Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsemme nimi haukuttiin jo ennen ristiäisiä :(

Vierailija
21.05.2013 |

Tuttavat alkoivat kyselemään o nko lapsella jo nimi ja sitten heittivät ilmoille mielestään kauheita nimiä. yhtenä sitten tämä meidän lapsen nimi tyyliin kuka oikein antaa nimeksi tämänkin "Paavo" jne :( ja paikalla oli samoja

ihmisiä kuin ristiäisiinkin on tulossa :(

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 18:47"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 18:23"]

T:Riku, Aku, Rita ja niiden äiti

[/quote]

Hyvät nimet!

T. Rita ja sen mies Riku ;-)

[/quote]

Kiitos,  ja eikös vaan olekkin! ;)

T:Akun, Rikun ja Ritan äiti

Vierailija
2/39 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tosiaan välitä! Itse kauhistelin yksissä ristiäisissä (omassa mielessäni) lapsen kamalaa nimeä ja ajattelin, että lapsiraukka. Nykyään lapsen nimi tuntuu jo ihan normaalilta mielestäni ja nyt lähinnä mietin, että mikä siinä muka niin outoa oli :D 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen päiväkodissa töissä ja  joskus tulee vastaan mitä ihmeellisipiä nimi-virityksiä, mutta hetken päästä ne ei enää tunnu missään, kun tottuu, että tuo on "erkki" ja tuo on "pena" ja silti ovat niin kivoja ja herttaisia lapsia, ei nimi miestä pahenna...

Sitäpaitsi en usko että KUKAAN näiden "erkkien ja penojen" vanhemmista olisi antanut lapselleen kyseistä nimeä, elleivät juuri he olisi pitäneet juuri siitä nimestä ja tienneet sen sopivan JUURI HEIDÄN PIENOKAISELLEEN... 

Kerroinkin jo tuolla edellä omien lasteni nimien tarinan, eikä ollut minullakaan helppoa, kun muut olisivat halunneet Rikulle ja Akulle nimiksi jotkut muotinimet, tai suvussa satoja vuosia pyörineet nimet... Ainoa, jonka kelpuutin ehdotuksista, oli isäni toinen nimi, joka on nyt Akun kolmas nimi...

Jos joku tulee vielä nariseen, niin "keskarit keulaan ja leuka pystyyn" (kuten Cheek joskus mainitsi jossakin) päätös on teidän, ei heidän... Hyvää kevättä teille. :)

Vierailija
4/39 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä välität siitä mitä kukaan muu on mieltä teidän lapsen nimestä? Meillä on nimi päätetty eikä todellakaan olla valittu sitä miellyttääkseemme ketään muuta. Jos joku sattuisi haukkumaan valitun nimen etukäteen, sanoisin ko. "Pirkolle" että eipä toi sunkaan nimes mikään kovin upea ole.

Pääasia, että itse tykkäätte nimestä ettekä tule katumapäälle edes tuollaisten typerien haukkujien takia.

Vierailija
5/39 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukematta kaikkea tässä, kommentoin.

Joku nimi ensi kuulemalla tuntuu älyttömältä, ei ollenkaan sovi suuhun lausuttavaksi ja kirjaimetkin on ihan vinksallaan. Sitten jos sen niminen ihminen on tuttavana, niin se nimi asettuu hyvin normaaliksi sanaksi, josta tulee mieleen kyseinen ihminen, siinä ei ole mitään outoa. Nämä on siis kaksi eri asiaa, kuulla joku nimi ensi kerran tai tottua siihen nimeen ja ihmiseen. Anna tuttavillesi näpäytys ja jos ristiäisten jälkeenkin tulevat aukomaan päätään nimestä, niin osoita heille ulko-ovea elämästäsi.

Vierailija
6/39 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pitänyt nimeä niin kauniina ja nyt en pysty kuin itkemään ja ajattelemaan miten koko nimi ja juhlat on pilattu jo etukäteen ;(

ap

Vierailija
7/39 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette kertoneet heti, että joo, nimi on valmiina, tästä tulee Paavo. Silloin kukaan ei olisi kauhistellut.

Vierailija
8/39 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uih, mä muistan kans, miten nuo hormonit sai normaalisti fiksun ihmisen aivan järjettömäksi tyhjäpääksi itkuineen päivineen, mutta kyllä siitä onneksi palautuu normaaliksi pian.

Vierailija
9/39 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, ajattele vaan miten nolona nämä ihmiset sitten ovat ristiäisissä ja naura makeasti niille, tyhmähän ihminen on jos nimiä haukkuu =)

Vierailija
10/39 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, kanna lastasi selkä suorana ja pidä pää ylpeästi pystyssä kun nimi julistetaan. Katso silmiin äänekkäimpiä naureskelijoita ja haasta nauramaan vielä.

Vierailija
11/39 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä, kun nämä on niin makuasioita. Ei sellaista nimeä olekaan, joka kaikkien mielestä on kiva. Tärkeämpää on että itse pidät ja nimi sopii lapselle sun mielestäsi.

Vierailija
12/39 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä:) Omapa on murheensa, jos eivät nimestä tykkää:) Parasta on, että sinä tykkäät:)

Vierailija
13/39 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet noin riippuvainen muiden mielipiteistä kannattanee vaihtaa nimi.

Mutta sinuna/teinä antaisin lapselle juuri sen nimen mitä suunnittelittekin, ja jättäisin ihmisten kommentit omaan arvoonsa. Jos kaverisi on fiksu, tulee hän pyytämään kommenttiaan anteeksi myöhemmin.

Vierailija
14/39 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun lohdutukseksesi voin sanoa, että letkauttelija kyllä nolostuu ja kovin siellä ristiäisissä sitten. :D (omasta kokemuksesta sanon tämän)

Itsekin naureskelin kovaan ääneen yhtä mielestäni kamalaa trendinimeä autossa matkalla tutun lapsen ristiäisiin, tän lapsen toinen vanhempi ajoi sitä autoa. Kirkossa meinasin sitten vajota penkin alle, kun pappi lausui vauvan nimen: se oli just se haukkumani!! Hävettää vieläkin!

Ihmisten (myös minun) pitäisi vaan pitää mölyt mahassaan ja antaa vanhempien valita lapsilleen just ne nimet, jotka haluaa.

Vierailija
15/39 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sellaista nimeä ole maailmassa keksittykään, josta kaikki tai edes kaikki sukulaiset tykkäävät. Mitä väliä? Jos nimi sopii sinun lapsellesi, niin kyllä varmasti vielä mieli muuttuu sukulaisillakin <3 Valitse se nimi, mitä aioitkin.

Vierailija
16/39 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän sua! Mullekin toi nimi-asia oli jotenkin tosi herkkä ja itkin onnesta ja helpotuksesta kun miehen mummo sanoi spontaanisti, että onpa kaunis nimi. Olisin varmasti itkenyt mielipuolisesti jos joku olisi tietämättäänkin haukkunut valitsemaamme nimeä. Mutta tärkeintä tässä nyt on se, että sinä ja kumppanisi (?) olette valinneet teitä miellyttävän nimen. Kaikkia ei voi miellyttää ja aina löytyy niitä, joiden mielestä mikä tahansa nimi on ruma! Unohda pahat puheet ja nauti vauvasta! 

Vierailija
17/39 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 12:38"]

Älä välitä:) Omapa on murheensa, jos eivät nimestä tykkää:) Parasta on, että sinä tykkäät:)

[/quote]

Just. Pääasia että ap tykkää, sillä ei kai ole väliä, mitä lapsi aikanaan nimestään tuumii. Toivottavasti se ei ole sellainen nimihirviö, josta lapsi saa kärsiä.

Vierailija
18/39 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä ajattelemattomia vieraita (sukulaisia?) sulla!

Tosin tuo on aika inhimillinen moka. Nimimuoti muuttuu, eivätkä kaikki heti sulata erikoisempaa nimeä. Sitten kun tottuvat siihen, se ei tunnu ollenkaan kummalliselta.

Meilläkin mummolla oli selvästi vaikeuksia sulattaa tyttömme Minea-nimeä.
 Mutta mitä sitten, se on meidän mielestämme kaunis nimi ja tyttömmekin pitää omasta nimestään.

Hyvä muistutus tää on kyllä kaikille: älkää koskaan haukkuko nimiä tyyliin "kuka törppö haluaa senkin nimen laittaa", jos ette ole aivan varma keskustelukumppaninne nimimausta!

Vierailija
19/39 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimi ei edes ole kauhea vaan nettikyselyissäkin siihen ovat lähes kaikki vastanneet, että ompa kiva nimi. Silti en pysty nyt ajattelemaan muuta kuin että juhlat ja kaikki on pilattu :( 

kiitos teille lohdutuksista! 

ap

Vierailija
20/39 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä ap. Ymmärrän kyllä tunteitasi. Minun äitini ei tykännyt minun tyttäreni nimestä, kun sen kerroin. Kerroin innoissani puhelimessa lapsemme nimen ja oletin äidin olevan innoissaan, mutta hän olikin heti pettynyt ja haukkui nimeä. Kyllähän se veti mielen mustaksi pitkäksi aikaa (kuukausiksi!) mutta emme silti vaihtaneet nimeä. Nimi sopii tyttäremmelle ja äitikin myöntää nykyään pitävänsä nimestä eikä osaisi kuvitellakaan häntä toisennimiseksi! Samoin teidän valitsemanne nimi sopii lapsellenne varmasti todella hyvin - tehän sen hänelle keksitte :)
Typerä on se, joka haukkuu ja kuten täällä on sanottu, ei olekaan olemassa nimeä, joka ei jonkun mielestä ole kaunis. Minun nimeäni on usein pidetty täällä palstakyselyissäkin kauniina, mutta olenpa myös bongannut sen joidenkin ihmisten "kamalimmat nimet"-listasta. Kaikkia ei vaan voi miellyttää. Pääasia, että itse tykkää :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän