Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei tästä tuu mitään.

Vierailija
22.05.2013 |

Taas tappelu miehen kanssa samasta asiasta. Mä olen kotiäiti ja mies töissä ja kuvittelee, että joka asiassa mennään hänen pillin mukaan, tai siis töiden mukaan.

Mulla olisi illalla menoa, noin viiden aikaan, mutta mies ei suostu lähtemään töistä kotiin niin, että ehtisin tuohon menoon. Mä en saa lapsia mihinkään hoitoon ja miehenkin kommentti on, että miten mun menot voivat olla niin tärkeitä, olenhan vain kotiäiti ja hän tuo taloon rahaa ja ruokaa.

Miten mä voisin saada miehen ymmärtämään ja lopettamaan tappelut asiasta?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehn pitää tullakesken työpäivän pois?

Laittakaa kalenteri seinälle, sopikaa ajoissa tulemisenne ja menemisenne, ettei tule ilmoitusluontoisia Minä lähden nyt -päiviä.

Vierailija
2/46 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No 1: Apua mulla on ongelma.

No 2: Mieheni, naapurini, kummitäti, lapsen kaverin äiti.. sanoi näin julkeasti.

No 3: Nyt mä täällä vaan itken, miten te olisitte tehneet.

Auttakaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olet vain kotiäiti"...Kyllä tossa on jo kuule perhepalaverin paikka jos mies noin käyttäytyy, uskomatonta, vanhoillista paskaa.

Vierailija
4/46 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä oli puhetta jo viikonloppuna, ettei ihan yllätyksenä tullut. Miten voi miehen elämä olla tärkeämpi kun mun? Mä en jaksaisi noita tappeluita. Miehellä on liukuva työ- aika, mutta se on aina jotain kuuteen tai seitsemään töissä.

Ap

Vierailija
5/46 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko lähteä menoosi vaikka tuntia myöhemmin ? Mikset palkkaa hoitajaa parikis tunniksi, mies voisi sitten maksaa kun tulee kotiin ?

Vierailija
6/46 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin mennä tuntia myöhemmin, mutta lähimmät ystäväni, joita en ole nähnyt pitkään aikaan menevät tapahtumaan, Syntymäpäivävastaanotolle jo viideltä ja haluaisin nähdä heitä ja seurustella heidän kanssaan. Jos menen esim. kuudelta, ovat he jo lähtökuopissa kotiin.

Mies ei suostu palkkaamaan kotiin hoitajaa, koska olenhan minä kotona.

Ap

Vierailija
7/46 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ajattelit varastaa miehen työnantajalta? Kyllä duunit on hoidettava prioriteetilla yksi.

Vierailija
8/46 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siis niin, että mieheni on oikeassa ja mun on unohdettava oma elämä? En tajua. Miehellä, niinkuin sanoin, on liukuva työ-aika. Hän pystyy viimekädessä itse muuttamaan työaikojaan. Ei hän silloin mitään työ-aikaa yrittäjältä varasta.

Mitä mä siis voisin tehdä tai sanoa? Onko niin, että kun naisesta tulee äiti, on hänen unohdettava kaikki muu elämä?

Ap

Vierailija
9/46 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 09:19"]

Mitä mä siis voisin tehdä tai sanoa? Onko niin, että kun naisesta tulee äiti, on hänen unohdettava kaikki muu elämä?

Ap

[/quote]

Ei ole, mutta on hyväksyttävä että kotona olevana osapuolena on päävastuussa kodista. Jos mies sanoo ettei voi lähteä aikaisemmin töistä, on vaan keksittävä jokin muu ratkaisu.

Vierailija
10/46 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksäni oli samanlainen. Hänellä oli liukuva työaika ja olisi periaatteessa voinut mennä kahdeksaksi töihin ja päästä neljältä, mutta ei halunnut. Meni kymmeneksi töihin, lähti kuudelta, kotiintultuaan söi rauhassa ja lepäsi seuraavaa päivää varten. Lapsen kanssa oli arkisin ehkä 15 minuuttia päivässä. 

Ei puhettakaan että olisin päässyt ulos talosta ilman vauvaa.

Vierailija
11/46 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en katsoisi tuollaista ollenkaan. Kerran työaika on joustava, sitä tulee käyttää myös kotona odottavan vaimon hyväksi!

Miten te sitten teette kun sinäkin olet töissä ja lasta täytyy viedä hammaslääkäriin ja neuvolaan? Toivottavasti sulla on kanssa joustava, ettei tarvitse palkatonta ottaa...

Vierailija
12/46 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kai vanhanaikainen, mutta kun minä olin kotiäitinä, minä pidin itsestäänselvänä että koska mies tuo rahat kotiin ja maksaa minun ja lasten mukavan kotielämän, niin miehellä on paljonkin sananvaltaa ja erivapauksia. Ei olisi tullut mieleenkään edes pyytää miestä tulemaan aikaisemmin töistä kotiin kaverisynttäreiden takia. Myöskään hänen ei tarvinnut koskea mihinkään kotitöihin eikä osallistua lasten perushoitoon.

Oli meistä molemmista ihan win-win järjestely: mies sai keskittyä uraan ilman painetta kotihommista ja lasten takia työajan, työmatkojen tms järjestelystä, ja minä taas sain elää mukavaa kotielämää, eikä tarvinnut lapsia viedä päiväkoteihin tai muualle hoitoon aamuisin. Ja vaikka hoisin kaikki kotijutut yksin ja en kotiäitiaikanani (9 vuotta) käynyt käytännössä ilman lapsia missään paitsi joskus jossain lääkärissä, niin minusta se oli ihaninta aikaa elämässäni - ikinän en ole elantoani niin rennosti tienannut.

Vierailija
13/46 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vahan sama kuin numerolla 13: 10 vuotta kotiaitina oli todellakin elamani rennointa aikaa. Todellinen win-win -tilanne.

Vierailija
14/46 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommahan on niin, että te olette tehneet työnjaon jossa mies käy töissä ja sinä hoidat kotia. Se, että hänen osansa on käydä töissä, ei tee hänestä jotenkin ylempiarvoista. Vaihtakaa paikkaa? Mene töihin ja hän hoitaa kotia? Eihän sillä ole väliä, kumpi sen rahan kotiin kantaa? Ei se rahanansaitsija ole mikään jumala. Molempien elämä on yhtä tärkeää. MUTTA jos kotona tosiaan on myös vaan kiva olla eikä viitsi mennä töihin, voi sitten joutua joustamaan itsekin sen oman mukavuutensa eteen.

Vierailija
15/46 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka minkälainen työnjako on tehty, niin kyllähän normaalit ihmiset joustavat välillä toistensa hyväksi. Tästä jutusta tulee kyllä ensimmäisenä mieleen, että mies haluaa kahlita vaimonsa kotiin.

Vierailija
16/46 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilla on juuri sellainen tilanne, jonka 16 mainitsee, win-win.

Vierailija
17/46 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, millaisissa töissä Ap:n mies on, mutta ei ainakaan meill äliukuva työaika tarkoita sitä, että töistä saa lähteä, koska tykkää. Iso osa työnteosta on kokouksia ja kollegoiden tapaamista, ja voihan olla, että miehellä on jotain tärkeää vielä loppuiltapäivästä.

Eiköhän mies ihan itse osaa päättää, mitkä työtehtävät vaativat hänen paikallaoloaan ja koska hän voi lähteä aiemmin kotiin. Joissakin työpaikoissa ei katsota hyvällä sitä, ettei ole saatavissa tiettyihin palavereihin. Jos olet sälyttänyt kaiken vastuun perheen elatuksesta miehesi niskaan, koita myös ymmärtää, että mies saattaa myös kokea vastuun painavan ja ottaa työnsä vakavasti. Vastuullinen työntekijä ja perheensä elättäjä siis minusta.

Vierailija
18/46 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä pakko kommentoida, että tietenkin töistä voi joustaa jos vaimolla on jotain menoja. Kun on liukuva työaika, niin se vieläpä onnistuu ihan helposti.

Mikä pakko miehen sinne töihin on ihan tahallaan mennä aamulla vasta kymmeneksi, että varmasti saa pilattua vaimon illan? Jos mies menis ihan normaalisti kahdeksaksi töihin, niin ehtis neljän jälkeen kotiin ja puuhailemaan lastensa kanssa.

Omituinen ukko sulla, jos työ ja oma mukavuus nukkua aamuisin pitkään on tärkeämpi kuin oma perhe.

Vierailija
19/46 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 11:31"]

Vaikka minkälainen työnjako on tehty, niin kyllähän normaalit ihmiset joustavat välillä toistensa hyväksi. Tästä jutusta tulee kyllä ensimmäisenä mieleen, että mies haluaa kahlita vaimonsa kotiin.

[/quote]

Kannattaa muistaa, että kyseessä on vain toisen osapuolen mielipide. Mies saattaisi sanoa, että ensin nainen vaatii saada jäädä kotiin, sitten mieskään ei saisi enää hoitaa työtään rauhassa.

Vierailija
20/46 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka työpaikastahan ei noin vaan pysty lähtemään. Tietysti ihmeteltävää tuossa on että mies ei arvosta sinun muuta elämääsi missään määrin ainakaan sinun kirjoittamasi sanamuodon perusteella. Mutta en minä olettaisi todellakaan että mieheni lähtisi MISTÄÄN syystä kesken työpäivän pois. Kotiäiti on vähän niinkuin töissä kotona sen ajan minkä mies on töissä työpaikallaan. Molemmat hoitavat sinä aikana omat hommansa, ja sitten työpäivän jälkeen sumplia kumpi on lasten kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä