Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nonni, nyt purkauden sivistyneesti tänne enkä eksälle!

Vierailija
21.05.2013 |

Saatoin jo hieman hänelle vittuilla, joten parasta lopettaa nyt.

Taustoista: lapsemme on kipeä eikä mies suostu olemaan töistä pois. Minä olen ollut jo kaksi päivää enkä _oikeasti_ millään voisi olla enempää.

Kysyin mieheltä, että eikö hän aio käyttää lakisääteistä oikeutta hoitaa sairasta lasta kotona, niin hän tuumasi, että ei ole tapana. Mulla paloin vähän käämi ja vittuilin takas, että "hyvä, johan sä kaikkes yritit :* "

Ilmoitin vaan, että lapsen voi sit hakea perjantaina klo 16. Sit sain kuulla olevani vitun katkera lehmä ja mun pitäis hankkia elämä. Olin jälleen vähän ilkeä ja tuumasin vaan, että "eiköhän yritetä olla haukkumatta toisiamme".

PERKELE, VITTU, JUMALAUTA, JOUTUU TÄSSÄ KAIKKI MUUTKIN SOVITTAMAAN TYÖNSÄ ELÄMÄNTILANTEESEEN EIKÄ TOISINPÄIN.

SAATANA, että tässä on pompittu jo vuosikausia täysin miehen työn aikataulujen mukaan ja se ei perkele enää vaan käy!! Mies uhkasi jo välien katkaisemisella lapseen. Vittu että vituttaa koko paska, just tän takia minä haluaisin pilkuntarkan tapaamissopimuksen, mutta semmosta ei saada aikaiseksi. Perkele että ottaa päähän, että heti uhkaillaan käräjillä tai välien katkaisemisella, jos ei lapsen isälle itselleen käy minun aikataulut.

HUOM. Mies itse todellakin aina vastaavasti vaan ilmoittanut (yleensä päivää ennen) viikonlopun aikataulun. Jos minä teen samoin, niin olen vitun katkera lehmä, jota uhkaillaan. Helvetti.

Pliis, saanko laittaa miehelle viestin, että "mitäs jos hankkisit elämäntilanteeseen sopivan työpaikan, niin ne muutkin joutuu tekemään."???

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, jos täällä avautuminen auttoi. Tsemppiä ja lapselle pikaista paranemista. :)

Vierailija
2/34 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä minäkin sortuisHyvinkää vedit hyvin! :)

ja sille kuka piippas että "exän on vaan pakko saada se vapaa vkl" voi miettiä ihan itse minkälaista olis olla yksin lasten kanssa 26pvä kuukaudessa. Olla yksin vastuussa kaikesta, mahdollisesti sairastaa itsekin. Voin kertoa, että jos itse olisin vastaavassa tilanteessa, niin kyllä, mun olis todellakin saatava se vapaa vkl.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 21:40"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 21:21"]

Ööh. No onhan se isänkin koti myös lapsen koti ja isä lapsen vanhempi aivan kuin äitikin. Symppaan ap:ta, ei sen kuulu mennä niin että toinen vain joustaa loputtomiin. Uhkailu välien katkaisulla muuten todella lapsellista käytöstä.

[/quote]

Jos sinä kävisit jossain vaikka 4vrk/kk, niin tuntisitko sen paikan todella kodiksesi yhtä lailla kuin sen paikan, jossa vietät lopun ajastasi? Vaikka siellä kuinka olisi isä paikalla?

Mut joo, olisi se miehenkin homma jäädä töistä pois.

[/quote] kyllä. Vanhempani ovat eronneet, ja lapsena olin isällä joka toinen viikonloppu. Yhtä tärkeinä pidin, ja pidän edelleen, molempia vanhempiani ja kumpikin koti oli yhtä lailla kotini vaikka toisessa vietin enemmän aikaa. Molemmissa oli rakastava vanhempi joka oli läsnä, minulle se on kodin määritelmä. T. 10

Vierailija
4/34 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi lainsäädäntö antaa etävanhemmalle vain oikeuksia ilman velvollisuuksia?? Lapsen turvallisuudentunteeseen vaikuttaa ihan oleellisesti, jos vain yksi vanhempi on vanhempi. Olin itse aikanaan huolesta sairas kun äitini sai kasvaimia ja pelkäsin  hänen kuolevan ja minun jäävän yksin. Myös lapsen itsetuntoon on suuri vaikutus sillä, jos toinen vanhemmista hylkää. Ja miten muutenkaan se etävanhempi voi ajatella olevansa jotenkin oikeutettu katoamaan, jos huvittaa. Mitä jos lähivanhempaakin alkaisi huvittaa kadota lapsen elämästä, yhteiskuntako sitten hoitaa lapsen, josta vanhemmat eivät enää ole kiinnostuneita.

Sori, vähän vierestä, mutta oma isän liukeneminen nosti nämä pintaan.

Ap, koita jaksaa ja toivottavasti lapsi paranee pian!

Vierailija
5/34 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sä vaatia vaikka kuun taivaalta, mutta edelleen totuus on että ETÄVANHEMMAN ei ole pakko ottaa sitä lasta jos ei tahdo tai on muita menoja. Meilläkin ollut yli 9 viikkoa välillä lapsi kotona mulla. Ei siihen ole mitään sanktiota eikä tapaamissopimus auta. Koeta rauhoittua. Lähti meilläkin taistelemaan oikeuteen sinne Hoviin saakka eikä sekään ole helppo tie. Kaikki revitään auki ja se haavoittaa lasta tosi pahasti. Jos exä ei lasta ota kannattaa kysyä tukiperhettä tms. Kummeja tai sukulaisia apuun. Lainsäädäntöä saisi muuttaa mutta niin kauan kun nykyinen laki on voimassa näillä mennään. 

Vierailija
6/34 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 21:34"]

Oon samaa mieltä, että kyllä etänkin pitäisi hoitaa lasta muutoinkin kuin terveenä ja hyväntuulisena.. Mutta mieti.. Jos olisit alunperin hommannut lapsen kunnon miehen kanssa, joka sitoutuu lapseen, sinulla olisi yhä kumppani ja isä lapsella kotona auttamassa! Turha kitistä miten toinen ei hoida vanhemmuuttaan etänä, olisit ajatellut aiemmin!

[/quote]

Ennen kuin lapsi on syntynyt niin ei välttämättä kyllä ole tietoinen minkälainen isä se toinen on. Eikä kyllä ole tietoinen tulevasta erostakaan....

Vierailija
7/34 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 21:13"]

Jos tuo on ap:n mielestä sivistynyttä purkautumista niin olis kiva tietää millaista on sitten sivistymätön purkaus...

[/quote]

Täähän vielä oli sivistynyttä!:D Jos mun mieheni uhkailisi katkaista välit lapseensa niin kyllä siinä tulisi iteltä kamalat huudot

Vierailija
8/34 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 23:03"]

ja sille kuka piippas että "exän on vaan pakko saada se vapaa vkl" voi miettiä ihan itse minkälaista olis olla yksin lasten kanssa 26pvä kuukaudessa. Olla yksin vastuussa kaikesta, mahdollisesti sairastaa itsekin. Voin kertoa, että jos itse olisin vastaavassa tilanteessa, niin kyllä, mun olis todellakin saatava se vapaa vkl.

[/quote]

Tämä eksä hoitaa lapsensa seuraavasti: Lapset päiväkodissa 7-16 joka arkipäivä eli ma-pe. Joka toinen viikonloppu lapset on meillä perjantaina suoraan päiväkodista ja sunnuntaina illalla palautus. Joka toinen viikonloppu (ainakin la-su) lapset ovat jommassa kummassa mummolassa. Eksä hoitaa itse lapset viikonloppuisin vain, jos kukaan isovanhempi ei pysty heitä ottamaan. Eli nainen hoitaa lapsiaan aamuisin ehkä 30min ja iltaisin n. 4h ja satunnaisesti viikonloppuisin. Toooodella rankkaa. Ja kyllä, en voi käsittää tuollaista, että lapset lykätään koko ajan jonnekin hoitoon.

Vierailija
9/34 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäreilulta tuntuu joo. Näin se kuitenkin ikävä kyllä on, että edes tehty tapaamissopimus ei isää velvoita tapaamaan lasta. Se velvoittaa ainoastaan sinut antamaan lapsen isälle sovittuina aikoina. Tässä on ideana se, että ei ole lapsen etu olla vanhemman luona väkisin ja vasten vanhemman tahtoa. Ja näinhän se on. On meilläkin periaatteessa voimassa oleva tapaamissopimus cuoroviikoista, mutta isä näkee jo teini-ikäisiä lapsiaan muutaman kerran vuodessa. Mistä olen kyllä vain ja ainoastaan tyytyväinen! Lapsille tietnkin todella kurjaa.

itse aikanaan sain rauhoitettua tilanteen täysin sillä, että otin mitä annettiin. Isä otti lapset silloin kun otti ja minä elin sen mukaan hermostumatta. Se raivoaminen kun ei auta, itseään siinä vain kiusaa ja omat hermot menee. Vastaa kaikkeen vain ok ja thats it. Jos on itse sopinut "isäviikonloppuun" jonkun menon, niin järjestää aina plan b:n, eli varahoitopaikan, jos isä ei otakaan lapsia. Säästyy monet riidat. Oma raivoaminen todennäköisesti tekee tilanteesta vain ja ainoastaan himpun verran vielä vaikeamman, eikä isä ole todennäköisesti piiruakaan yhteistyökykyisempi, yleensä vielä vähemmän yhteistyökykyisempi! 

Tsemppiä!

Vierailija
10/34 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi on sairaana lähin luona, ei etä saa uutta lääkärintodistusta töihin samasta sairaudesta vaan hänen on oltava palkatta pois töistä. Lisäksi jos lapsi ei ole kirjoilla etän luona, etällä ei edes ole oikeutta olla töistä pois lapsen sairauden takia.

Vierailija
11/34 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 09:54"]

Jos lapsi on sairaana lähin luona, ei etä saa uutta lääkärintodistusta töihin samasta sairaudesta vaan hänen on oltava palkatta pois töistä. Lisäksi jos lapsi ei ole kirjoilla etän luona, etällä ei edes ole oikeutta olla töistä pois lapsen sairauden takia.

[/quote]

Täysin väärää tietoa sinulla, etä saa olla pois alle 10v lapsensa sairauden vuoksi. Ja kyllähän etä osaa mennä lääkäriin ja jos lapsi on sairas, osaa lääkäri kirjoittaa saikunkin.

Vierailija
12/34 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

22 jatkaa:

Jos etävanhempi on epäluotettava eikä kiinnostunut tapaamisista, pitäisi mielestäni lapsella (tai lähivanhemmalla yhdessä hänen kanssaan) olla oikeus ottaa ero kokonaan tästä etävanhemmasta joka näin menettäisi tapaamisoikeudet täysin. On henkisesti ihan älyttömän rankkaa olla jätetty ja vielä rankempaa se on, jos se uhka häälyy yllä koko ajan eikä asiasta pääse eteen päin. Se on ihan älyttömän tuhoisaa, jos etävanhempi ilmaantuu silloin ja tälllöin ja sitten taas pitkään aikaan ei. Ei lapsi koe tällaista aikuista turvallisena ja koko ihmisen olemassaolo ahdistaa. Lähivanhemmallekaan tätä ei välttämättä näytä, koska lapsikin tajuaa olla huolissaan sen ainoan oikean huolenpitäjänsä voinnista ja on näin rasittamatta häntä liikaa.

Vierailija
13/34 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas tilanne, että isä haluaisi lapset tapaamissopimuksen mukaan joka toinen viikonloppu etc. Mutta äitipä ei anna!! Ei vastaa tekstiviesteihin. Rikkoo surutta tapaamissopimusta. Lastenvalvoja tietoinen. Pitäisi viedä oikeuteen...

Ei anna lapsia sovittuina juhlapyhinä. Nyt on ilmoittanut, että lasten kesälomaviikot on samaan aikaan, kun toinen lapsista on riparilla :-(

Vierailija
14/34 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi ON perseestä, mutta minkäs teet?

Mä totuin ajan kanssa siihen ettei lapsen isä nyt vaan ole yhtään kiinnostunut ottamaan lapsia yhtään ylimääräistä kuin on sovittu, itselleen. Edes terveenä.

Aikansa sitä kuitenkin hakkaa päätään seinään kunnes sen myöntää itselleenkin ja sitten se olo vaan helpottuu kun lopulta sen myöntää ettei isä halua.

Ne kerrat kun mä eron alkuaikoina koitin tarjota miehelle ns. extra-tapaamista lasten kanssa oli esim. niin että tiesin jääväni loppuviikosta ylitöihin ja laitoin exälle viestin että haluaisko hän ottaa lapsen luokseen pariksi tuntia kun oon töissä. Ei. Ei kertaakaan. Kerran kysyin voisiko hän ottaa lapsen kun lapsi oli kuumeessa mutta muuten hyvävointinen (siis ylhäällä, leikki sun muuta mutta kuumetta oli). Ei käynyt ei.

Totta hemmetissä se vitutti, meni mun käsityskyvyn yli miten eri osoite tarkoitti miehelle sitä, ettei lapsen kanssa tarvinnut olla muuten kuin tapaamissopimuksessa oli sovittu. 

Helpommalla oon päässyt kun jossain vaiheessa luovutin tuon suhteen ja yksinkertaisesti hoidin kaiken itse. Tarvittaessa lapsenvahdin joita mun onnekseni mulla on lähistöllä saatavana, kaikilla ei niin ole.

Kyllä se siitä. 

Vierailija
15/34 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 08:17"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 23:03"]

[/quote]

Tämä eksä hoitaa lapsensa seuraavasti: Lapset päiväkodissa 7-16 joka arkipäivä eli ma-pe. Joka toinen viikonloppu lapset on meillä perjantaina suoraan päiväkodista ja sunnuntaina illalla palautus. Joka toinen viikonloppu (ainakin la-su) lapset ovat jommassa kummassa mummolassa. Eksä hoitaa itse lapset viikonloppuisin vain, jos kukaan isovanhempi ei pysty heitä ottamaan. Eli nainen hoitaa lapsiaan aamuisin ehkä 30min ja iltaisin n. 4h ja satunnaisesti viikonloppuisin. Toooodella rankkaa. Ja kyllä, en voi käsittää tuollaista, että lapset lykätään koko ajan jonnekin hoitoon.

[/quote]

Eli kaikesta päätellen se "tämä eksä" on päivät töissä. Sen lisäksi käy kaupassa, siivoaa, laittaa ruoat, hoitaa vanhempainillan tai -vartin jos kouluikäisiä, lasten harrastuksiin viemiset jos niitä on jne jne. yksin. Noiden päälle talous, pienet korjaamista tarvitsevat asiat jne.

Siis kaiken sen, missä sulla on nyt se toinen aikuinen vieressä hoitamassa ja ottamassa vastuuta.

Et voi ymmärtää koska et halua ymmärtää, mutta voit käyttäytyä niin ettei asennevammasi ja sitä myöten tietty elämäntyhmyys paistaisi muille loistevalon tavoin.

P.S. Lapset eivät tule isälleen "hoitoon" vaan tapaamaan isäänsä.

Vierailija
16/34 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 10:05"]

22 jatkaa:

Jos etävanhempi on epäluotettava eikä kiinnostunut tapaamisista, pitäisi mielestäni lapsella (tai lähivanhemmalla yhdessä hänen kanssaan) olla oikeus ottaa ero kokonaan tästä etävanhemmasta joka näin menettäisi tapaamisoikeudet täysin. On henkisesti ihan älyttömän rankkaa olla jätetty ja vielä rankempaa se on, jos se uhka häälyy yllä koko ajan eikä asiasta pääse eteen päin. Se on ihan älyttömän tuhoisaa, jos etävanhempi ilmaantuu silloin ja tälllöin ja sitten taas pitkään aikaan ei. Ei lapsi koe tällaista aikuista turvallisena ja koko ihmisen olemassaolo ahdistaa. Lähivanhemmallekaan tätä ei välttämättä näytä, koska lapsikin tajuaa olla huolissaan sen ainoan oikean huolenpitäjänsä voinnista ja on näin rasittamatta häntä liikaa.

[/quote]

On se vaihtoehto olemassa mutta sepä ei sitten saakaan jäädä siihen että lähivanhempi kieltää tapaamisen. Pitää olla välittömästi yhteydessä lastenvalvojaan tai päivystävään sosiaalityöntekijään ja kertoa että nyt ei lapsi enää tapaa etävanhempaa koska xxxx. Eli on oltava syy.

Vierailija
17/34 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, hyvin meni suuttumus ohi, onneksi. Eikä tullut mitään älyttömän pahaa sanottua. Kerrankin lapsen isä oli pahempi suustaan tai siis viesteistään. Myönnän, että välillä sorrun tosi pahaan riitelyyn...

ap

Vierailija
18/34 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ihmettele että mies antoi kenkää ap:lle!

Vierailija
19/34 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika joustamattomalta toi sun eksä kuulostaa, mutta miksi itse haluat viedä sairaan lapsen isälleen? Haluaisitko itse sairastaa muualla kuin kotona? Ja turha lätistä kenekään, että on se isänkin koti sen lapsen koti, ei todellakaan ole ellei asuta 50-50 ja ap:n tapauksessa näin ei taida olla. Mun miehen ex harrastaa just tuota, että lapset tulee tänne oli heillä mikä tauti tahansa. Ihan älytöntä, mutku on pakko saada se oma vapaa viikonloppu... 

Vierailija
20/34 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuule kiitos. Sä oot varmaan ihan kauheen mukava ihminen ja sulle käy aina ihan kaikki!

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi