Minun mielestä lapset tehdään vain yhdelle miehelle
Kommentit (35)
Kyllä tämä totta on. Nainen, jolla on lapsia 3-4:lle eri isälle, on kyllä jo iso hälyytysmerkki. Todnäk. henkisesti aika epävakaa.
Lesket totta kai erikseen.
Minusta on huono juttu jos lapsia on "jokaiselle poikakaverille".
On TIETENKIN eri asia jos jää leskeksi tmv. mutta esim. tuntemani nuorena leskeksi jäänyt (oli alle 30-v kaksi pientä lasta) on aina sanonut että ei ota uutta miestä saman katon alle ennen kun lapset isoja eikä enempää lapsia tee. Hänellä on ne kauniit muistot miehestään ja on halunnut pitää lastensa elämän stabiilina, nyt ovat jo n. 15-vuotiaita ja äiti elää vuosi vuodelta enemmän omaa elämää. Jotkut eivät varmaan osaa elää yksin, ja sitten ottaa sen ensimmäisen kaverin kotiinsa asumaan ja kappas ero ja uutta putkeen =ei hyvä asia isänsä menettäneille lapsille.
Tiedän myös yhden alkoholia reippaasti juovan naisen, jolla on neljä lasta kaikilla eri isät, ja ei todellakaan ole mikään onnellinen perhe. Lapsetkin hyvin erilaisessa asemassa kun yhden isä ei ollenkaan mukana kuvioissa, yksi muutti juuri isälleen asumaan (mikä hyvä asia hänelle!) yhden isä tapaa pakolliset joka toinen v-lop. ja yksi näkee isäänsä harvoin mutta saa sitäkin enemmän rahaa ja kalliita tavaroi isältään ja isovanhemmiltaan. Niin ja jos ikä ei vielä ole esteenä, tietä vaikka uusimman kanssa meinaisi taas tehdä lapsen............
WOW. Olen vähän kateellinen. Mistä olet keksinyt nämä isät? Minulla vasta yksi lapsi ja toinen haaveissa. Esikoisen isän kanssa en sitä halua, joten uusi isä pitäisi löytää. Mutta ketään en meille kotiin halua nuhjustamaan. Eli sellainen etäisä, kiitos. :)
[quote author="Vierailija" time="18.05.2013 klo 21:19"]
Mitäs te siveät 50-luvun gerbiiliperseet ajattelette muista perhemuodoista? Vaikka lesboparin lapsista, joilla on eri luovuttajat, adoptiolapsista, tai muslimiliitoista joissa perheessä on monta vaimoa? Epänormaalia, sairasta? Tosi pikkusievää moralisoida muiden ratkaisuja.
By the way, mulla on kolme lasta joilla kaikilla on eri isä. Parisuhdetta mulla ei ole ollenkaan. Revi siitä, pikkurouva. Ja hyvin menee, vaikket uskoisi sitten millään!
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2013 klo 22:06"]
WOW. Olen vähän kateellinen. Mistä olet keksinyt nämä isät? Minulla vasta yksi lapsi ja toinen haaveissa. Esikoisen isän kanssa en sitä halua, joten uusi isä pitäisi löytää. Mutta ketään en meille kotiin halua nuhjustamaan. Eli sellainen etäisä, kiitos. :)
[quote author="Vierailija" time="18.05.2013 klo 21:19"]
Mitäs te siveät 50-luvun gerbiiliperseet ajattelette muista perhemuodoista? Vaikka lesboparin lapsista, joilla on eri luovuttajat, adoptiolapsista, tai muslimiliitoista joissa perheessä on monta vaimoa? Epänormaalia, sairasta? Tosi pikkusievää moralisoida muiden ratkaisuja.
By the way, mulla on kolme lasta joilla kaikilla on eri isä. Parisuhdetta mulla ei ole ollenkaan. Revi siitä, pikkurouva. Ja hyvin menee, vaikket uskoisi sitten millään!
[/quote]
[/quote]
Helposti! Et uskokaan kuinka paljon on olemassa miehiä jotka eivät välitä ehkäisystä pätkääkään, eivätkä ole kiinnostuneita minunkaan ehkäisystä. Olen saanut perheeni kasaan ihan vain seurustelemalla jonkin aikaa ja ilman ehkäisyä. Elareita maksavat minimin, ja ihan mukisematta. Itse tienaan hyvin, joten ei ole tarvetta kyniä ketään. Tosin exäni ovat nyt oppineet käyttämään ehkäisyä myöhemmissä suhteissaan, kun ovat tajunneet että lapsiahan siitä syntyy perkele! Nyt lapsilukuni on täynnä, ja itsekin käytän ehkäisyä sitten kun on tarvetta. Nyt kasvatan lapsiani, eikä ole aikaa seurusteluille.
T. 29
29 vastasi siis numerolle 32. Meni persiilleen lainaus.
No kukas se yksi mies sitten on ja pystyyköhän hän suoriutumaan elareista?
[quote author="Vierailija" time="18.05.2013 klo 16:17"]
Minun mielestä lapsia saadaan, ei tehdä.
[/quote]
Minusta lapsia ei "viljellä". Käytän aina ehkäisyä ja jos onnistaa tai käy "vahinko" niin silloin vahinko pidetään.
Toisaalta aina en pidä ehkäisyä, mutta silloinkin on vahinko.
Vahinko rakkaudesta on aito lapsi. Ei viljelty keinotekoinen tuote vanhemmilleen.
isä
[quote author="Vierailija" time="18.05.2013 klo 16:14"]
Lapsille sama isä
[/quote]
Ja leskien elämä psyähtyy lopullisesti leskeytymiseen, riippumatta siitä kuinka nuoria olisivat.
Olet typerä ihminen eikä ilmeisesti elämänkokemustakana ole kertynyt juurikaan.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2013 klo 18:40"]
Minusta on huono juttu jos lapsia on "jokaiselle poikakaverille".
On TIETENKIN eri asia jos jää leskeksi tmv. mutta esim. tuntemani nuorena leskeksi jäänyt (oli alle 30-v kaksi pientä lasta) on aina sanonut että ei ota uutta miestä saman katon alle ennen kun lapset isoja eikä enempää lapsia tee. Hänellä on ne kauniit muistot miehestään ja on halunnut pitää lastensa elämän stabiilina, nyt ovat jo n. 15-vuotiaita ja äiti elää vuosi vuodelta enemmän omaa elämää. Jotkut eivät varmaan osaa elää yksin, ja sitten ottaa sen ensimmäisen kaverin kotiinsa asumaan ja kappas ero ja uutta putkeen =ei hyvä asia isänsä menettäneille lapsille.
[/quote]
Huonon avioliiton jälkeen lesket usein valitsevat "lapsille omistautumisen". Eri asia niillä, jotka pystyvät onnelliseen parisuhteeseen.
Ap on aika kypsymätön ihminen, jos oikeasti ajattelee noin mustavalkoisesti. Minulla on lapsia kahden miehen kanssa. Esikoisella on eri isä kuin kahdella nuoremmalla ja olen siis onnellisesti naimisissa nuorimmaisten isän kanssa. Je en ole työtön wt-äiti vaan akateemisesti koulutettu, hyvässä ammatissa ja muutenkin elämä mallillaan? Onko ap:n mielestä minussa jotain vikaa, kun kahden miehen kanssa lapsia? Erikoisia ja erittäin mustavalkoisia ajattelumalleja joillakin. Ja sitten vielä pohdiskellaan perään, että onko se sitten eri asia, jos on vaikka leski. Hitto mitä dillejä...
Miksi leski saa tehdä lisää lapsia uuden miehen kanssa, mutta eronnut ei? Samalla tavalla siinä tehdään puolisisaruksia ja uusperheitä?
Naisella on aika pitkä aika elämässä kun voi lapsia saada, 25 vuotta helposti. Tietty jotkut naiset ovat saman miehen kanssa koko tämän ajan mutta ei elämä aina mene niin. Elämäntilanteet ehtivät tuon 25 vuoden aikana vaihtua moneen kertaan. Tuskinpa kukaan nuorena toivoo saavansa lapsia monen eri miehen kanssa mutta elämässä on niin paljon kaikkea mihin ei voi itse vaikuttaa.
Siihen nähden että yli puolet avioliitoista hajoaa, on erikoista vaatia että lapsia saa tehdä vain yhden miehen kanssa. Hyvä vaan kun syntyvyyttä pidetään yllä ja saadaa lisää veronmaksajia piskuiseen Suomeen. Me tarvitaan lisää kansalaisia, ap:n logiikalla meitin kävis melko kehnosti.
Ilmeisesti miehet voivat siementää mennen tullen lapsia maailmalla, mutta naisen pitää olla periaatteen nainen. Että kiitos ei, mieluummin pyhitän loppuelämän nuoruuden periaatteelle, kuin sortuisin elämään häpeällistä kakkoskierrosta.