Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten päiväkodin kevätjuhliin pukeudutaan (aikuiset?)

Vierailija
19.05.2013 |

Ehkä vähän tyhmä kysymys, mutta voisitteko silti auttaa :) Menen ensi viikolla ensimmäistä kertaa päiväkodin kevätjuhlaan. Se pidetään läheisen kartanon salissa loppuiltapäivästä. Ei aavistustakaan, mitä sinne pitäisi laittaa päälle - tapaako aikuiset mennä tuollaisiin farkuissa ja t-paidassa vai hameessa ja korkkareissa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siisti arkiasu.

Vierailija
2/7 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita hame ja korkkarit. Juhlatilaisuus se sekin on ja ole yksi niistä harvoista jotka ymmärtävät mitä sana juhla tarkoittaa. Ei sinne mitään iltapukua tarvitse laittaa, samanlaiset vaatteet kuin jos menisit ylioppilasta tai ammattiin valmistuvaa juhlimaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin viime viikolla ensimmäistä kertaa kevätjuhlissa. Meillä tytöt ovat perhepäivähoitajalla ja tämä juhla pidettiin yhteisötalolla. Juhla oli meidän alueen perhepäivähoidossa olevien lasten yhteinen kevätjuhla.  itse laitoin siistin pitkän hameen, topin ja pienen villatakin. Kaikki vanhemmat olivat pukeutuneet siistiin arkiasuun, oikeastaan kenelläkään ei ollut tyyliin pikkumustaa, coctailmekkoa tms. Osa vanhemmista oli ihan farkuissa. Kaikilla lapsilla sitten taas oli jotain hiukan hienompaa päällä. Kaikki pikkutytöt olivat mekoissaan, myös meidän ja osalla pikkupojista siisti paita ja jopa kravatti. ;) 

Mene siis ihan tavallisissa siisteissä vaatteissa.

Vierailija
4/7 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole näkynyt missään päiväkodin juhlissa kellään muuta, kuin farkkuja, ehkä hameita. Aika harvalla on edes korkkareita.

Vierailija
5/7 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli klo 16, joten työvaatteissahan sinne mentiin. Eli ihan tavallisissa vaatteissa, siistit tietysti.

Vierailija
6/7 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on tylsää, että pukukoodi on tosiaan enemmän "siisti arkiasu" kuin edes "smart casual". Suomalaiset kun pukeutuvat arkena todella vaatimattomasti. Selvästi vaatimattomampaa kuin ylppärijuhlat, joihin joku kehotti vertaamaan ja jopa vaatimattomampaa kuin toimistopukeutuminen monella. Mä kyllä laitan pikkaisen parempaa päälle kuin ihan tavisvaatteet, sellaiset joissa menisin vaikka yhteistyökumppanin järjestämään kevättilaisuuteen töissä tms. Eli vähän jotain huivia, suorat housut ennemmin kuin farkut, kivat ballerinat jne.

Noh, tänä vuonna lapsen juhla on ulkoilutapahtuma puistossa, joten varmaan täytyy mennä lenkkareissa sitten jos aikuisetkin laitetaan rymyämään! 

Vierailija
7/7 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista :) siisti arkiasu siis oli enemmistön mielipide, laitan sen ehkä vähän upgreidattuna. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme