietenkin kotona lapsia hoitava a) tarvitsee ja b) ansaitsee myös ns. oman elämän, eli mahdollisuuksien mukaan omia, kodin ulkopuolisia menoja ja harrastuksia. Jos joku ei sitä tarvitse, niin se on hänen asiansa, mutta turha tulla kertomaan muille, että se olisi jotenkin epänormaalia - se ei nimittäin ole. On myös työssäkäyvän puolison etu, että kotonaolija ei uuvu. Me olemme olleet vuorotellen hoitovapaalla, ja kotonaolijan menot ovat aina olleet etusijalla työssäkäyvän menoihin nähden, ja tämä tuntuu edelleen oikealta. Tietenkin pitää katsoa, että molemmat saavat ns. omaa aikaa, eikä kotonaolijankaan pidä olla joka ilta poissa.

Lisäksi on vähintään kummallista, jos pienten lasten isä tai äiti, jolla on vapaa työaika VALITSEE olla töissä klo 10-18 (ja siis vielä nukkuu aamun eikä ole lasten kanssa) ja on siis lastensa kanssa n. 30-60 min päivässä (jos siis edes on lasten kanssa tuon ajan, eikä tee omiaan). Miksi tämä ihminen on hankkinut lapsia, ja millä ajalla hän ajatteli luoda suhteen heihin?

Vierailija
39/46 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä taas linjoilla.

Mä soitin töihin miehelle ja yritin ystävällisen rakentavasti puhua vielä asiasta. No lopputulos on, että se lupasi lähteä töistä kotiin ajoissa niin, että pääsen lähtemään kutsuille.

Aika marttyyri hän kuitenkin oli siinä puhelimessa, mutta ehkä tämä taas tästä lutviutuu.

Kiitos keskustelijoille. Niinkuin jotkut sanoivatkin, miehen liukuma on aamulla 8-10 ja hän meneekin töihin juuri kymmeneksi kun ei viitsi nousta sängystä ja perustelee sillä, että hänen pitää hoitaa koiran aamulenkitys. Hänellä on mahdollisuus korvata tunteja tekemällä niitä myöhemmin tällä viikolla. Kokouksia ei tälle päivälle ole. Mun mies on It- alalla

Ap

Vierailija
40/46 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se miehesi ei voi tehdä vaikka tuntia kotoa käsin kun olet tullut takaisin? It-alalla etätöiden pitäisi onnistua ja voisi vielä paikata illemmalla tämän päivän hommia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi