Asuntolainan otosta 2013, kokemuksia?
Mitä nykyään vaaditaan että saa lainan? Pitääkö omarahotusta olla minkä verran, vai voisiko jostain saada 100% lainan?
Onko kokemuksia siitä että vain toinen on töissä ja toinen hoitovapaalla lasten kanssa, onkohan ihan toivoton lainan otto tilanne?
Ajatuksissa olisi että voisi tämän 1000€ vuokrarahan käyttää omaakin asuntoon :)
Kommentit (10)
OP:sta sai lainaa uutena asiakkaana ilman omarahaosuutta. Nordeasta ei saatu ilman 10% omarahoitusta, vaikka olemme pitkäaikaisia avainasiakkaita ja aiemmat lainat hoidettu säntillisesti. Otimme lisälainaa lunastaaksemme puoliksi jo omistamamme talon.
Lähti pankki vaihtoon :) Tämä pk-seudun ulkopuolella.
Alle 10% omarahaosuudella sain lainan, vaikka tulot suht. pienet..
2 lapsen yh, opiskelija-äiti
Lainaa saa. Meillä mies vakityössä, bruttopalkka 3400e/kk. Minä määräaikaisessa marraskuun loppuun (alalla huono työtilanne), palkka 2500e/kk. 1. lapsi tulossa joulukuussa.
Otettiin kolmioon Helsingissä lainaa 100 %, 195 000 euroa. Marginaali 1,45 ja euribor 3kk.
Tarjoukset kysyttiin kolmesta pankista.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 21:24"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 20:53"]
Me otettiin alkuvuodesta. Mies töissä, minä oon kotona. Miehellä palkka bruttona 2300 euroa kuukaudessa, ja silti saatiin :D Lainaan takaajina oli sit miehen vanhemmat.
[/quote]
Saako udella paljonko saitte lainaa? Ja mistä pankista?
t.ap
[/quote]
OP:sta, 120t. Olikohan niin että se miehen vanhempian talo ja maat takaa sen 30% lainasta tai jotain. Kokonaiskorko on jotain 2,4 12kk Euriborilla
googlaile, justiin oli esim hesarissa vertailua, olisko ollu viis-kuus pankkia, isoimmat
mutta kysymällähän se parhaiten selviää siis pankista
omaa rahoitusta 10-20 pinnaa
marginaalit 1,5-2
siittä...mutta kysymällähän se parhaiten selviää siis pankista
Me otettiin alkuvuodesta. Mies töissä, minä oon kotona. Miehellä palkka bruttona 2300 euroa kuukaudessa, ja silti saatiin :D Lainaan takaajina oli sit miehen vanhemmat.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 20:53"]
[/quote]
Saako udella paljonko saitte lainaa? Ja mistä pankista?
t.ap
[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 22:16"]
Lainaa saa. Meillä mies vakityössä, bruttopalkka 3400e/kk. Minä määräaikaisessa marraskuun loppuun (alalla huono työtilanne), palkka 2500e/kk. 1. lapsi tulossa joulukuussa.
Otettiin kolmioon Helsingissä lainaa 100 %, 195 000 euroa. Marginaali 1,45 ja euribor 3kk.
Tarjoukset kysyttiin kolmesta pankista.
[/quote]
Mistä pankista sait tämän? Vähän sama tilanne kuin meillä (tosin meillä vakityöt ja omaa rahaa) ja kaikki tarjonneet isompaa marginaalia. Ja pitikö keskittää samaan pankkiin muu asiointi?